Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#336037
hej,

lidt info vedr.:

'Rygte: YouSee tv-pakker stiger markant i pris i 2022' ( https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... qus_thread )

i vores boligforening (København) kommer det til at se sådan ud:

Grundpakke: 202,54 kr./md. stiger til: 231,66 kr./md.
Bland Selv 20: 250 kr./md. stiger til: 280 kr./md.

VAN...VID!!!!!!! en stigning på 59,12kr/md.

ved ikke hvordan det kommer til at se ud for mellem og fuldpakke men jeg tvivler på at det bliver billigere for dem...

vi kan så selvfølgelig skifte til hvem/hvad vi har lyst til men ikke via kabel...

'Prisen stiger, fordi det er blevet dyrere at købe rettighederne til det indhold fx sport, der vises på vores kanaler.'

Yousee mister Paramount Network men så får man TV 2 News og TV3 Puls i stedet (nej, tak til begge kanaler)

jeg har på fornemmelse at Yousee på et eller andet tidspunkt - nok snart... - vil også miste HBO Max (jeg kan ikke se at det skulle være en fordel for HBO Max at være en del af deres 'bland selv' - tilbudspris eller ej) - det kommer selvfølgelig an på hvordan kontrakten den ser ud (hvor længe den gælder m.m.)

forsvinder de (HBO Max) så er der ikke meget tilbage (Viaplay er nok ikke et kæmpe hit for alt for mange og samme må gælde de resterende 'bland selv' tilvalgsmuligheder)

Canal Digital og Viasat er nu ét selskab (som nu hedder Allente) og de har alle de kanaler som Yousee mangler...

jeg kan ikke se hvordan Yousee skulle overleve det her...
#336112
allo skrev: 27. okt 2021, 17:14 jeg har på fornemmelse at Yousee på et eller andet tidspunkt - nok snart... - vil også miste HBO Max (jeg kan ikke se at det skulle være en fordel for HBO Max at være en del af deres 'bland selv' - tilbudspris eller ej) - det kommer selvfølgelig an på hvordan kontrakten den ser ud (hvor længe den gælder m.m.)
Hvorfor mener du, at det er en ulempe for HBO Max at være med i Bland Selv?

Det er til gengæld en ulempe for kunder at vælge HBO Max via Bland Selv pt.
#336115
Stigningen er både på grundpakken og bland selv. Yousee har skrevet følgende til mig:

Grundpakken stiger fra 214,67 til 243,92

Bland selv 36 stiger fra 310 til 350

Alt i alt en stigning på ca 70 kr
#336117
Rasmus Larsen skrev: 29. okt 2021, 08:59 Så vidt jeg lige kan vurdere så ligger forskellen i prisstigningen i, at YouSee i dag sælger Bland Selv som samlede pakker. Hvorimod de tidligere solgte Bland Selv som en overbygningen på grundpakken. Ikke sandt?

Perstærk: Har du YouSee gennem antenneforening eller direkte?
Bland selv bliver fortsat solgt som et produkt oven på grundpakken.

Jeg er foreningskunde. Yousee har nok besluttet, at foreningskunder skal have mindre rabat (rabatten ligger på grundpakken, som stiger mere end hos andre).

Selvom jeg er foreningskunde, så er jeg direkte kunde hos Yousee. Der er ingen mellemled. Vi får blot rabat.
#336119
lunddal skrev:Hvorfor mener du, at det er en ulempe for HBO Max at være med i Bland Selv?

Det er til gengæld en ulempe for kunder at vælge HBO Max via Bland Selv pt.
jeg kan ikke se at der skulle være en grund til for HBO at dele fortjenesten men Yousee (eller med andre tv udbydere for den sags skyld)

HBO's produkt kan (uden problemer) står på egne ben (intro tilbudspris eller alm. ikke-tilbudspris)

store dele af den danske befolkning har nu en mulighed for at vælge HBO som en del af deres 'bland selv' (eller hvad det end hedder hos Yousee's konkurrenter) - og det kan selvfølgelig være en fordel (økonomisk fordel) for mange tjenester men nok ikke for HBO (ikke sådan som jeg ser på det)

skulle HBO's tjeneste stige i pris så betaler de nye kunder stadig 50% mindre end hvad den kommer til at koste efter stigningen (hvordan og om denne kommer til at påvirke antal point hos tv udbydere kan ingen svare på lige nu) men uanset hvad så kan jeg ikke se at det skulle betale sig for HBO at dele fortjenesten hverken med Yousee eller med andre...

nu får man også en log-in til HBO Max - før kunne man kun se den via Yousee's app; jeg tvivler på at de (HBO) vil genforhandle kontrakten
Senest rettet af allo 29. okt 2021, 13:30, rettet i alt 3 gange.
#336120
Rasmus Larsen skrev: 29. okt 2021, 08:59 Så vidt jeg lige kan vurdere så ligger forskellen i prisstigningen i, at YouSee i dag sælger Bland Selv som samlede pakker. Hvorimod de tidligere solgte Bland Selv som en overbygningen på grundpakken. Ikke sandt?
det går jo ud på et...for uanset hvad så kræver 'bland selv' en grundpakke...så det er vist lige meget om det er en 'samlede pakke' eller en 'overbygning på grundpakken'

citat fra Jeres artikel:

'Prisstigningerne hos de pågældende antenneforeninger i 2022 lyder angiveligt på:
YouSee Grundpakke stiger med 10 kr/md.'

- blot et forslag: næste gang må I meget gerne spørger (navn) hvad de mener med 'pågældende' - for der er en kæmpe forskel på 10kr ('hos de pågældende') og på knap 30kr (hos de ikke-pågældende af slagsen) - for så ser samlede prisstigning ((inkl. stigning på 'bland selv')) HHEELLLTTT anderledes ud end '10kr. her og 40kr der' når der realt er tale om 60-70kr for mange
#336122
allo skrev: 29. okt 2021, 11:45
lunddal skrev:Hvorfor mener du, at det er en ulempe for HBO Max at være med i Bland Selv?

Det er til gengæld en ulempe for kunder at vælge HBO Max via Bland Selv pt.
jeg kan ikke se at der skulle være en grund til for HBO at dele fortjenesten men Yousee (eller med andre tv udbydere for den sags skyld)

HBO's produkt kan (uden problemer) står på egne ben (intro tilbudspris eller alm. ikke-tilbudspris)

store dele af den danske befolkning har nu en mulighed for at vælge HBO som en del af deres 'bland selv' (eller hvad det end hedder hos Yousee's konkurrenter) - og det kan selvfølgelig være en fordel (økonomisk fordel) for mange tjenester men nok ikke for HBO (ikke sådan som jeg ser på det)

skulle HBO's tjeneste stige i pris så betaler de nye kunder stadig 50% mindre end hvad den kommer til at koste efter stigningen (hvordan og om denne kommer til at påvirke antal point hos tv udbydere kan ingen svare på lige nu) men uanset hvad så kan jeg ikke se at det skulle betale sig for HBO at dele fortjenesten hverken med Yousee eller med andre...

nu får man også en log-in til HBO Max - før kunne man kun se den via Yousee's app; jeg tvivler på at de (HBO) vil genforhandle kontrakten
Det er jo ikke anderledes end med de andre tjenester, og der må være en fordel for HBO, Netflix, Viaplay, Paramount+, TV2 Play m.fl. at være med i sådanne løsninger, for ellers var de der jo ikke.
#336125
lunddal skrev:Det er jo ikke anderledes end med de andre tjenester, og der må være en fordel for HBO, Netflix, Viaplay, Paramount+, TV2 Play m.fl. at være med i sådanne løsninger, for ellers var de der jo ikke.
både og da det (nok) ser noget anderledes ud i praksis...

f.eks. TV2 play:
- man betaler (direkte eller indirekte) for sportsrettigheder uanset hvilken pakke man vælger hos Yousee; egen produktion er på ingen måde på samme niveau som f.eks. hos HBO; prisen for TV2's all-inkluderet variant er dobbelt så høj som HBO's, ergo: indtjening (fordeling af den) ser nok lidt anderledes ud

Viaplay er uden sport (som 'bland selv' tjeneste) og kan på ingen måde sammenlignes med HBO's indhold; det er en fordel for Viaplay at være en del af 'bland selv' da nok ikke mange ville vælge dem frivilligt hvis tjenesten udelukkende skulle står på egne ben/ikke være en del af 'bland selv' :-)

Netflix: kvantitet i forhold til HBO; kan står på egne ben men de er også de dyreste på markedet (uden sport) og de er klar over at Disney+ og HBO er deres direkte og største konkurrenter; i mine øjne en fordel for dem at være en del af 'bland selv' (jeg ser det faktisk mere som en 'nødvendighed' for dem efterhånden)...

Disney+ : står på egne ben; de kan også tage det faktisk MEGET mere 'afslappet' i forhold til resten da de tjener mia. på alt fra legetøj til tøj og U name it ved siden af (år efter år) så de vil klare sig godt/bedre end resten uanset hvad (på egne ben eller hvis de skulle gå over til 'bland selv'); for mig så er Disney+ den bedste tjeneste men...- desværre KUN PÅ PAPIRET :-)

Paramount+ : billigste tjeneste med (i mine øjne) bedre indhold end Viaplay men også mindste indhold i forhold til resten; en fordel for Paramount+ at være en del af 'bland selv' (taget konkurrence i betragtning)

HBO: (igen: i mine øjne...taler selvfølgelig kun for mig selv og ud fra hvordan jeg ser på det) de har ikke brug for at være en del af 'bland selv' - ikke til den pris (inkl. deres ikke-tilbudspris) og med en app som nu virker (i hvert fald langt bedre end HBO Nordic :-) )

for mig så ser det ud til at de andre har meget mere BRUG FOR at være en del af div. 'bland selv'...og faktisk så ser jeg HBO som den bedste stand-alone tjeneste og derfor mener jeg at det ikke er en fordel for dem at dele fortjenesten med bl.a. Yousee - for mig virker det helt unødvendigt (indholdet og prisen taget i betragtning)
#336325
allo skrev: 29. okt 2021, 12:01 citat fra Jeres artikel:

'Prisstigningerne hos de pågældende antenneforeninger i 2022 lyder angiveligt på:
YouSee Grundpakke stiger med 10 kr/md.'

- blot et forslag: næste gang må I meget gerne spørger (navn) hvad de mener med 'pågældende' - for der er en kæmpe forskel på 10kr ('hos de pågældende') og på knap 30kr (hos de ikke-pågældende af slagsen) - for så ser samlede prisstigning ((inkl. stigning på 'bland selv')) HHEELLLTTT anderledes ud end '10kr. her og 40kr der' når der realt er tale om 60-70kr for mange
"Pågældende" er den/de antenneforening(er), som rygtet kom fra – dem som lækkede det. Det var ikke Flatpanels, der var i kontakt med dem, og andre medier skal naturligvis ikke afsløre deres kilder overfor tredjepart.
Rygte: YouSee tv-pakker stiger markant i pris i 2022

Vi har senere publiceret en artikel om YouSees prisstigninger, efter vi har talt med YouSee og fået bekræftet detaljer:
YouSee i 2022: Priser stiger 10-50 kr/md., nye kanaler i grundpakken


det går jo ud på et...for uanset hvad så kræver 'bland selv' en grundpakke...så det er vist lige meget om det er en 'samlede pakke' eller en 'overbygning på grundpakken'
Ikke helt åbenbart (se næste indlæg).

Hvorfor jeg spørger ind til det:
Nu fortæller I mig så, at I modtager prisstigninger på op til 70 kr/md. hvilket ikke var det vi hørte fra YouSee. Det overrasker mig og derfor prøver jeg at få bekræftet detaljerne omkring. Jeg vil derefter tage kontakt til YouSee igen.
#336326
perstærk skrev: 29. okt 2021, 10:40
Rasmus Larsen skrev: 29. okt 2021, 08:59 Så vidt jeg lige kan vurdere så ligger forskellen i prisstigningen i, at YouSee i dag sælger Bland Selv som samlede pakker. Hvorimod de tidligere solgte Bland Selv som en overbygningen på grundpakken. Ikke sandt?

Perstærk: Har du YouSee gennem antenneforening eller direkte?
Bland selv bliver fortsat solgt som et produkt oven på grundpakken.
Ikke på samme måde som før. Engang blev grundpakke og bland selv faktureret særskilt som to poster. Se kena's indlæg, som jeg har indlagt som citat herunder:


kena skrev: 29. okt 2021, 10:18 Stigningen er både på grundpakken og bland selv. Yousee har skrevet følgende til mig:

Grundpakken stiger fra 214,67 til 243,92

Bland selv 36 stiger fra 310 til 350

Alt i alt en stigning på ca 70 kr
Og sammenlign det med nedenstående. Nu fakturerer YouSee samlet (inklusiv grundpakke), og når de fakturerer samlet, så er prisstigningen åbenbart anderledes. Se noterne under de fire pakker:
Vedhæftede filer
yousee2022.png
yousee2022.png (278.98 KiB) Vist 20044 gange
#336329
Rasmus Larsen skrev:"Pågældende" er den/de antenneforening(er), som rygtet kom fra – dem som lækkede det. Det var ikke Flatpanels, der var i kontakt med dem, og andre medier skal naturligvis ikke afsløre deres kilder overfor tredjepart.
Rygte: YouSee tv-pakker stiger markant i pris i 2022

Vi har senere publiceret en artikel om YouSees prisstigninger, efter vi har talt med YouSee og fået bekræftet detaljer:
YouSee i 2022: Priser stiger 10-50 kr/md., nye kanaler i grundpakken


det går jo ud på et...for uanset hvad så kræver 'bland selv' en grundpakke...så det er vist lige meget om det er en 'samlede pakke' eller en 'overbygning på grundpakken'
Ikke helt åbenbart (se næste indlæg).

Hvorfor jeg spørger ind til det:
Nu fortæller I mig så, at I modtager prisstigninger på op til 70 kr/md. hvilket ikke var det vi hørte fra YouSee. Det overrasker mig og derfor prøver jeg at få bekræftet detaljerne omkring. Jeg vil derefter tage kontakt til YouSee igen.

det har jeg så misforstået (det lod som en alm. udmelding og ikke noget som en kilde som skulle 'beskyttes' :-) )

jeg er 99,99 på at det svar som I får fra Yousee kommer til at se nogenlunde sådan ud:

- 'vi tager udgangspunkt i vores butikspriser og ikke i de individuelle aftaler som vi har indgået ned div. boligforeninger. Dermed er der tale om en prisstigning på 10kr. for grundpakke og 30kr. for 'bland selv', ergo: en stigning på 40kr.; selvom at priser på tv-pakker stiger mere markant for boligforeninger så er de stadig gunstige og fordelagtige og der er stadig besparelser at hente ved at tegne en aftale med Yousee.'

- de har deres på det rene mens den reelle prisstigning for mit vedkommende ligger på 59,12kr (og knap 70kr for andres vedkommende...)

Grunden til at jeg nævnte det med a alle betaler direkte eller indirekte for bl.a. sportsrettigheder er at grundpakken stiger med 10kr. - og uanset hvad så kræver 'bland selv' en grundpakke...

skjulte dummebøder...snu fremgangsmetode...om og om igen og igen...der er intet nyt i det...
#336342
Rasmus Larsen skrev: Og sammenlign det med nedenstående. Nu fakturerer YouSee samlet (inklusiv grundpakke), og når de fakturerer samlet, så er prisstigningen åbenbart anderledes. Se noterne under de fire pakker:
(det billede som du har inkluderet i dit indlæg kommer ikke med når jeg klikker på 'Citat' men det er det som jeg henviser til i dette indlæg)

jeg prøvede flere gange at få en forklaring på hvordan de kom frem til 'mindstepris 6mdr.' (for uanset HVORDAN man regner på det så svarer INGEN af deres priser til 6x (pris/md.) - INGEN af de priser giver mening) - og gæt hvad? - INGEN kunne svare mig på det...hverken den ene eller den anden butikschef i deres to afdelinger i København som jeg har været forbi for ca. 3mdr. siden, alm. medarbejder de var HELT blanke og HELT fortabte (med og uden en lommeregner i hånden og uanset HVEM de ringede til), support var også helt ubrugelig...
og de bliver VED med at skilte med priser som ikke giver mening/som INGEN kan forklare/som ingen kan få til at hænge sammen og som på ingen måde svarer til det meget nemme og ligetil regnestykke (og jeg taler slet ikke om der skulle medregnes evt. 'oprettelse' og 'forsendelse' - men selve 6x(pris/md.)...største joke: 'bland selv 20' som i skrivende stund koster 559kr./md. og som du kan se - ifølge Yousee - så svarer det til 2146kr. for 6mdr.)