Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337590
Håber nogen kan hjælpe med lidt input, da jeg ikke helt kan gennemskue hvad jeg bør gøre.

Jeg har idag en skidt internet forbindelse på 45/10 via Boxer (var samme hastighed hos Yousee). Jeg skiftede sidste år til Boxer streaming med sport, og udover den langsomme forbindelse, var jeg glad for at kunne få både live tv via app, og så ikke mindst Viaplay Sport pakke, Discovery+ med Sport samt TV2Play Sport i en og samme pakke. Prisen på 549 om måneden (ekskl. bredbånd) syntes jeg også er ret fin for den løsning.

Så indtræffer miraklet, der bliver indlagt fibernet fra Onefiber.dk i det område jeg bor, og jeg slår naturligvis til. Det bliver installeret i morgen, og derefter skal jeg tage stilling til en udbyder af Internet, og af de 5 jeg kan vælge imellem via Onefiber bliver det givetvis Fastspeed og 1000/1000 forbindelse.

Så langt så godt. Nu er problemet så bare at jeg såvidt jeg ved ikke kan fortsætte med den "gode" streamingpakke jeg har, men skal skifte da jeg ikke er bredbåndskunde hos Boxer.

Jeg har prøvet at kigge meget rundt, men uden meget held. Hvordan får jeg bedst, lettest og billigst både Viaplay Total, Discovery+ med Sport, TV2Play Sport og gerne lidt live tv, uden at skulle tegne abonnement på alle tjenesterne seperat ? Er det overhovedet muligt ? Og hvad er egentlig den bedste løsning hvis det er relevant i denne forbindelse ?

Tusind tak hvis nogen kan give mig et godt fif og lige hive mig ud af forvirringen, så jeg kan få glæde af mit nye fibernet.
#337602
Da vi gik fra Viasats parabol-løsning til 100% streaming, stod vi i samme problem, og vi endte med at tage imod Viasats tilbud om at blive til en fordelagtig pris. Alternativet var at købe de enkelte pakker.

Viasats (nu Allentes) premium-pakke har det hele, men du får ikke adgang til Discovery+ og TV2 Play - kun TV-kanalerne (via app'en og således med streaming-kvalitet). Til gengæld koster det 659, så du kommer til at betale mere for mindre ifht. din nuværende pris hos Boxer. Mon ikke den pris også kun er så lav, fordi du har bredbånd hos dem?

Jeg har ikke kendskab til nogen udbydere, hvor du kan få alle streamingtjenester i samme pakke.
#337605
Tak for svaret. Du har nok ret i af prisen skyldes at jeg har bredbånd hos Boxer/Norlys også.

Det er virkelig blevet en jungle at finde ud af de bedste løsninger. Du nævner også kvaliteten på streaming, som jo bestemt gerne måtte være bedre. Kan det faktisk lade sig gøre at få god streaming kvalitet fra henholdsvis Viaplay, Discovery og TV2play på deres sports programmer, eller giver man bare afkald på det når man vælger at streame ?

Det ville da være en fin konkurrenceparameter, og ligefrem noget jeg personligt gerne ville betale ekstra for hvis det var muligt - lidt lige som Netflix lavede et abonnement med 4K.

Jeg kan se at Norlys som har overtaget Boxer har en pakke bestående af tv kanaler og streaming, såvidt jeg kan se dog hvor sport er på live kanaler ikke i apps. Gør det evt en forskel på kvaliteten, jeg antager næsten at det er det samme ?

Tusind tak
#337610
Jeg har waoo fibernet og waoo stor tv pakke som inkluderer viaplay total og fra 1. Januar også tv2 play favorit.
stor tv pakke indeholder tv2 sport, tv2sportx alle viaplay kanaler Inklusive deres 4k kanal og alle discovery kanaler inklusive eurosport 1 og 2.
tv pakke koster 719 kroner om måneden inklusive viaplay total og tv2 play favorit. Men kræver waoo fibernet som koster fra 300 kroner om måneden.
ved ikke om du kan få waoo i dit område.
#337613
Tak :-) Kan desværre ikke få Waoo, kun uafhængige udbydere via Onefiber, og dermed nogen der kan levere via Fastspeed, Wizer, Jaynet osv.

Kunne være interessant at vide om streaming bare automatisk er lig med dårlig kvalitet, eller om der rent faktisk er mulighed for at streame sport i en fornuftig kvalitet hos de enkelte udbydere, eller via en central streaming pakke.

Og gør det en forskel om der er via app eller om man streamer tv kanalerne, eller er det samme sløje kvalitet ?
#337614
Metz skrev: 1. dec 2021, 10:53 Tak for svaret. Du har nok ret i af prisen skyldes at jeg har bredbånd hos Boxer/Norlys også.

Det er virkelig blevet en jungle at finde ud af de bedste løsninger. Du nævner også kvaliteten på streaming, som jo bestemt gerne måtte være bedre. Kan det faktisk lade sig gøre at få god streaming kvalitet fra henholdsvis Viaplay, Discovery og TV2play på deres sports programmer, eller giver man bare afkald på det når man vælger at streame ?

Det ville da være en fin konkurrenceparameter, og ligefrem noget jeg personligt gerne ville betale ekstra for hvis det var muligt - lidt lige som Netflix lavede et abonnement med 4K.

Jeg kan se at Norlys som har overtaget Boxer har en pakke bestående af tv kanaler og streaming, såvidt jeg kan se dog hvor sport er på live kanaler ikke i apps. Gør det evt en forskel på kvaliteten, jeg antager næsten at det er det samme ?

Tusind tak
Da vi gik fra parabol til streaming var der en kvalitetsnedgang, omend den faktisk var mindre end frygtet. Jeg ser 95% af min sport på Viaplay-app'en, men jeg synes også her, at kvaliteten på TV-kanalerne er overraskende god, selvom jeg må erkende, at jeg ikke engang er klar over, om de udsendes i 50hz (som kampene gør i Viaplay og sikkert også i Discovery og TV2 Play, som jeg aldrig har benyttet). Hvis du har været vant til at se via apps'ene og har det fint med den kvalitet, tror jeg også godt, du kan leve med kvaliteten på TV-kanalerne.