Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Gyzzo
#326143
Bitraten hos Stofa var mindre forudsigelig denne gang. Tidligere kørte de 5.5Mbps på alt.

Eksempler fra sidste måling:
TV 2: Knap 10Mbps, 25fps.
TV 2 Sport X: Knap 3.5Mbps, 50fps.

Jeg var i tvivl om målingernes pålidelighed, da den store forskel ikke kom til udtryk visuelt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#326634
Jeg har ikke pt. abonnement på HBO Nordic. Er der nogen, som kan tjekke streaming-kvaliteten på de nye Warner-film? The Way Back ligger klar nu. Senere i februar og marts kommer Just Mercy, Scoob, Impractical Jokes: The Movie og Zack Snyder's Justice League.

Jeg spørger fordi HBO Now i USA hævede streamingkvalitet allerede før tjenesten blev konverteret til HBO Max.
Af Noerden
#326645
Er der mulighed for på et LG tv at aflæse bitrate?

Jeg har Youseeboks, hvor jeg bl.a. har 4k Netflix. Ser dog ikke ud til at det signal helt ryger ud på skærmen.
Bruger jeg Netflix direkte på tv (LG CX) - så er billedet skarpt, for skarpt (Modern Family) - og ser meget komprimeret ud. Baggrunden ser f.eks. helt tosset ud.
Jeg har Yousee 4K boks -> receiver -> Tv ->eARC->receiver (for ting der ikke er på YS boksen)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#326646
Så vidt jeg husker understøtter YouSee-boksen Netflix i 4K, men ikke HDR. Det gør dit TV.

Netflix har egen rapportering, så på dit LG TV kan du klikke info-knap (den er vist gemt i en undermenu - jeg kan ikke huske hvor på LG CX) for at få information om bitrate / format op. Dette skal gøres, når du afspilles med Netflix app på LG CX. Man kan ikke længere aflæse noget, hvis afspilning sker fra en anden kilde, for så er videosignalet udpakket og sendt via HDMI. Man skal altid gå til den enhed, som modtager signalet fra serveren. Jeg ved ikke, om Netflix på YouSee-boksen også har denne info-menu.
Brugeravatar
Af Gyzzo
#326668
Rasmus Larsen skrev: 2. feb 2021, 10:34 Jeg har ikke pt. abonnement på HBO Nordic. Er der nogen, som kan tjekke streaming-kvaliteten på de nye Warner-film? The Way Back ligger klar nu. Senere i februar og marts kommer Just Mercy, Scoob, Impractical Jokes: The Movie og Zack Snyder's Justice League.

Jeg spørger fordi HBO Now i USA hævede streamingkvalitet allerede før tjenesten blev konverteret til HBO Max.
Jeg kunne ikke finde The Way Back derinde. Andre kilder henviser til, at den får premiere d. 10. februar. Just Mercy er dog tilgængelig - bitrate ca. 3.3Mbps.
Brugeravatar
Af Naiera
#326671
Det var også urealistisk at tro på andet. HBO Nordic har fra starten været en amatørtjeneste.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#326950
Her er en metode til at aflæse videostream-parametre i Amazon Video app'en. Det virker i hvert fald på Android TV, muligvis også andre TV-platforme.

Tryk følgende knap-sekvens på fjernbetjeningen, når Amazon app'en er i gang med at streame:
- Rød, grøn, blå, gul
Af mgala666
#327189
Hej flatpanels!

I flere måneder har jeg bare gjort brug af DK's app og TV2 play på mit Samsung 4K tv, der ikke imponerer i kvalitet.
Men da jeg åbnede Netflix, blev jeg noget overrasket over, hvor god en kvalitet, det er i forhold til de apps.
Jeg er ret sikker på, vi bare betaler 79 kr, men for mig at se, lænede det sig meget op af 4K, men jeg er ikke sikker på, hvor jeg ser det på mit TV, så jeg kan få det bekræftet.
Det var en film i 4K og HDR, men den burde jo ikke blive vist i 4K på mit tv med basisabb.

Tror I, det er bare er HD?
Og ved I,hvor jeg kan se informationen på tv'et? Samsung KS7005
Af steadi
#327191
mgala666 skrev: 16. feb 2021, 10:35 Hej flatpanels!

I flere måneder har jeg bare gjort brug af DK's app og TV2 play på mit Samsung 4K tv, der ikke imponerer i kvalitet.
Men da jeg åbnede Netflix, blev jeg noget overrasket over, hvor god en kvalitet, det er i forhold til de apps.
Jeg er ret sikker på, vi bare betaler 79 kr, men for mig at se, lænede det sig meget op af 4K, men jeg er ikke sikker på, hvor jeg ser det på mit TV, så jeg kan få det bekræftet.
Det var en film i 4K og HDR, men den burde jo ikke blive vist i 4K på mit tv med basisabb.

Tror I, det er bare er HD?
Og ved I,hvor jeg kan se informationen på tv'et? Samsung KS7005
Hvilken film er der tale om? Har samme tv, så tager gerne et kig.

Men, hvis I kun betaler 79 kr., så burde du ikke engang have mulighed for at se filmene i HD.
Af mgala666
#327193
Takker! :-)

News Of The World med Tom Hanks - men synes også serierne stod knivskarpt. Måske er TV2 play og DR's app bare så dårlige, jeg har glemt hvordan 4K ser ud ;)
Men synes bare næsten ikke, det kan blive bedre.

Nej, enig mht pris og kvalitet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#327195
Netflix viser vist kun 4K og HDR etiketterne, hvis man har det store abonnement og en kompatibel enhed. Så hvis du ser dem, så burde du få signalet igennem.

Når du har startet en film på Netflix så kan du også klikke på info-knappen på fjernbetjeningen (eller en anden knap på fjernbetjeningen, som åbner flere funktioner). Her fremgår streamets kvalitet.

Indhold som oprindeligt er optaget i 4K eller højere og så nedskaleret til HD før udgivelse gør sig dog typisk også bedre end indhold, som optages i HD (ligesom det fra DR og TV2).
Af aalb1970
#327199
Yousee boksen understøtter ikke match af framerate og afvikler alt i 50 hz. Den er derfor uegnet til Netflix.
Af mgala666
#327200
Jeg trækker idiotkortet - har lige snakket med konen, og vi har premium abonnement.
Tak for hjælpen :-)
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 47