Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wood
#287034
Bourne filmene iht "DK iTunes - Film i 4K HDR & Dolby Atmos" listen.

Jeg skulle gense en af mine Bourne film og opdagede til min store overraskelse, at billede kvaliteten er blevet downgradet! :-(

I mit film lager (på ATV4) og på iTunes er;

"The Bourne Identity" i FHD kvalitet - men har den vist altid været eller?

"The Bourne Ultimatum" er tilbage i den gamle FHD kvalitet og findes ikke længere i 4K Dolby Vision kvalitet som i listen.

"The Bourne Supremacy" er også "downgradet" til 4K+HDR og finden ikke i Dolby Vision kvalitet som i listen.

"The Bourne Legacy" og "Jason Bourne" er stadig i 4K Dolby Vision kvalitet.

Er der andre der har oplever dette eller er det et meget, meget lokalt problem?

Er der andre, der har oplevet noget lignende?

Når man som Apple i sin markedsføring hævder, at man altid vil have sine film til rådighed i den bedste kvalitet der findes, såfremt man kan afspille forstås, det er jo Apple, så er det kun rimeligt at opgradere tidligere filmkøb.

Men jeg synes derimod ikke, at det er i orden, anstændigt, rimeligt, lovligt, at Apple nedgraderer billede kvaliteten af mine film køb (uanset om disse film er opgraderet før eller efter det aktuelle køb), når jeg nu har erhvervet denne rettighed til altid at have adgang til den bedste kvalitet, i forbindelse med mine køb.

Når Apple sælger en film med fx 4K Dolby Vision billede kvalitet, ja så forventer jeg faktisk at jeg til enhver tid vil have adgang til den film i den kvalitet som jeg købte den i og den ikke bare bliver nedgraderet i dybeste hemmelighed over natten....
Brugeravatar
Af Pede8000
#287084
De er sikkert ved at opgradere lyden til Atmos, så går der, nogen gange, ged i formaterne.

Jeg er sikker på det bliver endnu bedre.
Brugeravatar
Af karuso
#288226
jeg købte darkest hour for at se HDR, nu er den uden HDR nu da jeg ville se den, der kom heller
ikke den lille meddelelse med at nu vises der et HDR signal, ja hvad sker der lige, så kunne de jo
lige komme med en lille besked
Af Dusty
#288470
Samme problem med Darkest Hour købt for nogle uger siden - nu er den i HD. Det er ikke i orden. Jeg har oprettet en sag hos Apple og har talt med en Irsk gut fra en eller anden tech afdeling. Han kunne kreditere med det samme hvis jeg ville. Fortalte det ikke er problemet, men mere hvad der sker med resten af mine film. Det er jo en jungle med IP rettigheder og alt muligt er jeg med på, men hvis det her bliver normen (retfærdigt skal siges at flere af mine film er blevet opgraderet til 4K), så tror jeg at jeg køber flere UHD diske, selvom jeg er ved at blive nærig når jeg ser de gode tilbud der er i Itunes. Men ham Apple gutten vender tilbage senere på ugen. Eller som Rasmus skriver så er det nok måske bare lidt teknisk tid der går før de har det i orden på deres platforme.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#289025
Listen er i dag blevet opdateret: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1528271944

Nu i 4K/HDR
Rambo: First Blood
Rambo II
Die Hard 2: Die Harder
A Good Day to Die Hard
Die Hard 4
Skyfall
Philadelphia
The Equalizer 2
Bad Times at the El Royale
A Star is Born (2018)
Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald
Superfly
Crazy Rich Asians
Johnny English Strikes Again
The Ugly Truth
Skjelvet
Duets: A Transworld
Tokyo Story
Overboard (2018)

Nu i Dolby Atmos
A Star is Born (2018)
Af Brixen
#289297
Hvordan er det med The Matrix trilogien?

Når jeg klikker ind på trilogien stor der kun HD, men på de enkelte film står der 4K.
Er der nogen der ved om trilogien er i 4K?

Jeg har læst noget tidligere om en, der ikke fik sine opdateret til 4K, så jeg tør ikke købe noget, før jeg ved om det er 4K og Dolby Vision.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#289298
Jeg købte jo de “gamle”, som er i 4K, men ikke i Atmos. ITunes viser ikke HDR/Atmos på pakkerne. Kun på enkeltfilmene. Det er info for de enkelte film du skal forholde dig til.
Af Brixen
#289300
Torben Rasmussen skrev:Jeg købte jo de “gamle”, som er i 4K, men ikke i Atmos. ITunes viser ikke HDR/Atmos på pakkerne. Kun på enkeltfilmene. Det er info for de enkelte film du skal forholde dig til.
Tak. Nu er de købt, og de er i 4K og Dolby Vision.
Brugeravatar
Af karuso
#289458
de film i køber nu er de i HDR, kan se de ikke har upgraded de tidligere købte endnu, det er bare
for dårligt af apple
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 69