Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#320807
hej,

gider I dele Jeres erfaringer med ovennævnte?

HBO Nordic har været lige fra starten og er stadig en fusser men det ser ud til at MAX skulle fungere som den skal

jeg vil ikke vente længere på dansk udgave af tjenesten men vil lige høre Jeres erfaringer med appen (hvordan den fungerer og om der er undertekster til alt - ja...- eng. ikke danske :-) - jeg er udmærket klar over at danske undtertekster ikke er tilgængelige på en del af indholdet - ikke endnu :-) )

det er den eneste streamingtjeneste som jeg er interesseret i (med mindre at der kommer en med samtlige Johnny Carson og David Letterman shows :-) )
#320866
Jeg synes den fungerer udmærket, men den er ikke helt så nem at overskue mht. hvad man ser, som Netflix er. Du kan sætte ting på favoritlisten, så de altid ligger først.

Derudover, så er det lidt bøvlet at finde nyt indhold, men de har dog en "browse all" funktion, som jeg endte med at bruge i stedet.

Jeg har droppet tjenesten igen, da der var alt for dårlig båndbredde gennem min DNS-udbyder.
Af allo
#320869
så dvs. at selve appen den er bedre (ment: fungere bedre end Nordic)? ingen crashes eller de andre problemer som de fleste (desværre) stadig oplever med Nordic?

og hvordan så det ud mht. undertekster (eng.)? - de er til at finde til samtlige serier, doks og film, ikke?
#320897
Jeg havde ikke problemer med crash, men jeg oplevede et pr gange, at den ikke hoppede videre til næste afsnit af en seriemotor bare gik i selvsving.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener mht undertekster. Der er undertekster på alt, men de er naturligvis for hørehæmmede, da app’en jo er amerikansk.
Af allo
#320927
bare den kører bedre end Nordic (det ene problem - det som du nævner, og hvad jeg nu skulle opleve af små hiccups kan jeg godt leve med :-) - så længe at MAX ikke er lige så 'dum' som Nordic)

det var det jeg mente mth. undertekster (om der var undertekster til alt - for dem bruger jeg altid; om de er for hørehæmmede eller alm. det har ingen betydning - bare de er der)
Brugeravatar
Af Naiera
#320937
Når HBO Max virker er den bogstaveligt talt tre gange bedre end HBO Nordic (altså en bitrate der er betydeligt højere, og tingene kører i den rigtige hastighed), men som Torben Rasmussen nævner kører den ikke vildt godt med DNS-tjenester som Getflix og Smart DNS Proxy for tiden. Amerikansk Netflix og ESPN, hos mig, kører også elendigt for tiden.

Hvis du har en anden løsning, f.eks. en VPN du kan bruge med dit Apple TV eller lignende, som de ikke har lukket for, så er der intet i vejen. Undertekster er der selvfølgelig på alt, men de er selvsagt ikke på dansk.
Af allo
#320940
jeg bruger VPN (som jeg er meget glad for og som virker som den skal) og ethernet via en https://www.orbsmart.de/produkte/orbsmart-s85/

- så der er åbnet for alt

grundet til at jeg spørger til MAX er fordi dem jeg har talt med (som har brugt Nordic) de 'stoler' ikke på MAX ret meget (dog uden at kende/at de har prøvet den) - og det er takket være den chokerende dårlig Nordic app (jeg har læst et par udenlandske MAX anmeldelser men det er altid bedre at spørge en som man ved at man kan 'stole' på lidt mere - f.eks. her på siden)

mht. undertekster så (som sagt) var jeg klar over at der ikke findes danske men jeg var ikke et 100 på at der var (eng.) undertekster til alt - men I siger at de er der, så det er på plads
#320941
Jeg har haft HBO MAX i adskillige måneder og kvaliteten (bitraten) er utrolig høj sammenlignet med HBO NORDIC. Jeg bruger smart dns proxy hos mig, men jeg oplever ingen problemer med tjenesten.
Brugeravatar
Af Naiera
#320944
HBO Max og HBO Nordic er vidt, vidt forskellige ting. Der er ingen sammenligning mellem streaming-kvalitet og appens funktionalitet.
Af allo
#320955
Naiera skrev:HBO Max og HBO Nordic er vidt, vidt forskellige ting. Der er ingen sammenligning mellem streaming-kvalitet og appens funktionalitet.
det så også sådan ud da jeg læste div. anmeldelser (dog kunne jeg ikke finde info vedr. subs nogen steder - men nu er der også styr på det)

lommeregner skrev: 22. okt 2020, 14:32Jeg har haft HBO MAX i adskillige måneder og kvaliteten (bitraten) er utrolig høj sammenlignet med HBO NORDIC. Jeg bruger smart dns proxy hos mig, men jeg oplever ingen problemer med tjenesten.
de 14,99$ svarer til ca.96,6kr - betaler du noget ud over det (siden at det er et dansk kort du bruger)?
#320958
Har oprettet en amerikansk ITunes konto og betaler med prepaid US ITunes giftcard.
Af allo
#320961
jeg vidste ikke at det ikke var muligt at betale for MAX med et dansk kort...surt!

har lige brugt 30min. på at se på de forskellige løsninger og...det ser godt nok tricky ud (jeg kan se man man før i tiden kunne købe et HBO NOW gavekort online hos de 'legit' forretninger - bedste løsning men...- det kan man så ikke mere og jeg har ikke tænkt mig at bruge de shady af slagsen)

kunne du gøre mig en tjeneste og quide mig skridt for skridt hvordan du gjorde det? (jeg ejer ingen Apple produkter)

og hvad gjorde I andre?
#320976
allo skrev: 22. okt 2020, 19:51 jeg vidste ikke at det ikke var muligt at betale for MAX med et dansk kort...surt!

har lige brugt 30min. på at se på de forskellige løsninger og...det ser godt nok tricky ud (jeg kan se man man før i tiden kunne købe et HBO NOW gavekort online hos de 'legit' forretninger - bedste løsning men...- det kan man så ikke mere og jeg har ikke tænkt mig at bruge de shady af slagsen)

kunne du gøre mig en tjeneste og quide mig skridt for skridt hvordan du gjorde det? (jeg ejer ingen Apple produkter)

og hvad gjorde I andre?
Jeg kan desværre ikke være behjælpelig, idet du ikke ejer Apple-produkter, men jeg har i korte træk gjort følgende:

Abonnerer på vpn eller smartdnsproxy
Oprettet en amerikansk iTunes konto
Købt prepaid giftcard til iTunes hos F.eks livekort.dk
Installeret HBO max via min amerikanske iTunes konto på min Apple tv
Købt abonnement til HBO Max via iTunes

Du kan Google det meste og masser af videoer omkring det hele findes på YouTube.

God fornøjelse med det hele :)
Af allo
#321003
som sagt så bruger jeg VPN og en (ægte) Android boks
et 60$ gavekort til iTunes ville være lige i øjet - dog så ser det hele (bortset fra selve købet af gavekortet :-) ) alt for besværligt ud...
alt indhold bliver (udelukkende) set på mit tv (hverken på tlf. eller tablet - kun på tv'et; tv boks er koblet til tv'et og fungerer 10/10 og samme gælder VPN som køre uproblematisk)