Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af duskern
#275110
Jeg har et 4k HDR TV, men jeg får ikke brugt den gode billedkvalitet nok. Jeg har ikke nogen UHD DVD afspiller. Jeg har overvejet at skaffe en, men jeg synes det virker lidt dyrt, samtidig med at det virker som om streaming er fremtiden. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at kunne streame/downloade film og serier i 4K, og HDR om muligt, men jeg kan ikke gennemskue hvad der giver mening at investere i. Vi har pt Netflix, hvilket er fint nok, men det er lidt begrænset med indhold. Jeg synes det kunne være fedt at have mulighed for at købe film også, men der er så mange muligheder at jeg ikke helt ved hvad der giver mest mening.

Hvad vil i give af anbefalinger for at få adgang til noget mere indhold i høj kvalitet?
Af duskern
#275260
Er ikke så meget for apple produkter og ITunes er lidt et turn off for mig :D Det kan selvfølgelig være at det er blevet bedre, men jeg kan huske at have haft en masse bøvl med det tidligere. Findes der ingen andre services hvor man kan købe 4k indhold og så stream det på en eller anden vis, med en chromecast eller lignende?
Af Turbo
#275268
Jeg går også langt uden om Apple produkter, det er så opblæst, det handler mere om mode og design. Men når det er sagt, så er de efter hvad jeg kan forstå på det skrevne her inde, dem der har mest indhold af 4k HDR.

Hvad med Amazon Prime?
Jeg ved ikke hvor meget 4k HDR de har i dag - da de kom til Danmark for et par år siden var det ikke meget 4k HDR de havde.
#275280
Hej Drenge!

Jeg er "bange" for at iTunes er eneste udvej. Slug kamelen og nyd indhold i 4K/HDR kvalitet.

Der er ikke meget mode og pral over ATV4K, det er en streaming enhed, der bare virker (for det meste).......

PS: har lært at leve (lidt) med Android "smart" tv på mit TV, så kan I vel også forsøge at overleve Apple.

:D
#275285
lennon skrev:Fordomme er somregel en festbremse . Det er i hvert fald tilfældet mht AppleTV = et fremragende produkt til prisen ( uden at være perfekt )
Jeps, har ikke fortrudt mit køb et sekund, men nu er jeg også viklet ind i hele "økosystemet", med iPhone, MacBook, iPad og 2 Apple TV. (det spiller)

........ men det er slet ikke nødvendigt. Man kan sagtens "nøjes" med ATV4K og iTunes.
#275287
Enig - Apple tv og deres iTunes store er nemmeste, billigste og absolut største platform for 4k og hdr/Dolby vision.

Jeg er enig i iTunes tidligere har været en - hmmm træg oplevelse, men det er altså noget andet idag og simpelt og enkelt på Apple tv.
#275289
Det havde da også været til grin hvis film skulle downloades via iTunes på en Mac, og derefter overføres til ATV for afspilning, og helt glemme streaming i 2018, det var det de jo gjorde med musik i ældre tid.

Og så er ATV kun den største platform nationalt for Danmark, ude i verden er der flere alternativer som også leverer.
#275294
bbplayer skrev:Det havde da også været til grin hvis film skulle downloades via iTunes på en Mac, og derefter overføres til ATV for afspilning, og helt glemme streaming i 2018, det var det de jo gjorde med musik i ældre tid.

Og så er ATV kun den største platform nationalt for Danmark, ude i verden er der flere alternativer som også leverer.
Helt sikkert, jeg mente blot at det ikke er en forudsætning at man har hele pakken, hvis man er skeptisk over for Apple- produkter. Det står der tidligere i tråden at trådstarter er.

Der er dog en del fede funktioner, hvis man har hele pakken. :)

Ja, der er andre muligheder, men det kræver vist noget VPN, da man skal ud over geo-blocking.
#275311
Hej, jeg vil nok "desværre" anbefale dig en Apple TV 4K boks og køre iTunes som har en del film som kan lejes eller købes i 4K med eller uden HDR.

Priserne er ikke altid gode, eks. kan man købe film i HD som koster meget mere end køb af fysisk medie, burde være omvendt, det afholder mig fra køb af disse, også køb af film i 4K/HDR hvor de ofte koster 169,- disse køber jeg heller ikke hvis jeg kan købe 4K/HDR film på fysisk medie til 199,- da kvaliteten er dårligere i billede og lyd på iTunes, og den sætter jeg højt.

Jeg købte Apple TV 4K boks da jeg ikke gider at sidde med tv som understøtter nogle Apps og ikke andre og som stopper med at blive understøttet få år efter købet, med Apple TV 4K får du en masse Apps med.

Jeg har vist Apple TV 4K til mine søskende og de vil nu også have denne boks, da den giver dem muligheder som de mangler nu og den visuelle fremvisning af disse muligheder og med muligheden for køb og leje via iTunes vakte også begejstring.

Men der er visse problemer, eks. kan YouTube ikke vises i 4K kvalitet.

Det er ikke et fejlfrit produkt, men det virker ret godt trods visse mangler.
Af duskern
#275329
Jeg er ikke nær så skeptisk overfor Apple TV nu som for få dage siden, så det kan meget vel være at det er den vej jeg vil gå. Det er noget med at man har mulighed for at downloade film fra ITunes, er kvaliteten stadig dårligere end på en 4k blue ray?
#275333
duskern skrev:Jeg er ikke nær så skeptisk overfor Apple TV nu som for få dage siden, så det kan meget vel være at det er den vej jeg vil gå. Det er noget med at man har mulighed for at downloade film fra ITunes, er kvaliteten stadig dårligere end på en 4k blue ray?
Man downloader ikke film, men streamer dem i 4K/HDR eller 1080p.
Du køber retten til at streame dem ud i al evighed, på en hvilken som helst platform i iTunes .

Nej, der er ikke samme opløsning (edit, fejl, det er det bestemt, men mere komprimeret) som på en 4K blu-ray, men du får stadig en fin kvalitet. Vær opmærksom på at lyden er DD+ (Atmos kommer, dog stadig i DD+, altså ikke lossless, hvis det betyder noget for dig)

Jeg benytter både 4K-afspiller og ATV4K, da ikke alt er til salg i iTunes.

TV serier er endnu ikke til salg i DK. Disney/ Marvel/ Star Wars er kun i 1080p.

Det mest andet er faktisk til rådighed i en fin kvalitet, og ofte til en særdeles fornuftig pris. 8-)

Håber det besvarer dine spørgsmål.

Peter
Senest rettet af Pede8000 2. aug 2018, 17:44, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7