Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SUPER
#304925
Blockbuster køre med 5.1 over apple tv4k men det er stereo som udsendes, er der nogle som har set dette?
Af ZackGem
#304926
Det er aldrig lykkedes mig at få andet end 2.0 ud på apple TV via blockbuster.
Det - Sammen med deres stadig manglende videokvalitet - Gør deres tjeneste ret uinteressant.
Af CSP
#304928
Seriøst så forstår jeg heller ikke hvorfor i bruger Blockbuster når i har en Apple Tv - Film fra Itunes er i langt højere kvalitet og ofte også billigere..
Af ZackGem
#304929
CSP.
Jeg er enig - men de (Apple) mangler serier.
Men ja - kvaliteten på Blockbusters er fortsat en joke på deres nye platform.
Har blot testet det fra tid til anden, da jeg godt kunne finde på at bruge deres tjeneste, hvis de en dag kom ind i 2019 :-)
Brugeravatar
Af TBC
#304930
SUPER skrev:Blockbuster køre med 5.1 over apple tv4k men det er stereo som udsendes, er der nogle som har set dette?
Hvis din reciever (enten et tilvalg eller automatisk adaption) udnytter Dolby Pro Logic vil det kunne forklare sagen.

Dolby Pro Logic er beregnet på at generere surround-sound fra 2-kanal lyd, så det kan man med fordel også benytte når der sendes film på f.eks. DR eller Blockbuster.

...Der er selvfølgelig også den simple forklaring at Blockbuster faktisk har fået 5.1 lyd på nogle af sine titler, men har "glemt" at beskrive det i informationsteksterne om det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#304932
Der var faktisk lagt op til, at vi umiddelbart efter sommerferien i år skulle have været fordi Blockbuster for at høre om deres planer for højere streamingkvalitet (bl.a. 4K), men det blev udsat. Vi har ikke hørt mere siden.
Af SUPER
#304969
Rasmus Larsen skrev:Der var faktisk lagt op til, at vi umiddelbart efter sommerferien i år skulle have været fordi Blockbuster for at høre om deres planer for højere streamingkvalitet (bl.a. 4K), men det blev udsat. Vi har ikke hørt mere siden.
jeg har svært ved rigtig at se hvad der sker, blocbuster anocere for 2 år siden at man vil skifte platform, det sker til en international operatør en anderkent operatør, og da man forlader den gamle platform, skal man tro Blockbuster facebook side , bliver problemerne med det samme tårnhøje, folk kan ikke få film igang, mest udbredt er det hakken , og platform er indfaset på appen som forlængst er udbredt i norge og sverige blocbuster nordic , 5.1 forsvant og 1 december 2019 er der ingen 6 kanals lyd til rådighed, hvis man som jeg benytter klippekort får man primære for 33kr mod 49kr som er prisen på itunes og googlefilm , plejmo lukker og slukker og folk som har købt film kan få dem overført til Blockbuster, det er svært at se susses er det bare umuligt for apps at konkurer med Amerika som har flere muskler og lægger dansk i graven om vi kan lide det eller ej?
husk Rasmus hvis i kommer til Sydhavnen og høre nærmer om tdc hvordan den tekniskeside foregår hvor tager de filmen fra, og hvor er serverne placeret, osv!
Af SUPER
#340306
Jeg har hørt 5.1 Surround Sound på blocbuster app på appletv . På filmen Ternet Ninja 2
Af jkn789
#340408
Kan bekræfte at der nu er 5.1 på følgende titler. A star is born. Druk. Så længe jeg lever. Daniel ser du månen og angle has fallen via Apple tv
Af SUPER
#340445
jkn789 skrev: 22. feb 2022, 14:35 Kan bekræfte at der nu er 5.1 på følgende titler. A star is born. Druk. Så længe jeg lever. Daniel ser du månen og angle has fallen via Apple tv
Nu bekræfter også Blockbuster over for mig at de har 5.1 . Blockbuster er heldig med at lade 5.1 komme nu på deres platform .så den er relevant .
Af jkn789
#343125
Jeg kan pludselig ikke komme ind på Blockbuster app på Apple tv, den stopper i forbindelse med at jeg forsøger at komme ind.
jeg har tjekket for opdateringer, geninstalleret og taget strømmen fra Apple tv uden held.
Er der andre som har samme problem?
kan ikke umiddelbart finde noget om fejlen ved at Google.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#343132
Hmm jeg kan heller ikke komme ind lige pt. Det må være en fejl på Blockbusters servere.

Men nu hvor du har Apple TV har du så ike overvejet at leje/købe film i Apple TV appen i stedet? Prisen er ofte nogenlunde den samme, men du får ofte 4K, HDR, Dolby Atmos og ekstramateriale oveni hatten.
Af jkn789
#343147
Tak for feedback Rasmus. Må afvente og se om de får det fikset.
Bruger Apples app til køb og leje af film, men har en lille samling af film købt på Blockbuster og lejer kun film hos Blockbuster hvis de kun findes i HD på Apple og er billigere på Blockbuster, så det er sjældent jeg er inde på Blockbuster app.
sjovt nok virker Blockbuster app på mit smart tv og computer.