Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tegner du abonnement på Disney+ ?

#336588
Rasmus Larsen skrev: 12. nov 2021, 11:19 Jep, det virker på alle enheder, siger Disney. Filmene ligger der nu og vi har foreløbigt prøvet på LG TV og Apple TV. De spiller i det højere IMAX Enhanced-billedformat med Dolby Vision og Dolby Atmos.

Vi har opdateret vores artikel med en FAQ fra Disney: Disney+ får 13 Marvel-film i IMAX Enhanced, senere DTS-lyd – opdateret
Er der overhovdet en forskel på, IMAX certificeret skærme og ikke ? :)
#336589
På TV-fronten er IMAX mest af alt salgsgas. Det er jo bare et større billedformat (smallere sorte bjælker), hvilket ikke kræver noget teknisk. Men da fint at få mere billede på skærmen uanset hvad.

Deres 'IMAX Enhanced' certificering til TV-skærme kommer dog også med et element af DTS-lyd, som de har været ret vage omkring. Jeg kan forestille mig, at vi hører mere om det her på CES-messen i januar.
#336590
steadi skrev: 12. nov 2021, 12:44 Har set ret meget frem til "Dopesick", og de første 5-10 minutter tyder godt.
Det er årets bedste serie. Jeg har set den på Hulu, hvor der mangler et enkelt afsnit.
#336601
Jeg har prøvet at sætte en IMAX film via fjernsyn app samt Apple TV. Begge steder er bjælkerne som normalt ? Billede indstilling står til original, hvad gør jeg forkert ?

Rettelse:
Jeg prøvede disse film og ingen af dem bliver vist i IMAX format.
Black Widow
Ant-man
Captain Marvel

Jeg har efterfølgende prøvet disse som bliver vist i IMAX. Oplever i, det samme ?
Avengers
Shang-Chi
#336632
Har du været inde i menuen til filmen og se? Jeg bemærkede ved Shang-Chi at man kunne vælge mellem IMAX og den "normale" udgave.
#336634
Henxian94 skrev: 12. nov 2021, 16:35 Jeg har prøvet at sætte en IMAX film via fjernsyn app samt Apple TV. Begge steder er bjælkerne som normalt ? Billede indstilling står til original, hvad gør jeg forkert ?
Vær opmærksom på at det for de fleste af filmene kun gælder enkelte scener som er optaget med IMAX kameraer og derfor har det større billedeformat.

Sakset fra en Rasmus kommentar på Flatpanels artikel om IMAX filmene på Disney+
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1636367423
Ant-man and the Wasp (? min)
Avengers: Infinity War (whole movie)
Avengers: Endgame (whole movie)
Black Panther (60 min)
Black Widow (22 min)
Captain America: Civil War (15 min, airport scene)
Captain Marvel (30 min)
Doctor Strange (60 min)
Guardians of the Galaxy 1-2 (30-40 min?)
Iron Man (? min)
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings (whole movie)
Thor Ragnarok (30-40 min?)
#336817
Naiera skrev: 12. nov 2021, 13:42
steadi skrev: 12. nov 2021, 12:44 Har set ret meget frem til "Dopesick", og de første 5-10 minutter tyder godt.
Det er årets bedste serie. Jeg har set den på Hulu, hvor der mangler et enkelt afsnit.
Har lige overstået tredje afsnit og kan kun give dig ret. Det er meget lang tid siden, at jeg for alvor har følt, at næste afsnit ikke kan komme hurtigt nok - men sådan har jeg det med Dopesick.

Jeg forsøger at holde mig selv smule tilbage i min ros af serien, for ellers lyder det bare som om, at Disney har sendt mig en check :D

Anyway, giv alle priser i TV-verdenen til Michael Keaton.
#336820
Billede
#336825
Dopesick giver helt sikkert den største fornemmelse af "en mere" jeg har haft i lang tid.
#336831
steadi skrev: 18. nov 2021, 12:56
Anyway, giv alle priser i TV-verdenen til Michael Keaton.
Og Kaitlyn Dever.

Jeg skal se sidste afsnit i aften :s
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 30