Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martin.trinity
#306353
Som overskriften lyder så er jeg lidt i tvivl om jeg skal beholde mit Apple TV 4K når jeg får mit LG C9 på mandag.

Det bliver parret med B&O Stage og Beoremote One så LGs Remote er ikke med i denne overvejelse. Mere ift. billedekvalitet og oplevelse...

Som jeg forstår det er LG nået ret langt med deres os og der er AirPlay og HomeKit indbygget samt TV+ app på vej? Endvidere YouTube i 4K som Apple TV ikke kan håndtere og nok aldrig kommer til heller?

Men hvad med Apple TVs variable bitrate? Kan tv’et håndtere den del?

Beklager hvis jeg har taget fejl angående noget af ovenstående... Alle inputs er super værdsatte her 😊
Brugeravatar
Af elcom
#306361
Jeg bruger både Apple TV 4K og de indbyggede apps på mit LG C9.

Det er dog primært Apple TV'et jeg bruger, fordi jeg oplever bruger interfaced mere behageligt og føler det nemmere at skifte mellem apps/content. Der er også en større mængde apps.

Jeg skifter så til TV'ets apps, hvis jeg som du skriver skal se YouTube. Og enkelte shows på Amazon prime, hvor HDR af en eller anden grund ikke bliver valgt på Apple TV.
#306512
Torben Rasmussen skrev: 28. nov 2019, 20:37 Den variable bitrate er ikke noget Apple har indført. Alle tjenester bruger variabel bitrate.
Sorry. Mener deres match af framerate... Det har LG vel ikke? Eller? Hvad tænker du generelt om mit spørgsmål Torben? Tak for svar 😊
Af BMLauridsen
#306597
Hej har selv Apple Tv og LG C8 og jeg er nok i den minoritet der bedre kan lide WebOS og deres magic remote. Har mest Apple TV da alle apps desværre ikke ligger i WebOS. Er personligt ikke så vild med remoten til Apple TV. Styringen af WebOS er lynhurtig og elsker pegepinds funktionen 😊👍. Men det er jo altsammen smag og behag.
Af bromberg
#306599
BMLauridsen skrev: 29. nov 2019, 18:25 Hej har selv Apple Tv og LG C8 og jeg er nok i den minoritet der bedre kan lide WebOS og deres magic remote. Har mest Apple TV da alle apps desværre ikke ligger i WebOS. Er personligt ikke så vild med remoten til Apple TV. Styringen af WebOS er lynhurtig og elsker pegepinds funktionen 😊👍. Men det er jo altsammen smag og behag.
Nej jeg er faktisk enig. Hvis jeg kunne få dts på min soundbar, så brugte jeg også webos.
Jeg bruger dagligt tizen (samsung) på arbejdet, men foretrækker klart webos.
Mht opdatering, så fortjener det at blive foldet lidt ud. Det er rigtigt at det ikke opdateres på system niveau, men apps opdateres og selv lg tv fra 2016 får stadig nye apps. - eks HBO og strive mm.

Jeg kan gost lide musemarkøren og det kan familien især, men ja jeg har bare for mange film jeg ikke kan få lyd på via webos og har derfor apple tv som primær platform - som jeg iøvrigt også kun har ros over for.
Apple tv er da afgjort den platform med størst fremtid i, men alt efter behov, ja så kan man fint klare sig med webos
Af bphhm
#306638
Bruger selv AppleTV, og kan bedst lide deres UI. Netop fordi det opdateres løbende.

Det er også et irriterende problem at lyden fra mit LG C8 er ude af sync med billedet når lyden skal via min receiver ud i surround setup.

Af samme grund ser jeg kun TV, streaming etc. via kilder der går ind i receiveren.

Men hvis man ser Youtube via ATV4K så skal man være være opmærksom på at det ikke afspilles som 4K men kun FHD såvidt jeg kan se. Her har så appen i LG TV'et en klar fordel.
Af Zion
#306656
Rasmus Larsen skrev: 29. nov 2019, 18:05 Nej LG har ikke automatisk match af billedfrekvens. Det er indtil videre unikt for Apple TV.

Jeg synes, at du skal beholde Apple TV, men du får jo mulighed for at sammenligne snart :) Husk også, at tvOS i Apple TV løbende opdateres. webOS i LG TV får ingen opdateringer.
Hvad betyder så deres indstilling rigtig biograf på LG.