Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#347651
Naiera skrev: 28. nov 2022, 13:16
mbm skrev: 28. nov 2022, 06:47 har kun købt det pga Yellow stone seasson 5, men irriterende jeg skal sætte apple tv til 60 hz for at det ikke skal hakke.
Du skal vel sætte det til 23.976Hz for at få det til at køre helt som det skal.
I princippet ja.

Men jeg synes, at navigationen i menuer og apps bliver for sløv med så lav en opdateringsfrekvens. Og da alle nyere tv kan lave reverse 3-2 pulldown på 60 hz (59,94) kilder, vil afspilning i praksis være identisk.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#347779
aalb1970 skrev: 28. nov 2022, 14:41
Naiera skrev: 28. nov 2022, 13:16
mbm skrev: 28. nov 2022, 06:47 har kun købt det pga Yellow stone seasson 5, men irriterende jeg skal sætte apple tv til 60 hz for at det ikke skal hakke.
Du skal vel sætte det til 23.976Hz for at få det til at køre helt som det skal.
I princippet ja.

Men jeg synes, at navigationen i menuer og apps bliver for sløv med så lav en opdateringsfrekvens. Og da alle nyere tv kan lave reverse 3-2 pulldown på 60 hz (59,94) kilder, vil afspilning i praksis være identisk.
Enig i at brugerfladen kører trægt i 24fps. Derfor synes jeg også de semi-automatiske løsninger til nogle mediebokse, hvor frekvensen skiftes per app i stedet for per indhold, er tunge at danse med.

Dog skal man huske at køre med de rigtige indstillinger på TV'et ift. 3:2 pulldown. Det kan blive noget rod på visse mærker.

Det ville være fint hvis mediebokse kunne udsende 4K 120Hz via HDMI 2.1, så man kunne få både jævn brugerflade og 24fps kadence samtidig, uden behov for konvertering.
Brugeravatar
Af KimKaos
#351093
For pokker hvor er de irriterende - efter hver opdatering så resetter SST de forskellige serier så man ikke kan se hvor langt man er kommer - og de er ikke de eneste der gør - springer man lidt rundt og ser en sæson her og en sæson af en anden serier et andet sted som afveksling - så når man kommer tilbage efter en rum tid - så er man lost - hvor langt var man #"£@¤%
Af MartinH
#351140
På min Nvidea Shield TV tube (2019) er der i SkyShowtime ikke Dolby Digital 5.1 eller bedre lyd, der er kun stereo.

Aps, som Amazon Video, HBO Max, Netflix, afspiller fint 5.1
Af aalb1970
#351153
MartinH skrev: 24. apr 2023, 11:42 På min Nvidea Shield TV tube (2019) er der i SkyShowtime ikke Dolby Digital 5.1 eller bedre lyd, der er kun stereo.

Aps, som Amazon Video, HBO Max, Netflix, afspiller fint 5.1
Har intet med Shield at gøre.

SkyShowTime udsender kun stereolyd på langt det meste indhold. Enkelte film har dog Dolby 5.1 lyd, bl.a. Topgun Maverick.
Af Veum58
#351561
Skyshowtime er nå også ute som Apple TV kanal. Paramount Plus som Apple TV kanal gav oss i sin tid 5.1 surround lyd. Noen som har sjekket Skyshowtime? Fortsatt stereo?
Af Flemming Larsen
#351567
Veum58 skrev: 15. maj 2023, 13:07 Skyshowtime er nå også ute som Apple TV kanal. Paramount Plus som Apple TV kanal gav oss i sin tid 5.1 surround lyd. Noen som har sjekket Skyshowtime? Fortsatt stereo?
Den har da været ude som Apple tv kanal et stykke tid. Lyd og billedekvalitet er stadig ikke særlig godt.
Af Brixen
#351692
Jeg har lige opdaget at der ved flere serier står: 27 dage tilbage.
Er der nogen der ved hvorfor så mange serier fjernes på én gang.

Bl.a. Battlestar Galactica og Navy NCIS.
Brugeravatar
Af KimKaos
#351693
Oprydning - udløb af rettigheder - frasalg mv.

Det sker ofte at nogle tjenester tynder ud af forskellige årsager - nogle gange har de tilføjet er stort antal titler de har fået fra samme sted og derfor udløber rettighederne ofte på samme tid
Af FrankieBoy80
#351710
Det giver jo ingen mening at de bliver fjernet, det er jo NBC og CBS serier, det er da bl.a. dem som har SkyShowtime.
Både NCIS og Law & Order SVU er der kun få sæsoner, hvor bliver resten lige af?
Af FrankieBoy80
#351712
Man kunne håbe at de på et tidspunkt får alle sæsoner af deres serier, når de aftaler så udløber, kan se at Prime og Viaplay har nogle af deres serier.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20