Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af krenzler
#332643
Ja synes godt nok der har været lige lovligt mange farvelade afbrud på 4K streamen i aften. Det er vist stadig work in progress.
Brugeravatar
Af TBC
#332649
mbm skrev: 28. jun 2021, 08:40Jeg sammenligner DRTV og Viaplay (4K stream) afspillet fra kablet apple-TV på et 65" OLED...
Min personlige mening er stadig at DRTV er bedre.
Og hvor langt sidder du så fra det?
Jeg har selv sådan et 'bette Gnalling' af et TV hængende i soveværelset, som jeg desværre ikke kan komme tæt nok på til optimal udnyttelse.

Hvis man har et perfekt encode (hvilket vi så så godt som aldrig har, men BluRay kommer i praksis tæt), så er sagen denne: Billede

Med den afstand på vel knapt 3 meter jeg har til soveværelsets 65 tommer når sengen er eleveret er de omtale encodes dog så uperfekte at jeg er sikker som amen i kirken på at man også let ville kunne se tydeligt forskel der - Det lyder i mine ører som om du ikke har haft held med kombinationen af din internetforbindelses ydelse i kombination med ViaPlay signal og ydelse på nettet i forhold til dig, hvilket naturligvis nok først og fremmest hænger på ViaPlay, da du jo ikke er den eneste med sådanne triste erfaringer.
Senest rettet af TBC 28. jun 2021, 22:54, rettet i alt 1 gang.
Af mbm
#332650
Nu handler det her jo ikke om generel forskel på UHD og HD, men om et stream Viaplay sender ud.
Brugeravatar
Af TBC
#332652
Ja, det lader jeg det da også tydeligt handle i de 6 nederste linjer, hvilket vil sige det meste af teksten.
Senest rettet af TBC 29. jun 2021, 00:59, rettet i alt 2 gange.
Af Beckham
#332653
Det var noget sløjt på UHD kanalen i anden halvleg af Frankrig kanalen. Utroligt at det kan være så ustabilt. Igen er det jo spørgsmålet om det er Viasat eller kilden der er årsag til problemerne.
Brugeravatar
Af Naiera
#332655
mbm skrev: 28. jun 2021, 20:19 Og så meget bedre er det uhd stream satme heller ikke.
Det er fandme vildt meget bedre, for helvede.
Af mbm
#332658
Rasmus Larsen skrev: 29. jun 2021, 07:05 Kvalitetsforskelle desuagtet, det var dælme nogle vilde kampe i går aftes. Derfor man ser fodbold!
Ja hvem sagde fodbold var kedeligt... :p
Af Hojkanten
#332668
Jeg synes ganske konsekvent, at lyden kommer et splitsekund før billedet, når jeg ser kampene på UHD-kanalen. Er der andre, der døjer med samme problem, eller har jeg måske blot sat det forkert op?
Af Beckham
#332670
Det sker også her on and off. Generelt har de altid kæmpet lidt med lyden på UHD kanalen, også udover EM. NOgle gange er den helt væk....har også oplevet at de har sat lyd på fra en helt anden kamp end den man ser..:-)
Af Fidoble
#332672
Hojkanten skrev: 29. jun 2021, 09:29 Jeg synes ganske konsekvent, at lyden kommer et splitsekund før billedet, når jeg ser kampene på UHD-kanalen. Er der andre, der døjer med samme problem, eller har jeg måske blot sat det forkert op?
Det samme her. Det er derfor jeg er begyndt at se de fleste kampe på DRTV. Selvom billedet generelt står bedre/skarpere på UHD så gider jeg ikke forsinkelser i lyden eller små afbrydelser, hvor billedet en gang i mellem ligner Duplo klodser for så at blive fint igen.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12