Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#281525
Torben Rasmussen skrev:Det er åbenbart ikke samme film. På ATV er min i 4K DV, men der er ikke noget Atmos logo. Hvis jeg ser på Matrix filmen i iTunes-store, så skal jeg igen betale for den, så det kan ikke være den samme.

Her er de to film. Den ene fra mit katalog, og den anden fra iTunes
Billede
Billede
Det er præcis det jeg oplever. Det virker underligt, at man skal betale for filmen igen for at få Atmos soundtracket. Er det ikke en fejl, man bør gøre iTunes opmærksom på?
Af arsenio3d
#281526
Jeg købte trilogien for en to måneder siden ca.

Den første er nu i 4K og det nye cover design men uden atmos, Reloaded har gamle cover og er i HD, Revolutions har nyt cover men er ligeledes kun i HD...
Af aalb1970
#281527
arsenio3d skrev:Jeg købte trilogien for en to måneder siden ca.

Den første er nu i 4K og det nye cover design men uden atmos, Reloaded har gamle cover og er i HD, Revolutions har nyt cover men er ligeledes kun i HD...
Jep det samme her. Men disse udgaver af filmene kommer ikke frem ved søgning, hvilket får mig til at tro, at der er tale om en fejl.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#281541
Nå, jeg har knækket nødden. Den version, som ligger i iTunes nu er med ekstramateriale. Det var den oprindelige 3-pack ikke. Så det er reelt nye film, men vi bliver så bare snydt for opdateringerne på den "gamle" :(

Det vil nok også sige, at man skal være lidt varsom med at købe på forventet efterbevilling, forstået på den måde, at Apple reelt kan tilføje ekstramateriale til en film og så er der tale om et nykøb. Jeg har kontaktet iTunes support og de bekræfter, at det er ekstramaterialet, der er forskellen.

Man burde nok skrive det som feedback til Apple.
Af aalb1970
#281549
Tak for opdateringen Torben.

Jeg synes sgu stadig, at det er fesent, at de på den måde opkræver penge for de samme film 2 gange.

Oh well, jeg køber nok bare UHD Bluray udgaven, når den er faldet nok i pris.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#281551
Listen er opdateret her til morgen.

Følgende titler er nu i 4K/HDR:
- 2001: A Space Odyssey
- The Matrix Revolutions
- The Matrix Reloaded
- Constantine: City of Demons
- Mission Impossible: Fallout
- Blackkklansman
- Hotel Transylvania 3
- The Darkest Minds
- The First Purge
- Zig Zag
- Far Out
- All In
- North of Nightfall
- Moto 10
- Invisible Essence

Nu i Dolby Atmos
- Eddie The Eagle
- Men in Black
- Men in Black 3
- The Smurfs 2
- War for the Planet of the Apes

https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1528271944
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#281555
Jeg har klaget via feedback hos Apple. Lidt fesen tilgang, da jeg ingen garanti har for at de ikke bare gør det samme på mine andre film. Det er nemt at love “gratis opdatering til Atmos” hvis man bare udgiver en ny version og lader den gamle sejle sin egen sø.
Af arsenio3d
#281558
Hvor henne har du gjort det? Kan være vi skulle gøre det alle sammen.

Jeg er mere utilfreds over at de ikke engang er i 4K som de lover at gamle film vil blive opdateret gratis til.
Af Flemming Larsen
#281562
Den pakke de har i øjeblikket, med alle tre film, er det en anden, at i har købt? For i iTunes står de da til Atmos på den første, og 4K på alle.
Af aalb1970
#281564
Flemming Larsen skrev:Den pakke de har i øjeblikket, med alle tre film, er det en anden, at i har købt? For i iTunes står de da til Atmos på den første, og 4K på alle.
Den pakke vi har købt er ikke længere til salg. Det er det som er hele humlen. Som Torben skriver, hænger det sammen med ekstramaterialet, der ikke fandtes i den gamle pakke.

Det er lidt træls, at Apple laver et sådant stunt, da jeg købte den pakke, da den var på tilbud, med det håb, at filmene senere ville blive opgraderet. Det sket også i form af den første Matrix film, der blev opgraderet med 4K og Dolby Vision, men de to sidste film er ikke blevet opgraderet med hverken 4K, Dolby Vision eller Atmos.

Jeg kan godt forstå, at de ikke bare kan levere ekstramaterialet gratis. Men de kunne godt have opgraderet filmene, og så lade det være op til den enkelte at tilkøbe ekstramaterialet til nedsat pris.

Jeg har skrevet på deres feedback side og brokket mig.
Af arsenio3d
#281565
Jeg har også sendt en klage afsted.
Jeg gav 129kr for de tre film, selvom de refunderer beløbet så skal jeg ud og give 70kr mere for det som de havde 'lovet' ville komme som gratis opgradering.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 69