Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#332252
Klart...,hvis DR skruer op samtidig med at Viaplay skruer ned, så bliver effekten jo forstærket..:-)
Af Beckham
#332253
mbm skrev: 16. jun 2021, 12:20
Beckham skrev: 16. jun 2021, 11:57 Ja....de skal nok alligevel have en del klager før de for alvor tager notits af det sådan et sted. Så jeg vil da endelig opfordre folk til at henvende sig til dem omkring dette. Når det er sagt, så ved vi jo ikke rent teknisk hvor problemet ligger. Kan jo også være kilden den er galt med...
det er vel underordnet hvad der forudsager den ringe kvalitet. Produktet er jo købt hos Viaplay så det er jo kun dem man kan "reklamere" til.
Men det er rigtigt ærgeligt fordi her kunne man vise at man gerne ville betale noget ekstra for at få en bedre kvalitet.
Enig..der er bare ikke så meget Viaplay kan gøre i så fald,

Kunne være interessant at høre fra folk som ser 4K uden for DK eller bare nogle udenlandske kanaler\platforme.
Af Superob
#332258
Hvad sker der lige for viasats uhd kanal..den hakker og flimre da helt utroligt
Brugeravatar
Af Naiera
#332261
Du skal vel også have en engelsk æblekonto for overhovedet at kunne hente appen.
Af donfrankie
#332295
Naiera skrev: 16. jun 2021, 18:15 Du skal vel også have en engelsk æblekonto for overhovedet at kunne hente appen.
Har allerede en engelsk samt min danske og amerikanske.
Af mbm
#332301
Ja vi var jo tvunget over på viaplay i går da DR ikke sendte den :(
og vi så 4K streamet, for hold nu fast hvor var deres alm. SD stream dog pivringe...
Brugeravatar
Af Sjac
#332323
Allente (Canal Digital ) har også V Sport Ultra HD kanalen via parabol.
Af michael.reiche
#332366
Ad. Viaplay og DRTV set fra 3m afstand på et 55". Med Android apps. så er min vurdering at DRTV står klart bedst. Der er forskel på Viaplay normal og 4K, men Viaplay "4K" ligner ikke 4K som kan ses på utallige YouTube klip eller live F1 TV via chromecast. Desuden er der konstant microstuttering. Det er skuffende af Viaplay, men samtidigt lovende for at DR begynder at indfinde sig i storskærmstidsalderen.
Af Alkapato
#332377
michael.reiche skrev: 19. jun 2021, 21:46 Ad. Viaplay og DRTV set fra 3m afstand på et 55". Med Android apps. så er min vurdering at DRTV står klart bedst. Der er forskel på Viaplay normal og 4K, men Viaplay "4K" ligner ikke 4K som kan ses på utallige YouTube klip eller live F1 TV via chromecast. Desuden er der konstant microstuttering. Det er skuffende af Viaplay, men samtidigt lovende for at DR begynder at indfinde sig i storskærmstidsalderen.
Når du skriver med Android apps, mener du så at du afspiller 4K streams fra Viaplay appen på TV'et, for så forstår jeg godt du synes det ikke ser godt ud.

Personligt synes jeg at kvaliteten på 4K kampene de sidste par dage har været gode, og efter øjemål også ser bedre ud end hvad DR sender.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#332382
Streamer i EM-kampene,så husk at til aftenens kampe, der sendes samtidig, kan Viaplays nye Picture-in-Picture funktion benyttes til at se begge kampe på Apple TV.

Få videotidslinjen frem og ryk op på dette ikon.
Vedhæftede filer
B17EAA4D-C6F7-4103-B269-47A30AFA413F.jpeg
B17EAA4D-C6F7-4103-B269-47A30AFA413F.jpeg (3.38 MiB) Vist 3764 gange
Af Beckham
#332389
michael.reiche skrev: 19. jun 2021, 21:46 Ad. Viaplay og DRTV set fra 3m afstand på et 55". Med Android apps. så er min vurdering at DRTV står klart bedst. Der er forskel på Viaplay normal og 4K, men Viaplay "4K" ligner ikke 4K som kan ses på utallige YouTube klip eller live F1 TV via chromecast. Desuden er der konstant microstuttering. Det er skuffende af Viaplay, men samtidigt lovende for at DR begynder at indfinde sig i storskærmstidsalderen.
Medmindre de har opdateret\ændret Android appen, så kan du ikke se 4K i den indbyggede app. Det kræver Apple TV eller Chromecast Ultra.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12