Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.
Af kenneth.hessellund
#246128 Hej folkens!

Jeg har et Samsung KS7005.

Når jeg afspiller HDR-materiale på Amazon Video kommer der en bjælke i toppen af skærmen, hvor jeg bliver gjort opmærksom på at en HDR-video afspilles. Hvilket vel er helt som det skal være.

Når jeg prøver at afspille HDR-materiale på Netflix, så kommer denne bjælke ikke op.
Skal den ikke det? Og i så fald, hvad kan grunden være til at det ikke sker på mit TV?

På forhånd tak for hjælpen!
Af mbm
#246131 der er ingen indikation når der afspilles HDR via netflix appen.
Men den går i HDR mode hvis du har din skærm til film mode. Du kan tjecke om backlight ryger op på 100 når det er HDR materiale
Af kenneth.hessellund
#246148 Jeg spørger bare om en 'second opinion' :-)

Det er jo ikke selve appen der fortæller mig at HDR-indhold bliver afspillet i Amazon Prime. Det er TV'et.

TV'et burde oplyse om at HDR bliver afspillet i Netflix også.

Når jeg afspiller en HDR-video i Amazon-appen bliver blacklight jo heller ikke 'sat til 100'.

Det lyder bare ikke som den bedste forklaring.
Af kenneth.hessellund
#246152 Jeg har prøvet at afspille Meridian. Den er jo specielt lavet som benchmark og stresstester af codecs, så den er efterhånden ret berømt.

Jeg synes ikke at farvedybden er imponerende. Jeg sammenligner med The Grand Tour fra Amazon Video og dér er der ingen tvivl om at HDR er slået til.

Jeg er ret sikker på at HDR ikke bliver aktiveret på Netflix.
Brugeravatar
Af -DC-
#246154
mbm skrev:der er ingen indikation når der afspilles HDR via netflix appen.
Men den går i HDR mode hvis du har din skærm til film mode. Du kan tjecke om backlight ryger op på 100 når det er HDR materiale


Hos mig popper den op øverst til højre. Noget i stil med 'HDR er aktivt". Også Netflix.
Af kenneth.hessellund
#246157 Præcis!
Det er også det der sker for mig på Amazon Video, men ikke på Netflix.

Jeg får en bjælke i toppen af skærmen hvor der står "En HDR-video afspilles" eller noget i den retning.

Dette sker IKKE på Netflix.

Jeg har haft fat i Netflix-support, men det lyder ikke rigtig til at de kan hjælpe...
Brugeravatar
Af -DC-
#246158 Har du det store' abb. hos Netflix?

Edit; Sry, det må du jo have når du kan se indholdet.

-- Bliver HDR aktiveret? Hvis ja, er det trodsalt kun en lille ting. Forstår sagtens det er irriterende. Men tænker det nærmere er softwaren, ikke en fejl på dit tv.
Brugeravatar
Af -DC-
#246164
kenneth.hessellund skrev:Hvilket TV har du?

Hvis dit TV kommer med notifikationen om at HDR afspilles i Netflix, burde det så ikke ske ved mit?

Specielt når det sker ved Amazon?


LG 55EG920V

Ved ikke hvordan og hvorledes med Samsung.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#246225 Der er forskel om man får boksen på tværs af TV producenterne. Sonys skriver ingenting. Det afhænger også af firmware, da de fleste er begyndt at fjerne beskeden igen.
Af Turbo
#246240
-DC- skrev:LG 55EG920V

Ved ikke hvordan og hvorledes med Samsung.

Det er som mbm skriver, han har selv et 8005 som er storebroren til 7005.

Jeg har også et LG, et EF950V og der kommer ligesom hos -DC- en besked oppe i højre hjørne - men fordi det er sådan på LG er det ikke ensbetydende med at det også er sådan på Samsung. Det er 2 forskellige firmaer som nok laver tingene på hver deres måde.
Brugeravatar
Af Pedersen.86
#246286 Ved ikke hvorfor trådstarter ikke vil tro på det, men det er altså sådan at HDR på Netflix på Samsung ikke giver en status om at nu er tv'et gået i HDR tilstand. Det gør den i andre apps, men altså ikke Netflix og det har været almen viden i snart et år, at det er sådan det fungerer, hvorfor det så fungerer på den måde må du spørge Samsung om. Som andre også er inde på kan du evt. selv tjekke det i indstillinger om baggrundslyset og kontrasten bliver sat op når der afspilles HDR indhold på Netflix.