Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#341567
Hej kloge flatpanelse brugere!!

Jeg har netop set Formel 1 Australiens grandprix på viaplay 4K stream. Jeg så den her mellem kl 10-12. Jeg bruger et Apple tv 4K som er kablet og har 250 mbps både download og upload via Fiber.

Da jeg så streamen i 4K gik der ikke mere end nogle få minutter før den hoppede ned i en mere grynet og dårligere kvalitet og kort efter var den oppe i højeste kvalitet. Jeg troede at det måske kunne være min Asus router som har nogle år på bagen, så jeg prøvede og køre uden om den, dvs. kablet direkte fra modem og ind i Apple tv'et men lige lidt hjalp det.

Spørgsmålet er så, er der noget som helst jeg kan gøre? eller ligger lorten hos Viaplay hvor deres servere sikkert ikke kan følge med til alle dem der ville se Formel 1? problemet er der også ved Premier League fodbold, men der er ikke lige så stor grad i svingning af kvalitet, måske fordi Viaplay ved at der altid er høj efterspørgsel på fodbold?

Håber nogle af jer kan gøre mig klogere :)