Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skyoff
#270397
Det skal til start nævnes, at jeg var lidt usikker på hvor emne skulle postes..

Jeg har et LG C7, med Chromecast Ultra og Viaplay Sport, da jeg gerne vil se fodbold i 4k. Da det kræver meget båndbredde har jeg desuden også koblet en Apple Airport Extreme op, som er kablet til min Chromecast Ultra via lan-kabel. Airport Extrem'en er også kablet til Playstation 4 Pro og Apple TV 4K, hvor gaming og streaming i 4k kører uden problemer.

Men ved streaming af 4k fodbold via Viaplay-appen, stopper den flere gange op undervejs for at downloade? Andre der har samme udfordring? Skulle da mene at alle betingelser for en solid 4k forbindelse er opfyldt? O_O
Af Benhurra
#270416
Har samme problemer med fodbold i 4k med Viaplay sport. Har et Philips pos 9002 med kablet internet 300Mb. Streamer med Viaplay´s app, og ca hver 10 sek. kommer det stutter/hakker i et sekund.
Kan det være at Viaplay har svært ved at "følge med" mht data streamet ved store begivenheder, feks Champions league?
Vh T
Af Beckham
#270448
Sport på Viaplay er generelt ikke prangende, uanset om det er almindelig HD eller 4K. Så en kamp for nylig og overordnet var billedet som sådan fint, men lige snart bolden\spillerne bevægede sig lidt hurtigt, så kom der jævnligt små hak\stutter.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#270449
Benhurra skrev:Har samme problemer med fodbold i 4k med Viaplay sport. Har et Philips pos 9002 med kablet internet 300Mb. Streamer med Viaplay´s app.
Os bekendt streamer Viaplay stadig kun sport i 4K til Chromecast Ultra - ikke til de indbyggede apps. Er du sikker på, at du får 4K-stream?
Af Benhurra
#270461
Rasmus Larsen skrev:
Benhurra skrev:Har samme problemer med fodbold i 4k med Viaplay sport. Har et Philips pos 9002 med kablet internet 300Mb. Streamer med Viaplay´s app.
Os bekendt streamer Viaplay stadig kun sport i 4K til Chromecast Ultra - ikke til de indbyggede apps. Er du sikker på, at du får 4K-stream?
Billedet er i hvert fald skarpere på 4k udsendelsen end HD.
Hvor kan jeg evt. tjekke for 4k-stream?
Vh T
Af EH10
#270621
Jeg oplever nogle gange samme problem. Nogle gange kører det fint, andre gange stopper den også op en gang i mellem med meddelelsen "downloader". Jeg kører også med en direkte kablet 300 forbindelse til min chromecast ultra som sidder i mit OLED TV. Har snakket med Viaplay, men de ved ikke hvad det kan skyldes andet end min internet udbyder, men her meldes der ikke om udfald eller svækkelse af forbindelsen. Så jeg er også lidt i vildrede, og lidt ærgerlig over at det ikke bare kører perfekt. For når det virker, så står 4K fodbold ultra skarpt.
Af bleed_blue
#270622
EH10 skrev:Jeg oplever nogle gange samme problem. Nogle gange kører det fint, andre gange stopper den også op en gang i mellem med meddelelsen "downloader". Jeg kører også med en direkte kablet 300 forbindelse til min chromecast ultra som sidder i mit OLED TV. Har snakket med Viaplay, men de ved ikke hvad det kan skyldes andet end min internet udbyder, men her meldes der ikke om udfald eller svækkelse af forbindelsen. Så jeg er også lidt i vildrede, og lidt ærgerlig over at det ikke bare kører perfekt. For når det virker, så står 4K fodbold ultra skarpt.
Jeg kan tilslutte mig dette. Kablet Chromecast Ultra på en klippe stabil fiberforbindelse.
Af ekelund
#270626
Samme , her 100/100 direkte kablet , men vil sige i går ved F1 var der ikke noget problem ud over lyd og billede ikke passer sammen , er det noget i andre har oplevet ? har kun oplevet det ved viaplay på Chromecast Ultra
Af fimpe
#272087
Hej i tråden her, kan man vise 4K tv fra F1 / Fodbold med et Viaplay Ultra abonnement, uden en tv boks, men udelukkende streamet via Chromecast ultra/ Nvidia Shield ? Eller har i også en boks?
Af dannisther
#272088
Benhurra skrev:
Rasmus Larsen skrev:
Benhurra skrev:Har samme problemer med fodbold i 4k med Viaplay sport. Har et Philips pos 9002 med kablet internet 300Mb. Streamer med Viaplay´s app.
Os bekendt streamer Viaplay stadig kun sport i 4K til Chromecast Ultra - ikke til de indbyggede apps. Er du sikker på, at du får 4K-stream?
Billedet er i hvert fald skarpere på 4k udsendelsen end HD.
Hvor kan jeg evt. tjekke for 4k-stream?
Vh T

Der er et 4K stream på Viaplay Appen (IOS ihvert fald)
Det kan også være fordi du ikke kører 5Ghz på dit WiFi, der havde jeg samme problem, indtil jeg lige fik skiftet over fra 2,4Ghz :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#281971
Jeg fik også lige skrevet nedenstående i en anden tråd, men det kan være, at der er held herinde.

Apple TV 4K fremgår nu på Viaplays supportside som understøttet: https://kundeservice.viaplay.dk/ultra-hd/

Er der nogen som kan tjekke om det virker i aften? Juventus – Manchester United skulle blive sendt i 4K. Dortmund - Bayern München sendes den 10. november.

PS: Kunne også være interessant at tjekke bitrate med Xcode, hvis der er hul igennem :)