Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337727
Hej alle
Jeg håber de er en venlig sjæl der kan hjælpe med at svare på et spørgsmål, som jeg ikke umiddelbart kunne finde ved at søge på forummet eller i streamingsguiden.

Jeg har idag en Shield fra 2019 som jeg af og til bruge til at caste Waoo kanaler. Umiddelbart er kvaliteten ok, men syntes ikke oplevelsen er så god i forbindelse med sport som f.eks. håndbold. Der syntes jeg at DRs livekanaler er bedre umiddelbart (eller sådan oplever jeg det).

Mit spørgsmål er derfor om kvaliteten af streaming er bedre på atv 4k, når man bruger app'en fra Waoo?

Kan se i guiden at begge skulle være i samme opløsning, men det fortæller vel ikke så meget om kvaliteten nødvendigvis?

Derudover skal det siges at jeg har prøvet at rode med nogle indstillinger på min Shield uden held.
#337728
DR sender live i 50 fps og waoo sender kun i 25 fps og det betyder rigtig meget ved sport, så derfor vil DR streaming være bedre uanset hvilken box du bruger.
#337732
Ok, mange tak for dit svar. Det giver god mening hvorfor jeg så har en dårligere oplevelse ved sport.

Men skal jeg også forstå dit svar, som om der ikke er forskel på Waoo når man caster og så når man bruger den app der er lavet til Apple tv?
#337734
Der kan godt være forskel . Under sommerens EM i fodbold krævede det et AppleTV eller en C.C ultra hvis man ville streame Viasat’s app i fuld 4K kvalitet . Indbyggede TV app’s og feks Shield streamede i en lavere kvalitet/opløsning . .