Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sorte
#344668
Hej herinde
Jeg skal til at se første afsnit på mit Panasonic TX-65JZ1000E, via Chromecast, men kan ikke se det i 4K eller med Dolby Atmos 🥲
Det forstår jeg ikke, da både TV og Chromecast burde kunne vise i 4K.
Nogen af alle jer kloge hoveder herinde, der kan forklare mig hvorfor?
Af jkn789
#344669
hvis du læser artiklen på forsiden af flatpanels kan du se at chromecast ikke er nævnt over de muligheder der er for at se serien i 4k. Så det højst sandsynligt grunden
Brugeravatar
Af Naiera
#344672
Eller købe et Apple TV 4K, fordi det er alligevel en million-milliard gange bedre.
Brugeravatar
Af TBC
#344684
Sorte skrev: 22. aug 2022, 19:44 Hej herinde
Jeg skal til at se første afsnit på mit Panasonic TX-65JZ1000E, via Chromecast, men kan ikke se det i 4K eller med Dolby Atmos 🥲
Det forstår jeg ikke, da både TV og Chromecast burde kunne vise i 4K.
Nogen af alle jer kloge hoveder herinde, der kan forklare mig hvorfor?
Nej, med mindre det ligger i det du siger. For når du siger "Chromecast", hvad hentyder du så mere specifikt til? Var vi sikre på det, så kunne tilbagemeldingerne i tråden kunne blive mere specifikke og folk kunne give tilbagemeldinger om hvor vidt deres tilsvarende enhed virker til 4K HDR HBO eller ej.

Har du brugt angivne ChromeCast til andet 4K HDR materiale før? Sidder du i virkeligheden med en almindelig ChromeCast (non 4K) - i hvilket tilfælde det jo så faktisk alt sammen ville give mening.

Mener du "ChromeCast" (som jo er det du jo specifikt skriver, men som jo så ikke er 4K) eller mener du "ChromeCast Ultra" (understøttet), eller "Chromecast med Google TV" (også understøttet) eller mener du måske ligefrem ChromeCast build-in i dit Panasonic TX-65JZ1000E? For sidstnævnte er status ikke nævnt af HBO, men det burde i princippet være understøttet - Jeg tjekkede lige mit eget TV's (Sony AF8's) buildt-in ChromeCast funktion og der er det i 4K HDR, så uanset hvilke af de 4K kompatible ChromeCast enheder du bruger burde det egentlig bare virke, med mindre det vitterligt, som skrevet, er en alm/standard "ChromeCast" du har.

Hvis det er en 4K kombatibel version du har, så prøv at tage strømmen fra den. Lad dit TV have været tændt minimum et halvt minuts tid først før du sætter strømmen til Chromecast enheden. En fjern mulighed kunne nemlig være at din ChromeCast så at sige ikke er informeret om at den er tilsluttet en 4K skærm.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#344686
Sorte:
Hvilken Chromecast? Den med Google TV virker (vi har tjekket her). Chromecast Ultra virker ifølge HBO, men vi har ikke kunnet få det til at virke, men jeg tænker nu på, om det måske har at gøre med, at vi har vores sat til 50Hz. Hvis det er Chromecast Ultra, du har, hvad står den i så fald på? 50 eller 60 Hz?

Vi har en rundtur på Panasonic på IFA-messen i starten af september og spørger dem til HBO Max app.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#344700
Ja Chromecast 3 understøtter ikke 4K HDR. Højest 1080p HD.

Hvis du skal ud og købe nyt udstyr, så overvej Chromecast med Google TV i stedet. Så får du en fuld brugerflade med apps på TV-skærmen, foruden den klassiske Chromecast-funktionalitet. Overvej også at tage skridtet op til Apple TV 4K. De ekstra penge er godt givet ud, synes jeg, for en løsning der bare fungerer. Begge enheder kan styres med dit TV's fjernbetjening. Apple og Googles fjernbetjeninger kan også tænde/slukke dit TV og styre lydstyrken.
Af Hanga
#344707
Naiera skrev: 22. aug 2022, 20:10 Eller købe et Apple TV 4K, fordi det er alligevel en million-milliard gange bedre.
Hvorfor er det egentlig det?
Har godt lagt mærke til at det ofte anbefales at have en ekstern boks fremfor at bruge TV'ets egne apps. Men efter jeg har fået min Sony OLED så bruger jeg meget sjældent min Nvidia Shield. Det spiller da maks med TV'ets egne apps.
Brugeravatar
Af TBC
#344710
Sorte skrev: 23. aug 2022, 09:28Chromecast 3
Så har du svaret - Det er ikke en 4K enhed, så du skal ud og have fat i en 4K kompatibel ChromeCast eller evt. en anden 4K streamingenhed - Er du ikke for fin til det er de billigere brugte lige så gode som de nye af tilsvarende model.

Rettelse: Dit TV har åbenbart ikke build-in ChromeCast som jeg blev forledt til at tro da Panasonics hjemmeside da jeg, viste det sig, FOR hurtigt skimtende angav "Easy Mirroring/Chromecast built-in" - hvilket så ved nærmere eftersyn angiver en videre specificering af at der alene er tale om Easy Mirroring i modellen - Noget som IKKE kan anbefales til Streamingbrug.
Hanga skrev: 23. aug 2022, 12:42
Naiera skrev: 22. aug 2022, 20:10 Eller købe et Apple TV 4K, fordi det er alligevel en million-milliard gange bedre.
Hvorfor er det egentlig det?
Har godt lagt mærke til at det ofte anbefales at have en ekstern boks fremfor at bruge TV'ets egne apps. Men efter jeg har fået min Sony OLED så bruger jeg meget sjældent min Nvidia Shield. Det spiller da maks med TV'ets egne apps.
Fordi du dermed, såfremt du opsætter et ATV korrekt, kan få automatched frameraten på materialet hos nogle streaming udbydere. Det kan du også hos endnu flere udbydere med din eksisterende Shield (via Refresh rate app), men det kan du ikke på dit TV - Der er ikke tilfældigt at at min signatur lister netop de streamingenheder den som den gør ;-)
Senest rettet af TBC 23. aug 2022, 13:46, rettet i alt 6 gange.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#344711
Hanga skrev: 23. aug 2022, 12:42
Naiera skrev: 22. aug 2022, 20:10 Eller købe et Apple TV 4K, fordi det er alligevel en million-milliard gange bedre.
Hvorfor er det egentlig det?
Har godt lagt mærke til at det ofte anbefales at have en ekstern boks fremfor at bruge TV'ets egne apps. Men efter jeg har fået min Sony OLED så bruger jeg meget sjældent min Nvidia Shield. Det spiller da maks med TV'ets egne apps.
Nogle af mine betragtninger om fordelene ved Apple TV 4K:
- Opdateres løbende med nye funktioner og får nye udgaver af tvOS på dagen for udgivelse
- Bedste match-system til billedfrekvens (både heltals og brøk-frekvenser) og SDR/HDR10/DV
- Bedre brugerflade, hastighed og fjernbetjening (kan tænde/slukke TV og styre lydstyrke)
- Generel højere kvalitet af apps (sjældnere hjemmesider der er pakket ind)
- Lagerplads nok
- Kraftigere hardware der også kan bruges til andre ting såsom spil (f.eks. Apple Arcade) og god support af spilcontrollere (PlayStation, Xbox, snart Nintendo m.fl.) der også virker til SteamLink
- Bedre streamingkvalitet hvis man vil leje film (i Apple TV appen)
- Bredeste understøttelse af 4K, HDR og Atmos på tværs af streamingtjenesterne
- Spatial audio sammen med AirPods
Brugeravatar
Af bbplayer
#344713
TBC skrev: 23. aug 2022, 13:20 Fordi du dermed, såfremt du opsætter et ATV korrekt, kan få automatched frameraten på materialet hos nogle streaming udbydere. Det kan du også hos endnu flere udbydere med din eksisterende Shield (via Refresh rate app), men det kan du ikke på dit TV - Der er ikke tilfældigt at at min signatur lister netop de streamingenheder den som den gør ;-)
Det er så ikke helt sådan mere, Mit LG OLED C1 med PLEX skifter opdatering på det afspillede materiale. Og hvorfor ved jeg, jo jeg sætter TV til Spil-optimering, og så kan man se aktuel framerate, for jeg blev nysgerrig da PLEX gik i sort ved afspilninger. Så TV klarer fint opgaven med PLEX, så mon ikke det er div. apps som ikke altid gør. Netflix synes jeg klarer det fint men det er måske mere fordi streaming kvalitet ændres afhængig af dette.