Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Splynk
#262151
Hvad er den mindst bøvlede måde at sende Telia TV til Smart TV ?

Chrome Cast via telefon er noget møg!

Er der nogen veje omkring Silverlight problemet ?

Er der en App på vej måske ?

anything :-) :( :( <B :s O_O
Af Brixen
#262194
Det må være med Apple TV. Telia TV findes som app til Apple TV.
Af Splynk
#262212
Skal Apple TV ikke styres af en telefon, sikkert oven i købet en af de dersens frygtelige Iphones ;-) ?
og er vi så ikke ovre i samme styre metode som med en Android telefon og Chrome Cast ?
Og må da indrømme jeg ikke har købt et Smart TV, for at lave det om til et Apple TV, og overlappe 9/10 Apps, ja og bruge 1500 kr på at forsøge at gøre mit Smart TV smart..

Lige pt. styrer jeg det med en "luft mus" til min PC, som er forbundet via HDMI til TV som 4 skærm (som altid har Telia TV igang) da PCén kører 24/7 skal jeg ikke loade siden ret tit, men synes stadig det er meget uSmart at et Smart TV ikke er en skid Smart, og at streaming i mange tilfælde er utroligt snørklet at arbejde med.

Hvori ligger det store problem, hvorfor kan man ikke downloade apps til Smart TV, skal det ikke forestille at være en Android platform, eller er det bare noget vi leger, siden så få udbydere rent faktisk er "indbygget"

Beklager hvis jeg er noob´ish her, men har først lige skiftet til Smart TV, og må sige jeg er IKKE imponeret, hele konceptet virker umådeligt tåbeligt
Senest rettet af Splynk 28. nov 2017, 18:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#262221
Splynk skrev:Beklager hvis jeg er noob´ish her, men har først lige skiftet til Smart TV, og må sige jeg er IKKE imponeret, hele konceptet virker umådeligt tåbeligt
Jeg har kun et spørgsmål, hvilket af dem?

AppleTV giver dig endnu en fjernbetjening, så nej.
Af bromberg
#262223
Men du kan til gengæld måske gøre som andre og nøjes med Apple remoten som eneste remote
Af Splynk
#262229
bromberg skrev:Men du kan til gengæld måske gøre som andre og nøjes med Apple remoten som eneste remote
Jeg tvivler på at Apple remoten kan styre resten af Smart TVét ?
Af Splynk
#262231
bbplayer skrev:
Splynk skrev:Beklager hvis jeg er noob´ish her, men har først lige skiftet til Smart TV, og må sige jeg er IKKE imponeret, hele konceptet virker umådeligt tåbeligt
Jeg har kun et spørgsmål, hvilket af dem?

AppleTV giver dig endnu en fjernbetjening, så nej.
Er spørgsmålet hvilket Smart TV jeg har købt ?

Hvis så et Samsung 55KS7005 Curved for i det mindste at få HBO med, nåja og så fordi det efter lidt research faktisk så ud til at være et ganske fornuftigt TV ;-) især til 5.999 kr, men det sjove går da lidt af det hvis jeg så skal smide 1500 kr efter noget ÆbleTV også :-(
Af bromberg
#262234
Splynk skrev:
bromberg skrev:Men du kan til gengæld måske gøre som andre og nøjes med Apple remoten som eneste remote
Jeg tvivler på at Apple remoten kan styre resten af Smart TVét ?
Det kan den heller ikke, men Apple tv er et bedre smart tv del end nogen tv. Jeg er selv ret begejstret for lg’s webos, men jeg får ALLe mine apps på Apple tv.

Så det var mere den vej rundt jeg tænkte:)
Brugeravatar
Af bbplayer
#262235
Splynk skrev:
bbplayer skrev:
Splynk skrev:Beklager hvis jeg er noob´ish her, men har først lige skiftet til Smart TV, og må sige jeg er IKKE imponeret, hele konceptet virker umådeligt tåbeligt
Jeg har kun et spørgsmål, hvilket af dem?

AppleTV giver dig endnu en fjernbetjening, så nej.
Er spørgsmålet hvilket Smart TV jeg har købt ?

Hvis så et Samsung 55KS7005 Curved for i det mindste at få HBO med, nåja og så fordi det efter lidt research faktisk så ud til at være et ganske fornuftigt TV ;-) især til 5.999 kr, men det sjove går da lidt af det hvis jeg så skal smide 1500 kr efter noget ÆbleTV også :-(
O_O nah, nu mere hvilket smart tv koncept? Der er mange derude...
Brugeravatar
Af bbplayer
#262236
bromberg skrev:Men du kan til gengæld måske gøre som andre og nøjes med Apple remoten som eneste remote
Så må spørgsmålet være, hvordan skifter man til ATV indgangen med dens egen remote? Eller tilbage til TV stationerne og ser TV2? :)

Med HDMI-CEC er det normalt omvendet, eksterne enheder styres af TV remote, og virker til alt, i hvert fald på mit LG. Der er så en pop up menu, med de funktioner jeg ikke har en knap til.
Af Splynk
#262237
bbplayer skrev:
bromberg skrev:Men du kan til gengæld måske gøre som andre og nøjes med Apple remoten som eneste remote
Så må spørgsmålet være, hvordan skifter man til ATV indgangen med dens egen remote? Eller tilbage til TV stationerne og ser TV2? :)

Med HDMI-CEC er det normalt omvendet, eksterne enheder styres af TV remote, og virker til alt, i hvert fald på mit LG. Der er så en pop up menu, med de funktioner jeg ikke har en knap til.
Jeg har ikke brug for eksterne enheder, jeg har brug for at se Telia TV på mit Smart TV uden en helt masse andet gøgl tilkoblet ;-)
Desværre ser det ikke ud til at være muligt at bruge denne streaming TV tjeneste på,,,,,,,,,wait for it....... et TV ;;)
Brugeravatar
Af bbplayer
#262238
Splynk skrev:
bbplayer skrev:
bromberg skrev:Men du kan til gengæld måske gøre som andre og nøjes med Apple remoten som eneste remote
Så må spørgsmålet være, hvordan skifter man til ATV indgangen med dens egen remote? Eller tilbage til TV stationerne og ser TV2? :)

Med HDMI-CEC er det normalt omvendet, eksterne enheder styres af TV remote, og virker til alt, i hvert fald på mit LG. Der er så en pop up menu, med de funktioner jeg ikke har en knap til.
Jeg har ikke brug for eksterne enheder, jeg har brug for at se Telia TV på mit Smart TV uden en helt masse andet gøgl tilkoblet ;-)
Desværre ser det ikke ud til at være muligt at bruge denne streaming TV tjeneste på,,,,,,,,,wait for it....... et TV ;;)
Der er da masser aff muligheder for at se det på tv, bare ikke sådan som du tror det skulle ske.
Af lennon
#262240
Eksterne enheder er og bliver desværre den mest komplette løsning . Selv de bedste smart-tv er lappeløsninger . Som andre skriver,så kan apple-tv alt det du efterlyser, og sandsynligvis også erstatte din remote fuldt tilfredsstillende.
Af Jensen1990
#262241
bbplayer skrev:
bromberg skrev:Men du kan til gengæld måske gøre som andre og nøjes med Apple remoten som eneste remote
Så må spørgsmålet være, hvordan skifter man til ATV indgangen med dens egen remote? Eller tilbage til TV stationerne og ser TV2? :)

Med HDMI-CEC er det normalt omvendet, eksterne enheder styres af TV remote, og virker til alt, i hvert fald på mit LG. Der er så en pop up menu, med de funktioner jeg ikke har en knap til.
Du klikker bare på AppleTV-fjernbetjeningen, så skifter TV'et selv til den HDMI indgang, som AppleTV'et er sat til.

Ingen grund til at skifte tilbage for at se TV2, det ser du bare på deres udmærkede app til AppleTV 8-) Alternativt kan flow tv vel ses gennem Telia TV appen.