Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
#349140
Ja jeg er skyldig... min bror bruger en af mine premium kanaler.

Men hvordan vil netflix ændre på det...
Kan jo lige så godt være mig der har 2 ejendomme eller et sommerhus eller???

Jeg bruger den jo også på mit arbejde og andre steder.
Af Axlon
#349151
Mit gæt er at hvis der bliver streamet til to forskellige IP adresser samtidig, som ikke er mobile enheder, så kunne Netflix få mistanke om kontodeling.
Brugeravatar
Af bbplayer
#349152
Axlon skrev: 20. jan 2023, 18:07 Mit gæt er at hvis der bliver streamet til to forskellige IP adresser samtidig, som ikke er mobile enheder, så kunne Netflix få mistanke om kontodeling.
Præcis, meget simpel tilgang til problemet.

Af arbejdsmæssige årsager har jeg så flere pub nets her, og 2 er på trådløse mobile netværk og forskellig isp, så bruges netflix den vej, så bliver det nok problematisk, når min mobil også har kort på de 2 mobile netværk, og jeg skifter lidt imellem dem.

Men misbrug kan være public ip fra fiber/adsl , til at starte med.

Som en anden ting kan de jo også sende vilkårlige (irriterende email) som man skal bekræfte på sin mobil / tv, før man kan fortsætte.
Jeg ville personligt tro viaplay afprøver det lige nu, for tv spørger alt for ofte om aktivering.
Af koden
#349160
Axlon skrev: 20. jan 2023, 18:07 Mit gæt er at hvis der bliver streamet til to forskellige IP adresser samtidig, som ikke er mobile enheder, så kunne Netflix få mistanke om kontodeling.
Ok..men så rammer man vel dem med sommerhus, som har fiber begge steder?

Eller som os der har en fiber i huset og en ADSL.

Hvad med en VPN, så vi begge ser netflix den vej igennem?
Brugeravatar
Af bbplayer
#349168
koden skrev: 20. jan 2023, 21:11
Axlon skrev: 20. jan 2023, 18:07 Mit gæt er at hvis der bliver streamet til to forskellige IP adresser samtidig, som ikke er mobile enheder, så kunne Netflix få mistanke om kontodeling.
Ok..men så rammer man vel dem med sommerhus, som har fiber begge steder?

Eller som os der har en fiber i huset og en ADSL.

Hvad med en VPN, så vi begge ser netflix den vej igennem?
Altså man kan ikke sidde i sommerhus OG hjemme på 2 forskellige ip,, så er det 2 forskellige som bruger det, og så må man have 2 abo.

Det bliver klart er problem at man har fiber og adsl på samme bopæl og bruger en konto, den bliver svær at forklare dem. Det er jo ikke normalt , som her hvor der er 3 internet, dog primært en til privat brug men også fra mobil engang imellem.

VPN vil løse noget af det men de forsøger jo at blokere, og samtidig dem som ikke bruger VPN i familien vil jo så vises som 2 samtidige brug, f.eks hjemme i DK og en fra USA , det går helt sikkert ikke, for du kan helt sikkert ikke argumentere du er ude på forretningsrejse som er på VPN, og en som sidder hjemme (tror jeg).

Jeg tror der kommer nye betingelser , når de nye ændringer tager effekt, for lige nu er der ingen konkrekte regler.
Af OleA
#349173
VPN vil løse noget af det men de forsøger jo at blokere, og samtidig dem som ikke bruger VPN i familien vil jo så vises som 2 samtidige brug, f.eks hjemme i DK og en fra USA , det går helt sikkert ikke, for du kan helt sikkert ikke argumentere du er ude på forretningsrejse som er på VPN, og en som sidder hjemme (tror jeg).

Hvorfor ikke? Kan den ene i familien ikke være i USA, mens andre i familen er derhjemme?
Af sokken
#349178
Jeg tror Netflix kommer til at miste en del abonnementer ved det her.
Jeg deler med min bror men det svinger meget hvor meget vi bruger det. Der kan gå nogle måneder hvor det ikke bliver brugt men har alligevel haft det kørende i en del år.

Men hvis man skal betale for deling så bliver abonnement opsagt og så kun tilmeldt i et par måneder for at se Strangers Things.

Og mon ikke også der er mange andre der gør sådan
Af koden
#349187
[/quote]
Altså man kan ikke sidde i sommerhus OG hjemme på 2 forskellige ip,, så er det 2 forskellige som bruger det, og så må man have 2 abo.


[/quote]

Jo det er jo netop det man gerne må... jeg har premium til vist 5 personer. Min familie. jeg må jo gerne bruge den i sommerhus mens min søn bruger en anden hjemme.

Vi må vel også godt logge på med en 3 ude hos nogen man kender og se en film. lad os sige min kone samtidig sidder hos en veninde der ikke har netflx.
Må hun så ikke bruge hendes adgang der hvis hun bare logger ud igen?

Ja det bliver noget rod og der er sikkert mange andre situationer.

Hvis det bliver for bøvlet så tror jeg også jeg dropper netflix helt. dete r ikke suger vigtigt for vores liv at have det.
Brugeravatar
Af bbplayer
#349189
koden skrev: 21. jan 2023, 11:57
Altså man kan ikke sidde i sommerhus OG hjemme på 2 forskellige ip,, så er det 2 forskellige som bruger det, og så må man have 2 abo.


[/quote]

Jo det er jo netop det man gerne må... jeg har premium til vist 5 personer. Min familie. jeg må jo gerne bruge den i sommerhus mens min søn bruger en anden hjemme.

Vi må vel også godt logge på med en 3 ude hos nogen man kender og se en film. lad os sige min kone samtidig sidder hos en veninde der ikke har netflx.
Må hun så ikke bruge hendes adgang der hvis hun bare logger ud igen?

Ja det bliver noget rod og der er sikkert mange andre situationer.

Hvis det bliver for bøvlet så tror jeg også jeg dropper netflix helt. dete r ikke suger vigtigt for vores liv at have det.
[/quote]
Du må meget gerne citere betingelser, hvor du læser du må bruge det på anden bopæl og af flere i familen hjemme, mens du selv sidder i sommerhus.

Det skal nok blive bøvlet, når de endelig kommer så langt som at finde en løsning. Som sagt, tror det vil kræve en vilkårlig bekræftelse af ens login, som viaplay gør pt, hvor man får en email eller so med kode og skal bekræfte den.
Sådan eksempel kræver jo alle som deles med har adgang til din email, det har de så ikke, og vil blive røvirriterende. Lige nu er Viaplay kun på web niveau og man skal aktivere sin konto næsten hver uge. Der skal man bare logge ind på en wbeside med delt login :) Så ikke helt så svært men røv irriterende.
Af koden
#349191
Du mener at et premium abo. med 4 brugere kun må bruges inden for hjemmets 4 vægge på samme ip adresse?
Brugeravatar
Af bbplayer
#349196
abo med 4 samtidige brugere på samme bopæl ja, jeg tror de vil begrænse mobilen, som jo kunne være på 3 børn's mobil lige nu.. men det varierer jo fra streaming tjeneste hvordan de håndterer det.

Tror vi må se tiden an, de kan jo dårligt gøre så meget end ændre betingelser.
Brugeravatar
Af TBC
#349197
Flemming Larsen skrev: 20. jan 2023, 13:31 Vi har også et sommerhus. Hvis vi ikke kan få lov til, at bruge det derude, så kan de rende mig et vist sted.
1. Det har du lov til. 2. Hvis det skulle give mistanke om deling og du mødes med nag-screen på sommerhusets TV, så kan du åbne det med din telefon så vidt jeg har forstået det.
Af Flemming Larsen
#349198
TBC skrev: 21. jan 2023, 21:23
Flemming Larsen skrev: 20. jan 2023, 13:31 Vi har også et sommerhus. Hvis vi ikke kan få lov til, at bruge det derude, så kan de rende mig et vist sted.
1. Det har du lov til. 2. Hvis det skulle give mistanke om deling og du mødes med nag-screen på sommerhusets TV, så kan du åbne det med din telefon så vidt jeg har forstået det.
Det manglende da bare. Nu er det konen som er oftest i sommerhuset.