Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hagbart666
#311452
Hej alle eksperter

Jeg har valgt det dyreste abonnement hos Netflix da jeg har et LG 55" 4K tv, men jeg kan altså ikke se forskel fra alm. fuld HD og 4K HDR.

Håber at i kan hjælpe mig med hvor den er gal.
#311454
Ser du på film, som er angivet til at være 4K HDR? 4K HDR kræver derudover en stabil internetforbindelse, der som minimum kan trække 16 Mbit/s. Hvis du bruger app'en på LG, så er der mulighed for at teste hvad hastigheden er under indstillingerne i app'en.
Af Hagbart666
#311456
Jeg bruger appen i tvèt og jeg har kabel på tvèt med 1000 m/bit, så jeg tænker ikke at det er der den fejler.

Jeg tænkte bare at man kunne se forskel på som da man gik fra DVD til Bluray, der var der tydelig forskel på billedekvaliteten.

Hvor ser man i appen hvor meget den trækker???
Af Jonassen
#311457
Fuld HD og 4K kan nogle gange være svært at se forskel imellem, især på de mindre skærm...medmindre man sidder tæt på.
HDR delen kan bedre ses på zonestyret bagbelyst skærm end kant belyst.
Jeg kan tydeligt se forskellen på mit Sony XF9005 og min svigerfars ældre kantbelyst Sony.
Ved nu ikke hvordan dit tv er udstyret.
Af Supergris
#311462
Hvilket TV har du (model)?
Dette er vigtigt, da blot det, at et TV understøtter HDR, ikke er ensbetydende med, at HDR giver bedre billedkvalitet; men dit TV burde kunne opfatte, om det modtager et signal med HDR eller ej, så du kan starte med at tjekke, hvilket signal du modtager.
Du kan også prøve at skifte til Youtube og smide dette meget brugte demo-klip op, så burde dit TV fornemme, der er tale om et HDR-signal:

https://www.youtube.com/watch?v=LXb3EKWsInQ
Af henrik.yde
#311468
Sådan kan man ikke sammenligne det, der er selvfølgelig en kæmpeforskel på det færdige resultat, når billedet bliver vist. Et 4K TV kan sagtens have et elendigt billede, og et ældre Full HD kan sagtens have et supergodt billede f.e.k.s et lidt ældre Panasonic plasma eller lign.
Af BMLauridsen
#311473
En ting er 4K, men med HDR er der meget stor forskel på hvordan de forskellige tv håndterer. Det kræver bare et tv i den bedre (dyrere) ende for at HDR kommer til sin ret.
Af MKjaer
#311474
Hagbart666 skrev: 18. mar 2020, 16:32 Det er et LG 55UJ635V og jeg sidder ca. 3 meter fra.
Så må svaret være at du nok sidder for langt fra TVet til rigtig at kunne se forskellen på FHD og 4K. Samt dit TV er en model som ikke er god nok til kunne håndtere HDR ordenligt. Du burde dog kunne se en forskel i farver/lysniveau når vælger HDR (har du husket at aktivere HDR?). Men det er ikke altid positivt for billedet, så burde nok bare undgås.