Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#114708
Hej Flatpanes

Eftersom det kan være noget af en jungle at finde rundt i de mange forskellige modeller så er jeg meget glad for jeres købs anbefalinger. Der er bare det problem at de skærme i ofte har anbefalet ligger i den lidt tungere ende af pris skalaen. Det er vel i sig selv logisk nok at pris i nogen grad følger kvalitet.
Alligevel kunne det være fedt hvis i kunne lave en ny kategori for os med et lidt lavere budget.

Hilsen en fattig studerende :P
Brugeravatar
Af edinger
#114717
"Problemet", som du selv er inde på, er netop, at kvalitet koster. Under et vist (pris)niveau er skærmene simpelthen bare for dårlige til, at de er værd at beskæftige sig med, hvis man vil tages seriøst som medie.

En skærm til 1.999,- er måske nok "god til prisen". Men den er fortsat dårlig ud fra alle objektive kriterier om billedkvalitet?

Ligesom guld (og hifi) kan købes for dyrt, kan det sandelig også købes for billigt.

- Alt godt kommer til den, som venter (og sparer sammen) ;)
Af Mysen
#114729
Jeg kan nu god følge det...

Man burde kunne lave en eller anden form for system, så man vurderer efter prisen.

Et godt TV koster f.eks. 200kr pr tomme; + 10- 20% for features som PVR og 3D, og hvis Tv'et ikke er de 200 værd, fortjener det ikke anbefalingen. Koster der 300 pr. tomme, men er bedre end et alm. godt tv, f.eks. Pana VT20 så kan det også anbefales, eller G20, der kan kaldes et godt billede men kun koster 175 pr. tomme.

Der burde være end anbefaling i stil med: "gråskalaen er faktisk nogenlunde taget i betragtning af prisen", når man snakker et 42" tv til under 4000. Så kan man jo bare lave en bedst-til-prisen sektion. Det er trods alt forventeligt ringere til under 100 kr pr. tomme.

Jeg synes det er lidt synd, at fordi Rasmus ved farvetemperaturen skal være på 6500, gamma på 2,2 og har set, hvad de dyre tv'er kan klare, at der så ikke kommer anbefalinger på billige paneler, fordi de ikke er tæt nok på disse tal.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#114732
Vores anbefalinger går primært på skærme, som også har været til test på den ene eller anden måde (eks. i forbindelse med test i de andre medier, som FlatpanelsDK også skriver for). Der er simpelthen ikke et særligt stort publikum til test af de billige skærme og helt ærligt, så er det heller ikke specielt sjovt at bruge tiden på sådanne test.

Der er også en grund til at Top Gear ikke tester Kia Picanto'er... ;)

Vi medtager selvfølgelig de prisbillige modeller hvis de vurderes til at være gode nok i de tilfælde vi kommer i nærheden af en af dem. Sony EX500 og Philips 5000-serien er eksempler på dette - og ja, dem betragter jeg som temmelig billige.
Af Mysen
#114749
yakken skrev: Der er også en grund til at Top Gear ikke tester Kia Picanto'er... ;)
God pointe ;)

Man ser dog af og til en test af Reneault Clio, WW golf osv, fiat 500 og Toyota Aygo

De får jo også af og til læserbreve fra folk, der ærgrer sig over at de aldrig får råd til Bugatti og Paganier de tester. Der kan de jo hurtigt forsvare sig med at de hedder TOPgear.

Der er jo også en anmeldeles af Pana x20, selv om der er hele 3 dyrere plasmamodeller fra Pana, så det er jo ikke sådan at I helt udelader billigere paneler. Og man kan sige, at de folk der plejer at købe fjernsyn for 2500 kr. i føtex, nok ikke er klar over, at der findes hjemmesider som flatpanels med faglige råd og anbefalinger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#114761
Det var min opfattelse, at det var TV, som var ENDNU billigere end X20 I efterspurgte? TV i klasse med X20 rent prismæssigt får vi jo også til test. Det jeg opponerer imod er netop de små halvdårlige TV (eller må jeg godt kalde dem hel-dårlige?), der roder rundt under 3-4.000 kr. og som kun er interessante i relation til campingvognen eller måske i et soveværelse hvor man ser TV en gang om måneden.
Af Steen Bay
#114770
yakken skrev:Det var min opfattelse, at det var TV, som var ENDNU billigere end X20 I efterspurgte? TV i klasse med X20 rent prismæssigt får vi jo også til test. Det jeg opponerer imod er netop de små halvdårlige TV (eller må jeg godt kalde dem hel-dårlige?), der roder rundt under 3-4.000 kr. og som kun er interessante i relation til campingvognen eller måske i et soveværelse hvor man ser TV en gang om måneden.
Jeg forstod det nu mere som et ønske om en slags 'best value' kategori. Tror at der er et ganske stort 'publikum' som kigger efter det bedste TV som kan fås til ca. 4-6000 kroner for skærme i størrelsen 40/42" - 46/47", og hvis nu 100Hz (interpolation, på LCD-TV) alligevel ikke er meget bevendt, så kunne det måske være interessant nok med nogle tests af 50Hz TV som f.eks. Sony EX400 og Samsung C535. Anmelderen på hdtvtest.co.uk blev faktisk så glad for det C535 (C530) de testede at han købte et selv!
Af Mysen
#114791
Steen Bay skrev:
yakken skrev:Det var min opfattelse, at det var TV, som var ENDNU billigere end X20 I efterspurgte? TV i klasse med X20 rent prismæssigt får vi jo også til test. Det jeg opponerer imod er netop de små halvdårlige TV (eller må jeg godt kalde dem hel-dårlige?), der roder rundt under 3-4.000 kr. og som kun er interessante i relation til campingvognen eller måske i et soveværelse hvor man ser TV en gang om måneden.
Jeg forstod det nu mere som et ønske om en slags 'best value' kategori. Tror at der er et ganske stort 'publikum' som kigger efter det bedste TV som kan fås til ca. 4-6000 kroner for skærme i størrelsen 40/42" - 46/47", og hvis nu 100Hz (interpolation, på LCD-TV) alligevel ikke er meget bevendt, så kunne det måske være interessant nok med nogle tests af 50Hz TV som f.eks. Sony EX400 og Samsung C535. Anmelderen på hdtvtest.co.uk blev faktisk så glad for det C535 (C530) de testede at han købte et selv!
Det var præcis "best-value" jeg efterspurgte. Men ikke på min egne vegne; jeg har lige købt tv til et 5 cifret beløb. Men jeg kender en del, der synes at jeg er skør at give mere end 5000 kr. for et tv, når man alligevel "næsten ikke kan se forskel"

jeg tror at der er mange af den slags mennesker, der gerne vil have så meget som muligt for pengene selv om de synes at fona indstillingen er optimal for dem og at der ikke er ret stor forskel på deres eget prosonic og mit nye Samsung udover størrelsen..