Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

skal fladpanels teste højtalersæt til fladskærme

ja
6
60%
nej
3
30%
Ved ikke
1
10%
Af HenrikAppel
#125110
Er det ikke snart på tide at man opretter en test af højtaler til fladskærme. Nu er det nok rimlig kendt at der ikke er nogle fladskærme der levere ordentlig lyd, og det vil da være dejligt at man her på fladpanels kunne læse nogle test af hvilke højtalesæt der kunne bruges.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#125112
Vi har haft et par enkelte sæt herinde, men det har måske været lidt småt med det det sidste lange stykke tid. Vi har dog ikke måleudstyr til akustik, så det vil blive en ren subjektiv vurdering.
Af HenrikAppel
#125158
Det er jeg ked af at hører. Nu har jeg bare hørt så mange nye fjernsyn og er noget skuffet over lyden.
Da var det jeg tænkte på at man kunne tæste nogle færdige sæt af herinde, så man havde noget at gå efter når man skulle på indkøb.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#125163
selvfølgelig skal der også sættes fokus på lyden. for ikke alle har et anlæg koblet på tvet. og så skal det vel vurderes some' en samlet pakke med lyd og billedkvalitet som primære fokus sammen med brugervenlighed og daglig betjening

indtil videre er det kun B&O der løser lydopgaven
Af miko
#125167
Hvis man vil have god lyd.....så køber man det vel? Fatter det ikk lie???
Af miko
#125168
Skal lyden på panelerne testes? eller skal der anbefales HIFI der kan relateres til panelerne??
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#125169
det som er problemet er den meget ringe lyd på fladskærmene.... og ikke alle vil have et seperat anlæg stående og fylde med højtallere i stuen.... samtidig er der også mange som har tv i f.eks soveværelse og der vil det jo være fint hvis tvet alene løser ønskerne omkring lydkvalitet

f.eks som B&O da deres tv kan være koblet sammen med anlægget i stuen og på den måde kan man bruge tvet til at spille radio eller CD og på den måde løser de flere opgaver. samtidig med lyden når man ser tv er flot og fyldig og egner sig til både musik og film...

derfor bør tvet som helhed vurderes samlet med fokus på ligeså meget lyd som billed og brugervenlighed

samtidig er der muligheden for at købe en soundbar og der kunne det måske være godt hvis der kunne komme vurderinger og test af soundbars hvor fokus er lyd
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#125171
Jeg forstod der oprindelige indlæg, som om det var eks. soundbars der blev efterspurgt. Vi lytter naturligvis til TVenes formåen når de testes. Det er ret let at skelne skidt fra kanel på TVene, da vi snakker om low-end lyd på de fleste fladskærme (undtagen B&O). Man kan selvfølgelig sige, at en soubdbar også er i den lavere ende af skalaen, så det er måske ikke så vigtigt at måle frekvensgang osv. En subjektiv vurdering kan sikkert være udmærket, men da bør vi have mere end blot et par stykker testet, så der kan komme lidt differentiering af kvaliteten med.