Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#320197
Hej,

Jeg har bemærket at når jeg benytter Dplay på Nvidia Shield Pro 2019 så er der ikke nogen AI upscaling. Den står til Basic og siger unsupported content.

Er der nogen der er klar over hvilken kvalitet Dplay streamer i på Android TV og hvorfor dette ikke virker? AI Upscaling gør en kæmpe forskel på mine andre apps som fx. yousee TV.
#320203
Dplay streamer i 1080p@25 fps omkring 6-7 mbps. De benytter tilsynaladende deres helt egen afspiller der på mere end én måde opfører sig anderledes end andre apps på boksen gør det. Jeg har f.eks. slået min Shield over i 4K Menu https://uploads.disquscdn.com/images/3b ... 458a27.png ...og som den eneste app jeg har set gøre det viser Dplay sig [uden yderligere tiltag] derefter som et lille uskaleret 1080p vindue i midten af skærmen, hvis det så altså ikke lige var fordi min Shield er blevet sat til at "banke" DPlay automatisk på plads ved at gå i 1080p 50 hz mode når jeg åbner Dplay (Det er appen refesh-rate jeg har ændret både menu og diverse apps startindstillinger med) ...Dplay er også den eneste app jeg endnu er stødt på som ikke på pr video basis kan autoswitches med refresh rate appen, men eftersom deres indhold ligger i 1080p 25-50 hz er problemet trods alt løst ved at jeg lader refresh rate appen autoswitche til 1080p - 50 hz output (4K output) når Dplay startes. Uanset om du starter med 1080p menu (på 4K output) eller ej, kan refreshrate stadig anbefales, da Dplay appen er så tåbeligt indrettet at det uden refesh rate appen's "banken det på plads" slår om i 30 hz selv om indholdet er 25 fps. Det er derfor det hakker så fælt hvis man ikke benytter refresh rate appen. ...Det er relativt kompliceret at sætte op (kræver bl.a. en del app specifik konfiguration), men når først er sat op og virker har man bredere autoswitching på Shield end på selv et ATV.
Senest rettet af TBC 9. okt 2020, 16:02, rettet i alt 1 gang.
#320204
Hej TBC,

Tak for svar, dplay appen har indtil for få dage siden ændret refresh rate til 30 - det er den stoppet med efter seneste app opdatering i denne uge. Nu fortsætter appen med at køre i 50HZ som jeg har sat shield til som standard.
#320207
Det var da godt at de i det mindste har fået fikset det, jeg installerede refresh raten appen langt tid før det var fikset og har derfor ikke opdaget default ændringen - Men godt at høre at den del da i det mindste er fikset fra default - for det var da totalt go-daw mand økseskaft fra DPlays side :-)