Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JanThomsen
#349851
Kan man opdatere skemaet (giver det mening?) med dvd, Blu-Ray, UHD, alm tv signal via antenne

(Evt. blot cirka tal for formatterne)

Blot for at have noget at sammenligne med ;-)
Brugeravatar
Af Naiera
#349856
De ting du nævner har vidt forskellige bitrates alt efter hvilken udgivelse/kanal du sammenligner med. Så nej, det giver ikke mening.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#350160
Jeg var tilfældigvis vågen så jeg tændte for Netflix's første live-transmission med Chris Rock. Den blev sendt i 4K-opløsning. Om Netflix nogensinde for alvor begynder på "live", f.eks. sport, må tiden vise, men de virker da til at have infrastrukturen i orden.
Vedhæftede filer
netflix4klive.jpg
netflix4klive.jpg (399.98 KiB) Vist 8583 gange
Af Henxian
#350949
Normalt ser jeg fodbold på TV3+ via flow tv. Her er opløsningen 1080p. Igår så jeg fodbold gennem Viaplay.

Jeg undrede mig meget over, at de sender i 720P.
Billedet stod på ingen måde skarpt. Jeg streamede derefter samme kanal gennem Yousee Play. Her stod billedet skarpere. Jeg fik testet bitraten og den var højere på Yousee Play.

Det er mig en gåde, at Viaplay, som ejer kanalen TV3+ ikke kan sende kanalen bedre end Yousee.
De tager 449 kr. om måneden..

Jeg overvejede ellers at cablecutte.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#350954
Viaplays normale sportsstreams er ganske rigtigt 720p. Vælger man UHD-versionen af sportsudsendelsen, såfremt den findes, så får man 1080p på ikke-supporterede enheder (tæt på alle enheder) og 4K på Apple TV 4K og Chromecast (kun de gamle uden Google TV og kun hvis de er indstillet til 50Hz).

PS: Det må være 720p eller 1080i på TV3+? For der sendes ikke 1080p på flow-tv.
Af isteen
#353451
Uden at have nogen form for teknisk viden, så prøver jeg lige at stille et dumt spørgsmål.
Hos Netflix kan jeg vælge at betale for sd, hd eller uhd.
Hos andre er der ikke frit valg, men sender alle så imod eller uhd?
Prime video sender en del i hdr10+ som min fladskærm ikke bryder sig meget om (billedet bliver meget mørkt) og jeg kan ikke lige gøre noget ved det.

Men sender andre i hd/uhd eller hvordan? :((
Af Brixen
#353472
Apple tv 4K 2022

TV2 Sport Vueltaen 720
Discovery+ Vueltaen 1080
Begge i 50 Hz
Vedhæftede filer
TV2 Sport Vuelta
TV2 Sport Vuelta
TV2 Sport.png (390.52 KiB) Vist 1586 gange
Discovery+ Vuelta
Discovery+ Vuelta
discoceryplus vuelta.png (411.29 KiB) Vist 1586 gange
Brugeravatar
Af BruceLeighton
#354040
Apple TV 4K

TNT Sports Ultimate på Discovery + UK appen. 4k, HDR & Atmos.
Vedhæftede filer
TNT Sports Ultimate UK
TNT Sports Ultimate UK
1695324167922.jpeg (732.56 KiB) Vist 891 gange
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47