Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af haevneren
#332605
Hej

Jeg har den nye ATV 4K 2021 og bruger blandt andet TV2 Play til både arkiv og live indhold.
Jeg har, bl.a herinde, kunne læse mig til at TV2 Play ikke er den bedste og mest stabile streamingstjeneste der findes :-)
Men men - vi kan ikke undvære noget af det indhold de viser, så jeg har behov for den.
På ATV kører jeg med de anbefalede indstillinger, begge match funktioner og 4K SDR 50Hz.

Problemet er, at jeg oplever at jeg får sort skærm når jeg starter afspilning, både live og arkiv.
Lyden på indholdet er i baggrunden, men ellers sort skærm.
Jeg har haft kontakt til TV2 Play support på et tidspunkt, og jeg blev opfordret til at slette app'en helt, tage strømmen fra ATV i 5 min og geninstallere app'en.
Ganske rigtigt - så virkede både live og arkiv nu også med billede.
Efter et par dage kan det samme være sket igen.

Er der nogen som har oplevet dette før og ved hvad det kan skyldes?
Det virker til at TV2 Play godt kender til problemet eftersom supporteren var rimelig hurtig med løsningsforslaget.
Men, er der noget i min ende jeg kan gøre?
Jeg har prøvet at slå automatisk opdatering af apps og opdatering af apps i baggrunden fra.

Ha' en rigtig god mandag :-)
Af mbm
#332606
ja jeg oplever desværre det samme..
Men jeg ved heller ikke hvor problemet ligger. Generelt har mit streaming været ringe det sidste stykke tid..
Some tider kører det fint andre gange af "lort"

Jeg kører alt der kan kablet og undgår wifi.

Eks. med apple-TV kan man køre en speedtest (app) nogle test kan trækker den kun 1-2 mbit og hvis man så lige genstarter APPLE-TV og tester igen kører den 800-900 mbit igen.
Af Moulder
#332698
Jeg oplever det samme.. Ikke hver gang jeg starter en udsendelse, men ret ofte..
Jeg har desværre ikke den reklamefri version af TV2 Play, og det hænder ofte at der bare er sort skærm istedet for at reklamerne starter.. Jeg skal så tilbage til hovedmenuen, og starte programmet igen.. Nogen gange starter det og andre gange skal jeg igennem seancen flere gange..
Ofte hænder det også at efter reklamerne starter programmet, men med sort skærm og kun lyd..
Må så starte forfra, og skal igennem reklamerne igen..
Det virker bare af lort :(
Af haevneren
#343587
Jeg tillader mig at bumpe den her.
Andre der oplever problemer med grinagtige tv2play?

Det er simpelthen så frustrerende, at skulle slette app'en, tage strømmen fra ATV'et, tænde, installere app'en også kunne se noget.
Hver ENESTE gang jeg vil se noget på tv2play app'en, så skal jeg dette igennem.
#343594
Vi oplever det også - den “lette” løsning
Ind i ATV menu, vælg genstart
Så virker det :-)
Ikke det mest galante trick, men du sparer at koble strøm fra (og kan blive siddende i sofaen)