Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#349204
Flemming Larsen skrev: 21. jan 2023, 21:35
TBC skrev: 21. jan 2023, 21:23
Flemming Larsen skrev: 20. jan 2023, 13:31 Vi har også et sommerhus. Hvis vi ikke kan få lov til, at bruge det derude, så kan de rende mig et vist sted.
1. Det har du lov til. 2. Hvis det skulle give mistanke om deling og du mødes med nag-screen på sommerhusets TV, så kan du åbne det med din telefon så vidt jeg har forstået det.
Det manglende da bare. Nu er det konen som er oftest i sommerhuset.
Betingelserne idag er super flydende men spørgsmålet er hvad Netflix og andre kan finde på, og det ved vi reelt ikke nok om men kan kun spekulere i metoder som fjerner deling, om f.eks via sporadisk email bekræftelse som popup på tv, for din ven, som ikke logge ind på din email ;(

Jeg glemte at nævne denne email løsning også lukker misbrug som stjålne konti, som nettet også er fyldt med, for disse har ingen chance for at checke ejers email eller ændre email uden bekræftelse. så nok en af de fremtidige metoder bl.a
Af koden
#349206
Han har vel en mail til netop netflix ligesom os...så alle logger ind med samme mail
Brugeravatar
Af bbplayer
#349239
koden skrev: 22. jan 2023, 11:09 Han har vel en mail til netop netflix ligesom os...så alle logger ind med samme mail
Det som jeg mener, at deler man konto med hele familien, så har far nok ikke delt sin email med sine 2 børn eller måske konen, så skal barn 1 bekræfte login via email, har de ikke adgang til den email og må ringe far op.
Meget få kan logge ind på f.eks ens google konti, og se verificeringskoden til tv skærmen, som login beder om, så det begrænser deling meget.

Sjovere bliver det, når Ven A som har fået det af en anden ven, låner ud til anden Ven B, som ikke kender Ven A's oprindelige låner, og kan ikke bekræfte med email :)
Deling på internet stoppes også, da misbrug jo hurtig lukker når de ikke har adgang til email.

Alt er teoretisk, for lige pt, er det kun weblogin de beder om, og samme som på tv't og kode. så ikke svært at bekræfte noget der.
Af koden
#349259
Alle 4 har adgang til den mail der er brugt... så tænker ikke der er det store issue...
Brugeravatar
Af bbplayer
#349261
Sådan har mange det jo ikke men jo, mange kan så opfinde den løsning, problemet er bare hvis det gøres, så bliver den oftere så hacket, når flere bruger samme email og en masse andet som kræver dobbelt verificering af godkendte devices, nøgler osv, for at logge ind på den email konto osv.. livet bliver svært hvis det bliver sådan.
Af koden
#349263
Jeg er ikke sikker på jeg forstår...men lige meget lad os se..

Tænker bare at når jeg betaler for premium og der ikke står undtagelser i aftalen, så har vi 4 brugere som vi kan bruge samtidig og fra hvor vi vil.

Fra netflix:

Brug af Netflix på farten eller fra et andet sted
Hvis du er på farten eller bor forskellige steder, skal du stadig have mulighed for at se Netflix hvor som helst og når som helst. Hvis du er den primære kontoejer (eller bor sammen med denne person), bør du ikke skulle verificere din enhed for at se Netflix.

Hvis du befinder dig uden for Netflix-husstanden i en længere periode, kan du regelmæssigt blive bedt om at verificere den enhed, du bruger. Vi beder dig om at verificere for at sikre, at enheden, der anvender kontoen, er godkendt til at gøre dette. Verificering af en enhed sker hurtigt og nemt. Se flere oplysninger under “Verificering af en enhed” ovenfor.
Brugeravatar
Af bbplayer
#349265
koden skrev: 23. jan 2023, 20:36 Tænker bare at når jeg betaler for premium og der ikke står undtagelser i aftalen, så har vi 4 brugere som vi kan bruge samtidig og fra hvor vi vil.
Pointen er de har sagt de laver op på det, og det gør de andre nok også, præcis som viaplay leger med tv app brugere og smider dem af, som jeg tvivler på er en fejl.

Egentlig mangler alle streaming tjenester at gennemføre 2-faktor verificering, den vil også blive svær hvis de sender kode til mobilen, som mange gør allerede idag, så udfordringer kommer der nok.
For der er vel kun en i familien som har et nummer :) og jeg ville nok ikke dele koden med nogen, når den kommer uprovokeret og uvidende om hvem forsøger at logge ind, det burde være sikkerheds spørgsmålet der, og hvis nogen deler uden du ved det.
Af koden
#349659
Har talt lidt om det på arbejdet.
Min kollega deler med 4 husstande.

Han skal så vælge sig selv som primær.
Men kan Netflix så se på ip adr. om de 3 andre er på fra en mobil eller en fast forbindelse der kan være sommerhus, hotel, venner eller hvor man nu kan være.

For man må jo godt bruge sin forbindelse uden for huset, hvilket man jo allerede gør på sin mobil hvis man udelukkende køre 4 eller 5G og ikke bruger eget net når man er hjemme.

Eller vil de som jeg tror...analysere forbruget på de ip'er ud over hjemmet. Hvis de alle 4 bruges rimelig meget ens og hele tiden er det vel lidt afslørende, men stadig uden at det som sådan kan bevise noget..?
Tror det bliver svært og spørgsmål er om de økonomisk opnår noget, da mange så helt dropper netflix.
Som Disney+ der har mistet millioner af brugere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#349660
Jeg tror sagtens du kan regne med, at der kører en hel del AI på brugsmønstret, så Netflix kan sandsynliggøre hvad hver enkelt konto bruges til.
Brugeravatar
Af bbplayer
#349666
koden skrev: 12. feb 2023, 12:31 Han skal så vælge sig selv som primær.
Men kan Netflix så se på ip adr. om de 3 andre er på fra en mobil eller en fast forbindelse der kan være sommerhus, hotel, venner eller hvor man nu kan være.
Hvis dine venner og naboer og andre, bruger Netflix bare 20% mere end dig selv eller bare en smule mindre, må man hurtigt konkludere de er bruger X, og ikke på hotel.
Fast vs mobil ip er enkelt nok, det har netværks operatører styr på og de er navngivet , så en lille database kan klare det.

Slet ikke svært for et stort firma som netflix med en minimal indsats, bare god koordinering, og det er jo begrænset hvor mange kunder der mistes, når alternativet er dårligere eller bare ikke findes :) Man tror HBOmax eller SkyShowtime gør noget, så finder man ud af man bliver skuffet, så de skal nok være dem som vinder, altså alle sammen når de begynder på deres begrænsninger af misbrug.

btw, som man læser artikel, lyder det som Netflix vil se ens abo som husstandsabo, og ikke personligt. Det betyder som licens var for os engang, at Netflix i sommerhus kræver Abo nr.2 , at man så får chancen for at kopiere profiler til nyt abo, er ikke nyt.
Eller som de nævner familier medlemmer kan tilføjes for X kroner, det kunne måske fortolkes som sommerhus.

Der er plads nok til at foltolke. Og når netflix blokerer, så er det jo dig imod dem, og mon så mange gider brokke sig, og istedet følge de nye spilleregler, for dem som betaler, har jo ingen problemer.
Af koden
#349679
Hvis de 3 andre kører det via mobil er det jo svært for netflix at se om det er min kollegas børn eller naboer.
Brugeravatar
Af bbplayer
#349684
koden skrev: 13. feb 2023, 13:57 Hvis de 3 andre kører det via mobil er det jo svært for netflix at se om det er min kollegas børn eller naboer.
Der er nok flere parametre som vil spille ind, og deres profilering kender vi ikke.

Man kan selv nede på ip segmentering af DHCP inddeling af mobile netværk, se regionale forskelle hvis man vil.
Og så er dine naboer ikke alle lige kloge, så de kører ikke kun på mobil men sætter det på deres smart tv også, og så begynder et mønster at vise sig, og din konto er i fare 8-)