Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Don Johnson
#347388
kabri skrev: 23. nov 2022, 08:03 Mon det virker på samme måde i DR og TV2 apps til android tv og smart tv?
Det gør det i hvertfald på tv med android-tv version 10. Har kun testet med DR TV app"en.
Brugeravatar
Af KristofferA
#347661
Er der nogle i tråden, jeg kan få til at tjekke bitraten på sterolydsporet på Netflix, HBO, Apple og Disney? Er lidt nysgerrig :)
Af ZID0k
#347695
128kbit ved netflix og disney+.

Det er nogenlunde det samme ved alle sammen, sådan groft sagt.

768kbps atmos, 640kbps EAC3. 384kbps AC-3, og så kan du sikkert få stereo på 64,128,192,256.

Når atmos ikke findes, så er disney+ max 256kbps EAC3, og hos apple er det AC-3 384kbps, samme på HBO.
Brugeravatar
Af MartinRiis
#348791
Naiera skrev: 4. okt 2022, 13:52
MartinRiis skrev: 4. okt 2022, 13:34 Der står 25/50 i nyeste skema, så jeg ved ikke, hvorfor det skulle være så selvfølgeligt. Men bortset fra det, så synes jeg, det er lidt ærgerligt, at billedkvaliteten ikke er bedre, når man tænker på, hvor meget det koster.
Jeg troede du refererede til at det ikke var 60 eller 24Hz, hvilket en udbyder af traditionel flow-TV selvfølgelig ikke har.

I øvrigt drager film og serier aldrig fordel af 50Hz-udsendelse, da de aldrig er optaget med 50 eller 60 billeder i sekundet.
Ok, så forstår vi hinanden.

Jeg er ligeglad med film/tv på Allente. Jeg bruger det kun til sport, og her er det min erfaring, at opdateringsfrekvensen er blandt de vigtigste parametre for oplevelsen. Jeg har været igennem en del snak med supporten, og de lover, at det bliver bedre i 2023, og umiddelbart ser det også ud til, at der er sket noget med nogle af kanalerne.
Brugeravatar
Af MartinRiis
#348792
Rasmus Larsen skrev: 4. okt 2022, 13:46 Jeg kan ikke huske de præcise omstændigheder for tilføjelsen af Allente i skemaet, men når der angives 25/50 så er det typisk fordi en enkelt eller flere kanaler er i 50fps, mens resten er i 25fps.

PS: Martin Riis, velkommen på forummet :) Er din Apple TV opsat til 50Hz og/eller match af billedfrekvens? Nogen har efter sigende oplevet, at tvOS 16 nulstillede match-funktionerne.
Jep, Apple TV er sat op, som det skal. Det er Allentes signal, der ikke er/var helt optimalt. Jeg har haft nogle lange chats med deres support, og de lover, at billedkvaliteten er et fokusområde, de vil arbejde på 2023, og umiddelbart ser det også ud til, at det i al fald på nogle af kanalerne er blevet bedre.
Brugeravatar
Af Naiera
#348793
50Hz og en ordentlig bitrate på TV2 X Sport ville sgu være rart.
Af JanThomsen
#349851
Kan man opdatere skemaet (giver det mening?) med dvd, Blu-Ray, UHD, alm tv signal via antenne

(Evt. blot cirka tal for formatterne)

Blot for at have noget at sammenligne med ;-)
Brugeravatar
Af Naiera
#349856
De ting du nævner har vidt forskellige bitrates alt efter hvilken udgivelse/kanal du sammenligner med. Så nej, det giver ikke mening.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47