Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#271928
Jeg købte de tre Batman-film i "The Dark Knight" trilogy. Den koster pt. 199 kr. men jeg mener den var nede og runde 129 kr. engang. Jeg har så købt Interstellar og Inception ved siden af (Dunkirk sagde mig ikke noget). Du kunne få alle 5 i en UHD Blu-Ray bundle.
Af steen6400
#272379
Jeg vil da også gense den til den pris, synes også den var OK.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272397
Filmlisten er rykket til et nyt link, da den fremover også vil indeholde information om lydkvalitet (Dolby Atmos): https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1528271944

Der er også tilføjet nogle yderligere 4K HDR-titler i dag.

Første film, der er bekræftet i Dolby Atmos:
Blade Runner 2049
Jumanji: Welcome to the Jungle
Justice League
Ready Player One
The LEGO Batman Movie
Transformers: The Last Knight
Af MartinH
#272410
Er ikke så ferm med Apple ting.

Kan man via Apple iTunes leje en film i 4K og på nogen måde afspille/streame den til et eks. Sony 4K Android TV eller er det helt umuligt. O-O
Af JørnNilsson
#272530
Kan man virkelig tage film i 4K HDR seriøst, når vi taler om film der er 20-40 år gammel. Det er jo ikke fordi de film lige frem kan være optaget i den kvalitet. Og hvor meget er der så vundet, i forhold til bare at lade ens eget tv opskalere til 4K???
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#272534
De ældre film er typisk filmet på 35mm filmruller (visse på 65/70mm), som ikke har en fast opløsning da det er et analogt format. Filmruller kan scannes i højere opløsning end HD, hvorved man kan få flere detaljer med. De indeholder også mere lysdynamik end på SDR-udgivelserne (DVD og HD Blu-ray). Når de er scannet på ny kan man tage dem tilbage i studiet og finpudse udgivelsen.

Det er ikke uden ulemper (scanning ved højere opløsning giver f.eks. mere grain/støj), men man kan så at sige trække en del mere ud af filmrullerne.

Digitale formater er anderledes, men det er først i nyere tid, at man er begyndt at optage med digitalt udstyr. Her er opløsning mv. fastsat fra start.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 68