Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#330374
Sokken:
Det kan Shield godt, men det kommer også an på app'en. Som aalb1970 bemærker i denne tråd, så er nogle apps til Android TV (som Shield kører på) begrænset til 25fps: viewtopic.php?f=34&t=51851

Det er fordi de er universelle apps, der også virker på diverse Smart TV. Hvis app'en føles som en hjemmeside i brug, så er det typisk fordi den er det (webview) og så er risikoen større for, at streamingkvaliteten også er lavere.

En løsning kan være at bruge den indbyggede Chromecast-funktion i stedet. Husk at opsæt Chromecast til at køre 50Hz.
Af sokken
#330475
Jeg kan ikke finde den indstilling i home appen.
Jeg er gået ind under shield enhed men kan simpelthen ikke finde det.

Jeg ved at jeg har indstillet den til 50 men det er måske et par år siden
Brugeravatar
Af Montago
#330492
Jeg har lige set Shadow & Bone på Netflix HD (ikke 4K) ..

synes der var rigtig mange scener hvor der var colorbanding, især på mørke områder - desværre er meget af filmen mørk, så det er noget man ser meget af.

Ville det blive bedre af at opgradere til 4K abonnement ?
eller er "Corona" nedgraderingen også aktiv her ?
Brugeravatar
Af Naiera
#330496
Coronarestriktionerne på kvaliteten har ikke været aktive i snart et år.

Hvis du ikke har udstyr til UHD hjælper det ikke noget at opgradere abonnementet. Du vil stadig kun få 1080p.
Brugeravatar
Af Montago
#330498
Naiera skrev: 3. maj 2021, 12:14 Coronarestriktionerne på kvaliteten har ikke været aktive i snart et år.

Hvis du ikke har udstyr til UHD hjælper det ikke noget at opgradere abonnementet. Du vil stadig kun få 1080p.
Youtube har ikke fjernet deres initiativer endnu, så jeg antog at det stod på for alle andre stadigvæk.

Jeg har 4K TV og Chromecast 4K, så det går lige ... men har ikke villet betale ekstra for noget man knap nok kan se.

Men hvis der er væsentlig bedre bitrate på 4K kunne jeg da overveje det.
Af sokken
#330514
Rasmus :
Ja så kan jeg bedre forstå jeg ikke kunne finde det 😊
Den stod på 59.940 i shield.
Er 50 bedre end 59, eller kommer det an på hvad man ser?
Brugeravatar
Af Naiera
#330518
Frameraten på afspilleren skal matche indholdet, ellers vil afspilningen hakke. Hvis du ser dansk/europæisk flow-tv skal det være 50Hz, og hvis du ser indhold lavet til 60Hz skal det være 59.940. Problemet er, at den mere afslappede bruger nærmest ingen mulighed har for at vide, hvad serien eller filmen de ser skal vises i. Ikke nok med, at serier fra England optages med 50 billeder i sekundet, mens amerikanske serier er 24/60Hz, men du har film i både 24.000 og 23.976Hz hos f.eks. Netflix.

Derfor er det selvfølgelig bedst med en afspiller der automatisk matcher framerate, som f.eks. Apple TV.
Af sokken
#330522
Okay. Ja så er det ikke let at finde ud af.
Også dårligt at den nyeste shield ikke kan afspille automatisk
Brugeravatar
Af TBC
#330685
sokken skrev: 3. maj 2021, 21:24 Okay. Ja så er det ikke let at finde ud af.
Også dårligt at den nyeste shield ikke kan afspille automatisk
Det kan nu også godt bringes til, endog bredere og over flere forskellige apps end ATV'et ellers udmærkede OG ikke mindst langt lettere opsættelige autoswitch funktion kan det - Og det inkluderer også casted indhold på Shieldens indbyggede ChromeCast funktion, men først ved installation OG KORREKT(!) opsætning af appen "Refresh Rate" - Se nr 2 indlæg i tråden viewtopic.php?f=4&t=50551&hilit=refresh+rate+app og FØLG YouTuberens 2 videoer til punkt og prikke, ellers får appen IKKE rettighederne til at switche. Det kræver helt specifikt bl.a. at man først opsætter Shielden till udviklertilstand og retter flere indstillinger i den system til, for at opsætningen virker. Men gør den først det, så kan man med korrekt og app specifik opsætning switche stort set alt jeg er stødt på til at benytte rette frekvens til indholdet. Men det er altså lidt nørdet at skulle sætte det op første gang, for at få det til at virke.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Og hvad angår mit eget ærinde i tråden: Kommer der ikke snart nogle målinger fra Paramount+'s egen app? Den skal vel også på listen på et tidspunkt?
Af Brixen
#330736
TBC skrev: 6. maj 2021, 19:35 Og hvad angår mit eget ærinde i tråden: Kommer der ikke snart nogle målinger fra Paramount+'s egen app? Den skal vel også på listen på et tidspunkt?
Jeg har prøvet, men da jeg har tegnet abonnement inde i Apples tv app, kan jeg ikke bruge Paramount+ appen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#330743
Her nogle målinger direkte i Paramount+ app'en.

Resultater:
- Desværre er film i app'en (ligesom hos partnere) konverteret til 25fps. Se de første to billeder nedenfor.
- Video i op til 1080p HD (SDR) med 4-6 Mb/s variabel bitrate.
- Lyden er 128 Kb/s stereo (AAC) på film. Disse ligner gamle enkodninger.
- Visse serier såsom Yellowstone er i korrekt 24fps (igen ligesom hos partnere). Lyden er her 192 Kb/s stereo (DD+). Disse er nyere enkodninger. Se billede nedenfor.
- Jeg har ikke kunnet tjekke surround, da denne boks kun er tilsluttet en TV-skærm.
Vedhæftede filer
Film er konverteret til 25fps
Film er konverteret til 25fps
paramount25fps_small.jpg (164.2 KiB) Vist 2396 gange
Visse tv-serier er i 24fps
Visse tv-serier er i 24fps
paramount25fps.jpg (116.96 KiB) Vist 2396 gange
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 47