Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
#344724
Hanga skrev: 23. aug 2022, 12:42
Naiera skrev: 22. aug 2022, 20:10 Eller købe et Apple TV 4K, fordi det er alligevel en million-milliard gange bedre.
Hvorfor er det egentlig det?
Har godt lagt mærke til at det ofte anbefales at have en ekstern boks fremfor at bruge TV'ets egne apps. Men efter jeg har fået min Sony OLED så bruger jeg meget sjældent min Nvidia Shield. Det spiller da maks med TV'ets egne apps.
Så længe det varer og hvis man ikke er den mest kritiske seer…
Af Hanga
#344731
Naiera skrev: 23. aug 2022, 17:02
Hanga skrev: 23. aug 2022, 12:42
Naiera skrev: 22. aug 2022, 20:10 Eller købe et Apple TV 4K, fordi det er alligevel en million-milliard gange bedre.
Hvorfor er det egentlig det?
Har godt lagt mærke til at det ofte anbefales at have en ekstern boks fremfor at bruge TV'ets egne apps. Men efter jeg har fået min Sony OLED så bruger jeg meget sjældent min Nvidia Shield. Det spiller da maks med TV'ets egne apps.
Så længe det varer og hvis man ikke er den mest kritiske seer…
Tja jeg kan ikke se forskel i hvert fald, ligesom jeg heller ikke har konstateret forskel i bitrate eller lign. Til gengæld oplever jeg nogle gange hak ved streaming via Shield. Det kan så være settings der skal rettes men det bøvl slipper man for med TV'ets apps.
Men jeg accepterer naturligvis at jer der er klogere siger noget andet :)
Af Sorte
#344742
Det virker en smule overkill, hvis jeg skal bruge penge på en Apple 4K TV. Mit TV har apps til både Netflix, Disney+ og Amazon Prime, så her får jeg 4K billedkvalitet. Det er kun HBO MAX, jeg er nød til at chromecaste fra min iPhone.
Er det så ikke rigeligt med en Ultra?
Af jkn789
#344744
Jeg købte Apple tv sidste år og havde chromecast i forvejenforvejen og jeg har ikke brugt chromecast siden udover at tjekke om den stadig virker.
Jeg har også selv Panasonic tv som trådstarteren med de samme apps.
Apple tv er så nemt at bruge i hverdagen at jeg ikke tænker på at bruge min chromecast.
Ja der er en prisforskel mellem køb af chromecast ultra og et Apple tv, og det er en smagssag hvad man fortrækker.
Jeg har ikke fortrudt køb af Apple tv og kan kun anbefale det, det virker bare uden problemer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#344745
Jeg tror ikke, at der er mange års support tilbage i Chromecast Ultra. Google er begyndt at udfase support for de ældre Chromecast-enheder, der er bundet op til smartphone, til fordel for Chromecast med Google TV. Se vores test her.

Det samme tror jeg dog gør sig gældende for Chromecast med Google TV. Den er stadig fanget på Android 10 selvom Android 13 så småt er på vej ud. Så om nogle år skal du muligvis ud og investere igen for at være med på beatet. Her supporteres Apple TV 4K i noget længere tid.

PS: Der går rygter om både ny Apple TV og Chromecast senere i 2022.
Brugeravatar
Af TBC
#344749
Sorte skrev: 24. aug 2022, 09:06 Det virker en smule overkill, hvis jeg skal bruge penge på en Apple 4K TV. Mit TV har apps til både Netflix, Disney+ og Amazon Prime, så her får jeg 4K billedkvalitet. Det er kun HBO MAX, jeg er nød til at chromecaste fra min iPhone.
Er det så ikke rigeligt med en Ultra?
Det var derfor jeg skrev: "Er du ikke for fin til det er de billigere brugte lige så gode som de nye af tilsvarende model." ...Du kan brugt få både den Chromacast Ultra du selv snakker om eller den lille udgave af en Shield, hvis du vil igang med at nørde med refreshrates, til blot 500 kr på brugtmarkedet og måske mindre hvis prisen kan presses. Og hvad jeg egentligt tænker nok er mere rigtigt for dig (hvis du hverken skal nørde langhåret opsætning af refreshrates med en Shield eller bruge mange penge på et ATV), så kan du til og med d. 18/9 gå i den nærmeste El-giganten og for tiden købe en fabriksny Google Chromecast med Google TV på tilbud til blot 399 kr. Det er så at sige efterfølgeren til den ChromeCast Ultra du selv taler om, bare med yderligere indbygget smart-tv platform og fjernbetjening [hvilket jo er perfekt til et singlebruger scenarie som dit vs nedenstående mht min arbejdsplads]
Rasmus Larsen skrev: 24. aug 2022, 10:15Jeg tror ikke, at der er mange års support tilbage i Chromecast Ultra. Google er begyndt at udfase support for de ældre Chromecast-enheder, der er bundet op til smartphone, til fordel for Chromecast med Google TV.
Øv! Det vil være særdeles uheldigt for den løsning vi kører på min arbejdsplads. Her er idéen at vi har en ChromaCast i det TV der er på arbejdspladsen og så kan alle ellers komme forbi med deres telefoner og diverse personlige abonnementer og så caste det til dette TV (hvilket kan være særligt relevant i f.eks. en nattevagt). Vi startede først med at købe en Google Chromecast med Google TV, men fandt hurtigt ud af at vi måtte ud og få fat i en brugt ChromeCast Ultra i stedet for. Sagen var at når vi forsøgte at caste Netflix, så startede Google Chromecast med Google TV enhedens tilhørende Netflix app (som jo så skulle logges ind med en given bruger), i stedet for bare at begynde at caste som det jo var meningen og som det sker med en ChromeCast Ultra mv. klassiske ChromeCast uden Google TV. Andre udbydere kunne vi nemt streame på det nyere ChromeCast med Google TV (særligt hvis vi sørgede for at appen ikke var installeret, men det var ikke bare sådan at slippe af med Netflix appen, som jo er en af de ydbydere de fleste jo ellers gerne skulle kunne streame uden log-in på selve ChromeCasten) Så det vil være virkeligt problematisk for DEN slags løsninger vi efterstæber på arbejdspladsen, hvis understøttelsen på et tidspunkt forsvinder til de "ægte" cast-enheder. :(
Senest rettet af TBC 24. aug 2022, 12:19, rettet i alt 2 gange.
Af Jonassen
#344843
Jeg oplever tit at der ikke er lyd på, når jeg åbner og afspiller indhold på HBO Max. Jeg har prøvet at lukke og åbne appen igen, men det eneste der har hjulpet, er at genstarte TV'et.
Det er Sony med Google TV.
Er der andre der har eller haft dette problem med HBO Max?