Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af elcom
#334529
Hvis der kommer voldsomt meget mere indhold får YouSee i hvert fald travlt. Det virker ikke som om det kører automatisk med data fra HBO på YouSee TV app'en, men de skal køre en eller anden manuel operation for at få det lagt op. Sikkert oprette serien/filmen, få lagt billeder op og links til indholdet. Der er i hvert fald ofte forsinkelse, til tider dage fra noget går live på HBO Nordic, til det er live i YouSee app'en.
Af allo
#334533
Rasmus Larsen skrev:Det er dog ikke ensbetydende med, at de vil tale offentligt om det :) Desværre vil ingen af parterne melde ud om disse ting endnu.
det er lige så meget i deres egen som i vores interesse (dem som bruger HBO eller vil bruge den via Yousee's 'bland selv')...

jeg kunne selvfølgelig selv sende en mail til dem men jeg tænker at en forespørgsel fra Jeres side ville 'presse' dem lidt mere og give alle os en meget bedre/konkret/detaljeret etc. svar (jeg er et 100 på at de allerede HAR FÅET besked - nu skal de bare have lidt tid til at forberede sig på farvel til Nordic og implementering af Max)
#334534
Jeg tror, at grunden til, at partnere er så vævende omkring de konkrete forhold, skyldes, at HBO Max ikke har udmeldt pris. Så hvis Telmore, YouSee osv. går ud og melder om prisstigning på mobilpakke eller point, så ligger det jo i kortene, at HBO Max også bliver dyrere – og vice versa.

Da HBO Max lancerede ud i USA, opsagde de aftalerne med nogle af distributørerne, bl.a. deres aftaler om at ligge som 'kanal' hos Amazon og i Apple TV appen. Bruddet skete ikke lige med det samme, men nogle måneder efter lanceringen. Hvis HBO Max vil have kontrol over egen skæbne (direkte kontakt til kunder, mulighed for 4K HDR, Atmos osv.), så skal de jo ud af aftaler som den med f.eks. YouSee og mere over i noget a la Netflix-integrationen, hvor Netflix appen ligger som særskilt app på YouSee-boksen.
Af allo
#334545
Rasmus Larsen skrev:Jeg tror, at grunden til, at partnere er så vævende omkring de konkrete forhold, skyldes, at HBO Max ikke har udmeldt pris. Så hvis Telmore, YouSee osv. går ud og melder om prisstigning på mobilpakke eller point, så ligger det jo i kortene, at HBO Max også bliver dyrere – og vice versa.

Da HBO Max lancerede ud i USA, opsagde de aftalerne med nogle af distributørerne, bl.a. deres aftaler om at ligge som 'kanal' hos Amazon og i Apple TV appen. Bruddet skete ikke lige med det samme, men nogle måneder efter lanceringen. Hvis HBO Max vil have kontrol over egen skæbne (direkte kontakt til kunder, mulighed for 4K HDR, Atmos osv.), så skal de jo ud af aftaler som den med f.eks. YouSee og mere over i noget a la Netflix-integrationen, hvor Netflix appen ligger som særskilt app på YouSee-boksen.
det er også det som jeg er 'bange for' at kommer til at ske med Yousee's aftale (at HBO vil forsvinde)

bliver spændende at se om de så også kan begrænse Max udelukkende til tablet/telefon og pc (ligesom det er med Nordic) - hvis 'ja' så kan de ikke tillade sig at opkræve mere end de 6 point

det jeg er mest 'bange for' når det gælder Yousee, det er deres aftale med Viasat og Canal Digital (som har slået sig sammen og som nu hedder Allente) - mister de DEN AFTALE så skal de selv købe rettigheder til sport - gør de ikke det så er det game over - så er de færdig
#334888
Den nordiske præsentation af HBO Max sker den 8. oktober. Her kommer der "meget mere om den nye platform, indhold og pris".

Allerede nogle dage før har vi dog mulighed for at få noget information, så det kan godt være, at vi kan dele noget før den 8. oktober. Hold øje med forsiden.
Af Kenneth
#335049
I øvrigt så vil HBO Max erstatte HBO på Telmore Play abonnementer. Det har jeg netop fået mail om fra Telmore.

Paramount+ erstatter Viaplay for dem der har dette med i abonnementet.

Ingen prisstigninger :)

Hilsen Kenneth
Af allo
#335066
Kenneth skrev:Paramount+ erstatter Viaplay for dem der har dette med i abonnementet.

Ingen prisstigninger :)

Hilsen Kenneth
gider du uddybe ovennævnte (hvis du har fået noget mere at vide om emnet)?

Viaplay er en streaming tjeneste som indeholder film, serier, sport m.m. - mister man så det hele eller bliver den tjeneste en del af Paramount+???

de kan gøre hvad der passer dem men hvis de fjerner Ch.L., SL m.m så bliver mange sur...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#335074
De må have flere pakke-sammensætninger. Vi har Cmore i vores pakke, som erstattes af Paramount. Ser frem til HBO Max.

Allo: der er jo bare tale om, at Telmore bytter én tjeneste ud med en anden i deres pakkeabonnement. Det har de gjort adskillige gange før. Det har intet med Viaplay at gøre, men kun sammensætningen af streamingtjenester i Telmores abonnement.
Af allo
#335076
Torben Rasmussen skrev: Allo: der er jo bare tale om, at Telmore bytter én tjeneste ud med en anden i deres pakkeabonnement. Det har de gjort adskillige gange før. Det har intet med Viaplay at gøre, men kun sammensætningen af streamingtjenester i Telmores abonnement.
tak for svaret

de kommer (nok) til at miste en del kunder ved at erstatte Viaplay med Paramount+ (mest pga. sport)
Af Brian E
#335085
allo skrev: 27. sep 2021, 23:15 tak for svaret

de kommer (nok) til at miste en del kunder ved at erstatte Viaplay med Paramount+ (mest pga. sport)
Men det er vel ikke Viaplay Total, de har i abonnementet? Det vil i hvert fald være en voldsom forringelse at erstatte den pakke med Paramount+.
Af allo
#335113
Brian E skrev:Men det er vel ikke Viaplay Total, de har i abonnementet? Det vil i hvert fald være en voldsom forringelse at erstatte den pakke med Paramount+.
jeg kender ikke til abonnementet og derfor spurgte jeg til det, men hvis det (Paramount+ i stedet for Viaplay uden sport) er tilfældet så er det (nok) en gevinst for de fleste...men igen: jeg ved ikke hvordan det hænger sammen og hvad det er præcis de mister
Af lunddal
#335125
Kenneth skrev: 27. sep 2021, 14:24 I øvrigt så vil HBO Max erstatte HBO på Telmore Play abonnementer. Det har jeg netop fået mail om fra Telmore.

Paramount+ erstatter Viaplay for dem der har dette med i abonnementet.
Det kan jeg ikke se ud fra det dokument, de har sendt ud til kunder.

Paramount+ ser ud til at erstatte CMore over hele linjen, og Viaplay er stadigvæk med i både nuværende og tidligere abonnementer.

CMore har i øvrigt været ude i et stykke tid i den forstand, at det kun er kunder med gamle abonnementer, der har haft det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 21