Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af moose74
#334283
Tillader mig lige at lade denne tråd gå lidt på et side spor

For god streaming kræver jo et godt stabilt net.


Står til nov. Og skal vælge ny fiber udbyder, vi startede med energiMidt for mange år siden og det har skiftet navn nogle gange feks. Til Nordlys

Vi har aldrig haft problemer med hastighed og stabilitet. Det begyndte først da Stofa overtog, så jeg valgte her at prøve Fastspeed, her syntes jeg at få mere for mine penge, men også her døjer vi med en del udfald på nettet.

Er sååå træt af at høre på support, og deres løsninger på ny router og nye kabler osv… for at holde en som kunde mit udstyr fejler intet!

Nogen der kan forklare mig hvorfor det svinger så meget med stabiliteten af fiber fra udbyder til udbyder … det er vel samme kabel det kommer igennem eller er jeg helt galt på den


De enheder vi oplever udfald på er alle kablet forbindelse

Igår havde jeg faktisk besluttet mig udefra læsning på trustpilot at vælge Hiper, men så efter at have været på deres FB side og læse en masse tråde, tror jeg at jeg springer dem over ..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af moose74 29. aug 2021, 11:31, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af TBC
#334287
Svageste led er i 99 ud af 100 tilfælde altid WiFi - hvis dette benyttes.

Der kan naturligvis være forskel på den kapacitet udbyderen har videre ud til internettet, selv om første etape går i gennem det samme udstyr og de samme kabler, men det burde mere have betydning for med HVOR meget man kan downloade med fra forskellige destinationer end det burde have med regulære udfald eller nedetid at gøre. Udfald er til gengæld ret almindeligt på WiFi, med alt fra for varme radioer i routeren til naboens forstyrrende signaler, for lange afstande osv osv osv af forhold der kan genere det ustabile voodoo som WiFi nu engang er.

Nu skriver du ikke noget om din hjemlige opsætning, men hvis der som udgangspunkt benyttes WiFi til enhederne, så ville jeg starte med at se om der opleves det samme på en kablet enhed. For det er ret unormalt hvis en udbyder ikke har >99% oppetid og der ikke kan streames uden udfald fra en streamingservice >99% af tiden. Er det det udsædvanlige tilfælde som det handler om, at udbyderen er ustabil lokalt, så er der næsten kun det med den delte kapacitet videre ud i nettet fra lokal/regional området tilbage og ikke andet at gøre end at skifte udbyder.
Af Lucifax
#334783
Jeg har Yousee 1000/100 De har sporadiske problemer med forbindelsen. Den er ikke tilstede ved deres 1000/500 forbindelse.
Udfaldene kan ikke ses i loggen på routeren. Det er problemer med routerens firmware. De er opstået igen her efter et halvt års tid.
Jeg var så heldig at have teknikeren på besøg da det skete. Han undrede sig noget. Den eneste måde man kan se det, er at lysene på ethernetportene slukker...
Udfaldet er af 1-5 minutters varighed. De ville ikke lade mig blive på 1000/500 forbindelsen så der bliver snart skiftet til kazoom.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#334785
Vi har været på Telenor fiber 1000/1000 de sidste 6 mdr hvor jeg har udskiftet routeren med en Unifi Dream Machine i stedet. Der har ikke været udfald eller nedetid på noget tidspunkt i perioden og alle nedgange i hastighed kan spores til svagt 5 GHz signal i yderpunkterne af huset. Nu tilbyder Unifi så også en del features ift at monitorere på tilsluttede enheder, så man kan konstant se hvor kraftigt et signal en enhed har (og har haft) og hvor hurtigt den downloader/uploader - og hvad trafikken består af.
Af HrJensen1
#334794
Jeg har været på Hiper i næsten 12 måneder, og det har kørt perfekt hele tiden. Alle enheder der har været på kablet, har kørt upåklageligt
Af Henxian
#334795
Det handler om at, alle udbyder ikke køber over kapacitet. Har de ikke nok kapacitet i dit område, vil du ikke få en stabil og hurtig forbindelse.
Af Rødtop
#334796
Vi skiftede fra AURA til KAZOOM for 8 måneder siden, det kører upåklageligt
I forbindelse med skiftet opgraderede hastigheden betragtelig og byttede derfor også router til en med wifi 6 i, og det fungere utroligt godt,
den er god til at give alle max hastighed selv ved 4 hjemmearbejdspladser