Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#345862
Også på 1080p. Eller det vil sige hele trappen fra lav opløsning igennem 720p, 1080p, 1440p og 2160p er enkodet i HEVC.

Sådan er det på Apple TV. Sikkert også Android TV. Jeg tror imidlertid ikke, at man får HEVC-versionen igennem HbbTV på Smart TV.
Brugeravatar
Af MartinRiis
#345864
Vi er lige skiftet til Allente. Jeg kan desværre ikke måle på noget, men det hakker som en sindssyg på stort set alle kanaler, så det lugter af 25 fps.
Brugeravatar
Af Naiera
#345872
Selvfølgelig er Allente 25 billeder i sekundet.
Brugeravatar
Af MartinRiis
#345874
Der står 25/50 i nyeste skema, så jeg ved ikke, hvorfor det skulle være så selvfølgeligt. Men bortset fra det, så synes jeg, det er lidt ærgerligt, at billedkvaliteten ikke er bedre, når man tænker på, hvor meget det koster.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#345875
Jeg kan ikke huske de præcise omstændigheder for tilføjelsen af Allente i skemaet, men når der angives 25/50 så er det typisk fordi en enkelt eller flere kanaler er i 50fps, mens resten er i 25fps.

PS: Martin Riis, velkommen på forummet :) Er din Apple TV opsat til 50Hz og/eller match af billedfrekvens? Nogen har efter sigende oplevet, at tvOS 16 nulstillede match-funktionerne.
Brugeravatar
Af Naiera
#345876
MartinRiis skrev: 4. okt 2022, 13:34 Der står 25/50 i nyeste skema, så jeg ved ikke, hvorfor det skulle være så selvfølgeligt. Men bortset fra det, så synes jeg, det er lidt ærgerligt, at billedkvaliteten ikke er bedre, når man tænker på, hvor meget det koster.
Jeg troede du refererede til at det ikke var 60 eller 24Hz, hvilket en udbyder af traditionel flow-TV selvfølgelig ikke har.

I øvrigt drager film og serier aldrig fordel af 50Hz-udsendelse, da de aldrig er optaget med 50 eller 60 billeder i sekundet.
Brugeravatar
Af Gyzzo
#346533
Skema opdateret.

- HBO Max-serien GARCIA! anvender HDR10. Formentlig som den første?
- Fandt en enkelt film på Skyshowtime (Jurassic Park fra 1993) med Dolby Digital (192kbps - EC3)
- Amazon Prime opdateret med egne målinger

Det kan i øvrigt undre, at Pluto TV har valgt 30 FPS til deres indhold.

Bitraten hos Allente bygger på et meget spinkelt grundlag:
https://digitalt.tv/test-billedkvalitet ... ig-maaske/
Jeg erindrer ikke, hvor jeg har fundet information om 50fps hos Allente, så det kan være en fejl.

Info om Altibox bygger primært på denne test:
https://digitalt.tv/test-tv-udbydernes- ... -tv-udbud/
Brugeravatar
Af Gyzzo
#346606
Næste opdatering forventes at indeholde egne målinger af Viaplay Film & Serier, Cmore og Filmstriben. F1 TV kunne også være god at få med.
Brugeravatar
Af Gyzzo
#346823
TV2 Play testede i aften endnu fodboldkamp i 4K SDR. Bitraten var ret identisk med niende sæson af Badehotellet (ca. 13Mbps) - den største forskel var, at der blev sendt med 50fps.
Brugeravatar
Af Pede8000
#346829
Jeg har netop installeret Allente boksen (streaming), og hvis jeg sætter den til automatisk "opløsning" sender den 4K50 (iflg. min AVR), det er ikke optimalt. Jeg foretrækker at mit Sony gør arbejdet!

Jeg har derfor indstillet den til 720p. Ifølge min Marantz AVR, sender den så 720p/50 fra alle kanaler. Det er nok nærmere det der reelt sendes i???

Problemet er bare at der er enkelte programmer der reelt sendes i 4K (Viasat Sport Ultra HD), og her skal jeg så ind, manuelt, og skifte i indstillinger på boksen.

Ved I hvad der er optimalt? Jeg har ikke meget erfaring med streamingtjenesten TV.

Jeg vil helst bruge boksen, da den fungerer bedre end den noget trælse Allente App til ATV.

Kvaliteten er ikke så slem som frygtet, men der er noget af et drop forhold til DVB-C. :(
Af lkodk
#347002
Gyzzo skrev: 31. okt 2022, 12:36 Næste opdatering forventes at indeholde egne målinger af Viaplay Film & Serier, Cmore og Filmstriben. F1 TV kunne også være god at få med.
Her er en måling fra F1 TV på live sending:
IMG_3640.jpeg
IMG_3640.jpeg (1.45 MiB) Vist 3824 gange
Det er sikkert det samme på arkiv indhold, men det tjekker jeg lidt senere. :)
Af Jonna_1704
#347344
Hej,

Jeg er ny her i forummet, så jeg undskylder, hvis jeg skriver det forkerte sted, men jeg tænkte, at dette var relevant for bitrater osv.

Jeg havde gennem disse tråde forstået, at måden at tjekke bitrate osv. på var gennem Xcode metoden, og den har jeg også haft held med. Men jeg stødte på noget forleden og ville høre, om I kendte til det, da det ville være lidt lettere at gøre fremover.

Min kæreste fik (som altid) sat sig på vores ATV remote og fik fremmanet en infobox med blandt andet framerate og bitrate info. Jeg har ikke kunne finde referencer til det nogen steder online eller kunne finde ud af, hvordan hun gjorde, men det er nu sket tre-fire gange i forskellige apps. Og dette er altså uden Xcode.

Er der nogen der ved, hvordan man får denne frem?
Vedhæftede filer
IMG_2851.jpeg
IMG_2851.jpeg (1.13 MiB) Vist 3270 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#347345
Godt fund! Den kendte jeg ikke :) Det ligner TV 2's interne debug-menu og den burde være fin til at aflæse bitrate mm. Visse andre danske apps har en lignende debug-menu.

Eftersom jeg ikke kender den, så gætter jeg bare: Prøv at holde OK-knappen på touch-feltet nede i 10 sekunder.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47