Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bphhm
#349962
Jeg streamer Netflix via seneste Apple TV box og fører signalet via HDMI til min Denon X4300 receiver. Jeg har ikke Atmos og slået det fra i Apple boxen men ellers er lyd på auto.

Jeg oplever at der er mangel på bas når jeg streamer fra Netflix, men ikke fra f.eks. HBO fra samme Apple box eller min Bluray player for den sags skyld.

Normalt kører jeg alle højttalere som small og LFE+main som sub mode. Delefrekvens 80 Hz. Min sub er 12" CSS SDX-12 build og meget kraftig.

Nogen der oplever det samme at der ikke er bas via Netflix? Nogen forklaring?
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#349969
Det er lidt svært at svare på, da du ikke fortælle hvilket du ser. For fruen og jeg ser sex/life fortiden, og mine unger og jeg ser flash. Og det opleve vi ingen udfordringer med bassen i lyden. Bevares med det forbehold at bassen komprimeret lydformat ikke er lige så god som bluray, og der fra Shield tv
Af bphhm
#349989
Jeg ville også godt have testet via min tidligere Shield fordi jeg mistænker at det er Apple TV boxen der kan være problemet her, men den er desværre overdraget til datteren. Men godt at høre kvaliteten er bedre med Shield.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#349995
Jeg har dog altid ment lyden er bedre på shield da den sender bitstream. Og den måde som Apple pakker lyden ud på til pcm med Dolby mat2 synes jeg der ryger meget af detaljerne i hvertfald i de lyse områder, og bassen er mudret. Så jeg lagde hvis apple tv 4k på hylden og kun brugte shield.