Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af katbird
#278172
CSP skrev:Hva pokker er det for et codec HBO Nordic bruger? ZAVC, det har jeg sgu aldrig hørt om, og noget tyder på at det er elendigt.
Amazon Prime Video og Viaplay bruger samme codec..
Brugeravatar
Af Pede8000
#278173
Har netop sat Captain America 3 ( Civil War) på afspilleren 1080p Blu Ray. Det er virkeligt nat og dag mht lyd og for så vidt også billede i forhold til iTunes. Det er virkeligt et svært valg mht lyd vs HDR (1080 vs 4k lige meget på 55").

Jeg venter utålmodigt på et streaming device der kan levere iTunes 4k(UHD) / lossless...
Brugeravatar
Af Naiera
#278184
Torben Rasmussen skrev:Vi kan i hvert fald konkludere, at det ikke er awesome... deres tjeneste er virkelig en bundskraber på billedkvalitet.
Samtidig kører hele lortet i 50Hz. Det er der sgu ingen grund til, når de ikke også skal kunne vise det på en dansk tv-kanal !:(
Brugeravatar
Af TBC
#278185
Torben Rasmussen skrev:Fedt drenge. Vi kommer til at smide en artikel om det snarest, som får en fast plads i vores topmenu (som modificeres en lille smule i næste uge).
Det bliver dejligt med en god oversigt - Og sikke da en spændende tråd der er opstået her.

Artiklen kunne nok være blevet mere positiv og optimistisk hvis den havde været skrevet for f.eks. et halvt års tid siden. For en sørgelig fortælling, der evt. kan medtages i artiklen, er at Amazon der plejede at være milevidt distanceret fra de andre udbydere på streaming-kvalitet som branchens lysende håb og ledestjerne på området, for få måneder siden desværre joinede alle de andre i middelmådighederne, idet de pludselig både halverede deres videobitrater og direkte slagtede lyden til mere at ligne alle de andres nivauer :( :s

Men før da var det ikke ualmindeligt at finde selv HD indhold med f.eks. helt op til 10-12 Mbps (Average bit rate) video samt have 640 kbps EAC3 lyd. <B

Men det er desværre blevet en saga blot: https://www.reddit.com/r/television/com ... crap_this/
Af Brixen
#278188
JanTheMan skrev:Hvordan ser fodbold og Ishockey ud på Eurosport Player nu, er der hakken i billedet, især ved bold og puck.?
Jeg synes ikke bolden hakker. Jeg har ikke set så meget fodbold, men i tennis er der ingen hak.
Brugeravatar
Af KristofferA
#278288
Torben Rasmussen skrev:Fedt drenge. Vi kommer til at smide en artikel om det snarest, som får en fast plads i vores topmenu (som modificeres en lille smule i næste uge).
Godt! Håber det kan presse DR, HBO og de andre til bedre bitrate.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#278289
Naiera skrev:Samtidig kører hele lortet i 50Hz. Det er der sgu ingen grund til, når de ikke også skal kunne vise det på en dansk tv-kanal !:(
Ja, det er en tjeneste med judder indbygget. Det er perfekt.
Brugeravatar
Af Naiera
#278291
Judder er det der sker når du viser 23.976Hz ved 59.97Hz.

25Hz er PAL-speedup, så der er ingen judder.
Brugeravatar
Af Naiera
#278298
Det kan vel i teorien variere fra serie til serie, men mon ikke de har lavet PAL-speedup, så serierne også kan vises på TV i PAL-områder.
Af katbird
#278307
Naiera skrev:De danske tjenester er godt nok sørgelige! Men det vidste vi jo godt...

DR får på puklen for mange ting, og licens osv., osv., men en af de højeste prioriteter burde være at hæve bitraten til MINIMUM 5 på begge fronter!
De andre nordiske public service tjenester har heller ikke noget at prale af..
SVT Play live.
Billede

NRK1 live.
Billede
Vedhæftede filer
SVT Play live tv.
SVT Play live tv.
367EDAE3-5537-4354-842C-F33A8EEBCC21.jpeg (182.63 KiB) Vist 5816 gange
NRK1 live tv.
NRK1 live tv.
0B3B0FAC-68BB-4AF3-A27A-6CFDC0B6CB77.jpeg (155.73 KiB) Vist 5816 gange
Af aalb1970
#278313
Naiera skrev:Det kan vel i teorien variere fra serie til serie, men mon ikke de har lavet PAL-speedup, så serierne også kan vises på TV i PAL-områder.
Jeg har ganske vist ikke været hele HBO Nordic biblioteket igennem, men alt indhold fra amerikanske indholdsdistributører jeg har indtil videre har set har været med PAL speed up.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 47