Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#329169
Dudesh00ter skrev: 4. apr 2021, 18:47 Oh, synes ellers at have læst at andre enheder godt kan afspille 4K osv. ATV skal måske overvejes så. Hvad mener du helt konkret med "kvalitet" i denne sammenhæng?
Det kan de også.
Men 4K er jo ikke ensbetydende med sammenlignelig kvalitet..
Bitraten er væsentlig lavere = væsentlig dårligere, når du burger appen dirrekte på et TV, frem for via ATV.
#329175
ZackGem skrev: 4. apr 2021, 19:17
Dudesh00ter skrev: 4. apr 2021, 18:47 Oh, synes ellers at have læst at andre enheder godt kan afspille 4K osv. ATV skal måske overvejes så. Hvad mener du helt konkret med "kvalitet" i denne sammenhæng?
Det kan de også.
Men 4K er jo ikke ensbetydende med sammenlignelig kvalitet..
Bitraten er væsentlig lavere = væsentlig dårligere, når du burger appen dirrekte på et TV, frem for via ATV.
Spændende, så du har læst at amazon firestick ikke er god nok? Hvor har du den info fra? og jo, firetv stick er ikke en app på tv men en hdmi dongle boks præcis som ATV egentlig her, bare mindre.
#329176
bbplayer skrev: 4. apr 2021, 21:31
ZackGem skrev: 4. apr 2021, 19:17
Dudesh00ter skrev: 4. apr 2021, 18:47 Oh, synes ellers at have læst at andre enheder godt kan afspille 4K osv. ATV skal måske overvejes så. Hvad mener du helt konkret med "kvalitet" i denne sammenhæng?
Det kan de også.
Men 4K er jo ikke ensbetydende med sammenlignelig kvalitet..
Bitraten er væsentlig lavere = væsentlig dårligere, når du burger appen dirrekte på et TV, frem for via ATV.
Spændende, så du har læst at amazon firestick ikke er god nok? Hvor har du den info fra? og jo, firetv stick er ikke en app på tv men en hdmi dongle boks præcis som ATV egentlig her, bare mindre.
...og billigere 😅
#329179
bbplayer skrev: 4. apr 2021, 21:31
ZackGem skrev: 4. apr 2021, 19:17
Dudesh00ter skrev: 4. apr 2021, 18:47 Oh, synes ellers at have læst at andre enheder godt kan afspille 4K osv. ATV skal måske overvejes så. Hvad mener du helt konkret med "kvalitet" i denne sammenhæng?
Det kan de også.
Men 4K er jo ikke ensbetydende med sammenlignelig kvalitet..
Bitraten er væsentlig lavere = væsentlig dårligere, når du burger appen dirrekte på et TV, frem for via ATV.
Spændende, så du har læst at amazon firestick ikke er god nok? Hvor har du den info fra? og jo, firetv stick er ikke en app på tv men en hdmi dongle boks præcis som ATV egentlig her, bare mindre.
Jeg siger ikke at firestick ikke er "god nok" - Jeg siger bare at ATV er bedre - Bitraten er tydeligt lavere (du behøver ikke at måle - Bare åben øjnene) på bla. firestick (på appels egen service). MEn vel heller ikke super overraskende at Appel favoriserer deres egen platform.
Whathifi har en mere generel test - Her vinder ATV også på generel videokvalitet.
#329180
Det er for øvrigt det samme med Google Chromecast med Google TV.
Købte en hos Harald Nyborg, da jeg lidt håbede den kunne erstatte ATV (er som sagt ikke apple mand - Så vil gerne slippe for den).
Men - i hvert fald med de titler jeg har købt og testet med - Er det stadig tydeligt at apple sender med en væsentlig lavere bitrate også på den. Nøjagtig som til de andre platforme som ikke er deres egen.
#329195
Men du skriver selv i dit oprindelige indlæg, at du kan se Apple kan levere den høje kvalitet - MEn det er så ligemeget nu?
Du behøver ikke en side by side sammenligning, for at se bitraten er væsentlig mindre på andre enheder.

Prøvede lige med "Dark Tower" igen, hvor jeg skiftede mellem ATV og Google TV. Der er væsentlig forskel..

Det er der dog ikke på f.eks. Netflix. Her ser 4K HDR indhold ret ens ud syntes jeg. Så ret tydeligt Apple som begrænser andre hardwareplatforme over for deres egen videoservice.

Tester på en CX77.
#329246
Jeg ser også en væsentlig forskel mellem TV+ indholdet på Apple TV-boksen og så andre supporterede enheder såsom Chromecast og LG TV.

Hvad angår Fire Stick, så husk, at den ikke er officielt supporteret i Danmark endnu. Det vil betyde begrænsninger, men også, at der ikke er danske apps såsom DRTV, TV2 Play osv.

Chromecast med Google TV kan også overvejes. Den er heller ikke officielt lanceret i Danmark, men har dog alle de danske apps (qua Android-delen) samt Apple TV app'en.
#329255
Det er udelukkende for Apple TV at jeg skulle overveje en ny dims eftersom alt andet er understøttet på selve TVet. Fire Stick 4K koster kun ca 400 og kan overvejes, men derudover er det lidt meget at give for en enkelt app der måske kommer til fjernsynet inden længe. Hvis jeg kun kan finde en film i 4K på Apple TV må jeg vel bare prøve at sætte min bærbare til via HDMI og acceptere det er et grimt setup der er et helvede at betjene.
#329258
Vær opmærksom på, at det kræver en nyere Mac at trække 4K ned fra Apple TV app'en. Se supportsiden her: https://support.apple.com/en-us/HT207949

Generelt for PC / Mac (ikke kun ift. Apple) er man ofte begrænset til maksimalt 1080p fra streamingtjenester. Det skyldes kopibeskyttelse - det er nemt at rippe videostreams fra en PC.