Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
#109432
Hvem var det der ikke kunne tåle at blive sagt imod ::l
Af siccio
#109436
Vil hverken forsvare JA eller angribe ham.
Syntes bare lidt det er utroligt at folk gad at blive ved i de tråde med at komme med påstande omkring Philips især som jo fra JA's side ikke kunne skydes igennem.
Selvfølgelig kan i hurtigt forklare eventuelle brugere hvad jeres mening er omkring Philips, fremfor at gå i debat med JA, så det kørte af sporet hver gang. Gøg og Gokke, som skrevet fint i denne tråd andet steds.
Svare til en mand købe en Ford bil, og mener det er det bedste i verden uanset hvad andre siger, den slags er håbløs at komme med argumenter imod, og ender enten i man dropper emnet, eller håndgemæng (sidste løsning er barnlig)
Måske fint han er ude når folk ikke kunne lade ham have sin mening, men ville personligt ikke have smidt ham ud.
Plads til anden mening, bare drop mudderet...
Og svinede man ikke Philips, som jeg desværre har set flere gøre, ja så var han sku ikke tungere at danse med iforhold til andre.
Lad i det hele taget være med at blive personlig over andres valg af tv.
Hvis debatten er sober så mener jeg sagtens man kan være uenige på et fornuftigt plan.
Af Kickstart
#109440
Vil hverken forsvare JA eller angribe ham.
Nej for guds skyld, lade være med det :D
Måske fint han er ude når folk ikke kunne lade ham have sin mening, men ville personligt ikke have smidt ham ud.
Plads til anden mening, bare drop mudderet...
Ja, man stiller sig det spørgsmål, hvornår kommer den næste ?.
Af Captain Awesome
#109441
Jeg ved heller ikke om jeg ville have lukket hans bruger, men på den anden side så har han vist fået en hel del advarsler. Tilsidst bliver man jo stort set nød til at gøre noget.

Nu er der også en del som påpeger at hans bruger er blevet lukket på grund af hans holdninger, men som jeg ser det, så er det mere fordi han ikke overholdt reglerne. Sådan noget som personlige angreb og spam er ikke tilladt.

Men man kan jo undre sig over at han ikke har taget ved lære af alle de advarsler, især når han er blevet udelukket fra så mange steder.
Af THM
#109462
lige præcis, synes det er noget pjat at sige det er på grund af hans holdninger...
Af siccio
#109479
JA havde holdninger til tingene, og var også grov i visse tilfælde, men mener nu ikke han var ret meget grovere iforhold til tonen den anden vej.
Personlig hetz, ja det er sku ikke pænt, men den slags var JA vidst ikke ene om...
Dette er dog et moderator valg som er truffet, og fred være med det...
Af THM
#109482
siccio skrev:JA havde holdninger til tingene, og var også grov i visse tilfælde, men mener nu ikke han var ret meget grovere iforhold til tonen den anden vej.
Personlig hetz, ja det er sku ikke pænt, men den slags var JA vidst ikke ene om...
Dette er dog et moderator valg som er truffet, og fred være med det...
som jeg læser indlæggende var det JA der startede med at være grov flere gange inden de andre blev det, men det korrekte ville selvfølgelig være ikke at gå med på den galej :)
Af Kickstart
#109483
siccio skrev:JA havde holdninger til tingene, og var også grov i visse tilfælde, men mener nu ikke han var ret meget grovere iforhold til tonen den anden vej.
Personlig hetz, ja det er sku ikke pænt, men den slags var JA vidst ikke ene om...
Dette er dog et moderator valg som er truffet, og fred være med det...
Jeg har forsøgt at citere at JA ikke er ene om det, men det går lige i gennem høstakken ::l

Men bevares, vil dem der har taget beslutningen have det hængende på sig, så fred med et herfra også.
Af Thor-thor
#109486
Har lige luret JA´s opførsel i trådene her på siden, og det er fuldstændig det samme som jeg har oplevet på recordere inden han, velfortjent, blev udelukket derfra.

Jeg er enig i at der skal være spillerum til forskellige typer, udtryksmåder etc. men der er grænser.
Når en bruger serverer diverse urigtige påstande som den pure sandhed (herunder at påstå at han er klogere på billedkvalitet end nogle af de mest vidende indenfor kalibrering af skærme), bliver ved med at køre debatter af sporet, virker bevidst provokerende etc. (det kaldes også en "troll") så skal der selvfølgelig løftes en pegefinger.
Såfremt x antal advarsler ikke virker, så må brugeren "videre" istedet for at alle de gode, konstruktive indlæg drukner i usaglige påstande.

Hvis et forum skal virke attraktivt og holde et vist sagligt niveau, så skal der modereres ellers forsvinder de fornuftige, saglige brugere også hen ad vejen.

Hvis man vil have lov til at lege online hero, slynge om sig med usaglige påstande, svine folk til etc. så er der masser af andre steder man kan gøre det.

Personligt er jeg glad for at tingene bliver styret en anelse herinde.....
Senest rettet af Thor-thor 3. aug 2010, 21:37, rettet i alt 1 gang.
Af Expert Jyderup
#109492
Uanset om man måske er enige eller ej så følger man reglerne der er udlagt. Jeg er heller ikke enige altid i dommerens beslutninger når jeg spiller fodbold.. men sådan er reglerne altså og det samme i det virkelig liv. Så hvis man ikke kan/vil indordne sig, så findes der andre steder/forumer man kan bruge, længere er den ikke i min verden.
Af Søndergaard
#109507
Jeg er enig i at alle debatter skal føres i en ordentlig tone og at der har været eksempler på personlige angreb som er uacceptable fra flere sider. Det er naturligvis ejerens ret at udstikke reglerne og såfremt de brydes at tage de nødvendige skridt i henhold til samme. Dertil vil jeg medgive at jeg også har hæftet mig ved at moderator til tider har en kort lunte og lader sig medrive af selv forholdsvis små provokationer.
Jeg kunne godt lide ved JA at han prøvede at gøre op med den dogme at det vigtigste ved et TV er dets evne til at overholde standarden D65 + 6500K med tre decimaler. Man kan sagten være glad for sit TV selvom det ikke har CMS og måske træder lidt ved siden af den meget omtalte industristandard for farver mv. Jeg syntes selv mit TV har et fremragende billede med Rasmus's indstillinger og al "billedforbedring" slået fra, men jeg har jo heller ikke noget reference TV stående ved siden af, så hvad er problemet.
Før JA blev der mest udtrykt holdninger i retning af kun plasma-TV kan bruges; "kloge mennesker vælger plasma" osv. det håber jeg der er rusket lidt op i for en tid. Og så skal man jo ikke undervurdere underholdningsværdien i en hæftig diskussion og alle de hits det giver et forum og site som dette.
Af Bryann
#109509
Synes det er fint.

Så kan vi få en ordentlig tone og en debat der går bredere end UV2A ::l
Af lennon
#109511
For en 5-6 alias´er siden fandtes der ingen i kongeriget, som slog mere på tromme for plasmateknologien end JA .Men det var vel at mærke kun Panasonic som duede . Alle test og fagfolk, som allerede på det tidspunkt enstemmigt havde Pioneer som reference, var efter JA´s mening dybt inkompetente og amatøragtige.
Pludselig konverterede han til LCD - Philips - 21:9 ( som nogen måske har bemærket ?).Fair nok - teknologier ændrer sig .Desværre kørte bagsiden af pladen så bare i nøjagtig samme rille.
I hele perioden har han på skift sendt både større og mindre svinere afsted efter OttoAV, Bantam,Yakken og Rasmus Larsen - og hvem der ellers har savet ham midt over. Og det kostede åbenbart igen . .

Jeg har aldrig haft bare i tankerne at klage over JA. Tværtimod har jeg fået meget viden, når en af ovennævnte fagfolk pædagogisk og velformuleret forklarede JA hvorfor feks Philips eller ambilight måske ikke lige er sagen, osv .
Af Thor-thor
#109525
Søndergaard skrev: .......Jeg kunne godt lide ved JA at han prøvede at gøre op med den dogme at det vigtigste ved et TV er dets evne til at overholde standarden D65 + 6500K med tre decimaler. Man kan sagten være glad for sit TV selvom det ikke har CMS og måske træder lidt ved siden af den meget omtalte industristandard for farver mv. Jeg syntes selv mit TV har et fremragende billede med Rasmus's indstillinger og al "billedforbedring" slået fra, men jeg har jo heller ikke noget reference TV stående ved siden af, så hvad er problemet.
Før JA blev der mest udtrykt holdninger i retning af kun plasma-TV kan bruges; "kloge mennesker vælger plasma" osv. det håber jeg der er rusket lidt op i for en tid. Og så skal man jo ikke undervurdere underholdningsværdien i en hæftig diskussion og alle de hits det giver et forum og site som dette.
Det er jo ikke et spørgsmål om at være glad for sit tv!
På sider som denne hvor udgangspunktet generelt er god billedkvalitet er der nogle standarder, som giver den mest korrekte gengivelse af kildematerialet: Jo tættere en skærm ligger på disse, jo bedre skærm.

At du/jeg/andre så evt. vælger en skærm der ikke nødvendigvis er den bedste til dette pga. andre prioriteter er en anden sag.
Men det ændrer ikke på at den "bedste skærm" herinde for de fleste betyder, den skærm der er bedst målt på ren rå billedkvalitet.

Derfor er det heller ikke "kloge mennesker" er vælger plasma, men ofte mennesker der prioriterer billedkvalitet højt. Der følger så nogle gange nogle ulemper med: mindre kønt design (Pana), højere strømforbrug etc.

Andre køber med andre prioriteter, design, tyndeste skærm, lavt strømforbrug etc.
Men man kan ikke forvente at få alt i en pakke, så som oftest har man så "solgt" lidt af billedkvaliteten og det er nok det mange ikke vil erkende fordi ens eget grej jo altid er det bedste ("og det mener resten af familien/naboen etc også") ;)

Har selv en Panasonic hængende pga. jeg gerne vil have maksimal billedkvalitet for pengene.
Til gengæld skal jeg være den første til at indrømme at designet ikke er ret kønt, at den sikkert bruger for meget strøm......