Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mesterbob
#260197
Er der nogen der ved hvorfor stranger things ikke vises i 4k på netflix?
jeg kan læse at den er udgivet i 4k, men kan ikke se den. er det kun den danske netflix der ikke har dette?
Af mesterbob
#260203
What hvor underligt.

ja det har jeg, jeg har den med 4 skærme og Ultra HD. mit samsung ks7005 viser andre ting i 4k men stranger things kører den ikke i 4k.

mærkeligt.
Af mesterbob
#260206
jeg kan ikke se det men jeg syntes det er ret tydeligt at det ikke er 4k opløsning. Det kan selvfølgelig være at det bare er mig der syntes det er dårlig kvalitet for en 4k serie. hmm..

Vi er enige om at der ikke behøver at stå "4k Ultra HD" under opløsning men at "UHD" også er ultra hd ik?
Af mesterbob
#260208
ja det er også sæson 2 jeg ser.. jeg må lige kigge igen når jeg kommer hjem. kan være det bare er mig der havde tænkt det skulle se bedre ud.
Af CSP
#260209
Begge sæsoner er nu i 4K, men kun anden er i HDR(Dolby Vision) - Første afsnit af anden sæson har ellers nogle af de bedste eksempler på hvad 4K HDR er i stand til. Man skal dog være opmærksom på at der er lagt et lag filmgryn/filter på serien til anden sæson som kan få serien til at se en smule grynet og uskarp ud og ikke give det clean billede som man forbinder med 4K. Filteret er lavet ved at de har scannet en masse gamle VHS bånd for at give serien en ekstra grad af 80’er stemning.
Af CSP
#260210
Du kan desuden tjekke hvilken kvalitet serien streamer i ved at trykke på tal tasten på fjernbetjeningen og så gå hen på info når serien kører.
Af Grandahl
#260250
Tryk på info knappen på din KS skærm.. Der vil stå 2160 hvis du kører 4K