Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tegner du abonnement på Apple TV+ ?

#329096
Ahh, så glem hvad jeg skrev før. KS7005 understøtter ikke Dolby Vision.

Hvis du har match-funktionen aktiveret på Chromecast så burde TV'et kun slå over i HDR-tilstand, når en HDR-video starter, f.eks. på Apple TV+. Og tilbage til normal tilstand (SDR) igen, når du går ud i menuerne. Er match-funktionen ikke slået til på Chromecast, så kører den som udgangspunkt hele tiden i HDR.

Så med match-funktion slået til er det vigtigt at du åbner billedmenuen på Samsung KS7005, mens videoen afspilles, og foretager billedjusteringer her. Gør du det ude i menuerne så indstiller du nemlig på skærmens SDR-billedprofil, som ikke bruges til HDR. Det er lidt forvirrende med alle disse særskilte billedprofiler.
#329116
Det hele så lidt lysere ud, da jeg fik aktiveret match-funktionen :)

Synes desværre ikke, at mit tv klarer HDR videre imponerende, så jeg ender altid med at indstille så tæt på ikke-HDR som muligt.. men det hører et andet emne til :)
#329256
HDR kan desværre ikke slås fra på tv'et. Tro mig, jeg har prøvet :)

Havde håbet, at Google TV gav muligheden, men indtil videre må jeg "trøste" mig med, at der ikke er så meget materiale (af det jeg ser), som er i HDR. Og i værste fald, så starter jeg PS4'eren op - det er heller ikke megen motion, som den får ellers.
#329279
Eneste valgmulighed, som er i retning af dine forslag er “ekspertindstillinger”, men der er ikke noget der ligner :/

Jeg leder videre i aften. Arvingen er ikke helt tilfreds med, at jeg stjæler hans tv-tid.

Tilføjelse: hvis jeg slår “match materiale” fra på Google TV, så får jeg i stedet hdr-billede hele tiden, ikke? Så det er vel ikke løsningen.

Der er en HDMI UHD valgmulighed, som står på “off” for alle HDMI-kilder?
#329303
Umiddelbart lyder HDMI UHD rigtigt, men hvis den allerede står på Off, så er det jo ikke en løsning :(

Jeg har heller ikke fundet en mulighed for at slå HDR fra på Chromecast. Som du nævner, så kører den hele tiden i HDR, hvis man slår match-funktion fra. Den indstiller sig tilsyneladende automatisk efter TV'et "højeste" format.

Man har mere opsætningsfrihed på dyrere enheder som Apple TV 4K og Nvidia Shield.
#329748
Er der nogen som kan fortælle hvor(når) man kan se de der pingviner? :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9