Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243284
Jeg oplever et uklart billede når jeg ser fodbold via chromcast 2.
Jeg har købt en strømforsyning med Ethernet udgang, Så forbindelsen burde være iorden.
Problemet er der kun, når det går lidt stærkt I fodbold. Der er intet ved film osv.
Det er heller ikke fordi det hakker, det bare lidt som om det ikke kan følge med/opdatere (det slører...)?
Kan det være mit ældre fladskærms tv der simpelthen er for dårligt? (Phillips 100HZ)
Håber på lidt hjælp herinde fra.
Vh. Allan
Brugeravatar
Af Montago
#255006
Problemet ligger i den kilde som afspilles :(

Jeg døjer selv med DRTV som er optaget i 1080i50 og derefter konverteret til 1080p25 eller 720p25 ... Dette betyder at en hurtig bevægelse vil fremstå sløret på hvert billede - pga interlacing.

Min Chromecast er sat til at køre 50hz (optimalt i forhold til 25p) .. men hurtige bevægelser er stadig noget gylde.

du må desvære leve med hak, indtil leverandøren giver dig 1080p60 eller lign
Af PeterD
#262756
Syntes stadig film og pludselig "låser"/ går i stå/hakker på tv når jeg streamer fra 200/200 Mbit..Feks Mobdro, Megabox HD, Popcorn Time,SkySport, BT Sport og LiveNet Tv.

Til Chromecast 2.

Er der nogle indstillinger jeg kan indstille i Google Browser for at det kører bedre
Brugeravatar
Af Naiera
#262758
Montago skrev: Jeg døjer selv med DRTV som er optaget i 1080i50 og derefter konverteret til 1080p25 eller 720p25 ... Dette betyder at en hurtig bevægelse vil fremstå sløret på hvert billede - pga interlacing.
Jeg mener bestemt at DR optager i 720p.
Af aalb1970
#262777
Det er kun Viaplay, der streamer sport i ordentlig kvalitet.

I forhold til DR mener jeg, at alt indhold produceret i 1080i@50 Hz. Af en eller grund sendes DR1 i 720p, mens de øvrige kanaler sender i 1080i 50 Hz. Sport via DR appen er ubrugeligt. Bevægelsesopløsningen er for lav til, at det er til at holde ud at se på.

Jeg ved ikke i hvilket format TV2 producerer deres programmer, men alle deres kanaler sender i 720p. Alligevel var TV2 Play ubrugeligt til sport, sidste jeg prøvede for omkring et år siden.

Jeg hælder derfor også til, at problemet ligger i, at både DR og TV2 producerer i interlaced format, og at noget går galt i deinterlacingen, når indholdet udsendes via de respektive streamingtjenester.
Af PeterD
#265114
Der er ikke mange apps der streamer i HD og selvom man har hurtig opkobling.

Nogle af de få er dog app'en Livetvnet.

https://www.livenettvapk.net

Kvaliteten er upåklagelig når der castes gennem Chromecast.

Desværre er der ingen steder man kan streame allle danske kanaler på nettet..
Brugeravatar
Af bbplayer
#265115
PeterD skrev:Desværre er der ingen steder man kan streame allle danske kanaler på nettet..
Canal digital klarer opgaven fint. Der er et par sports kanaler som er undtaget men ellers streames deres udbud fint via en app og supporteret på Chromecast.
Af PeterD
#265118
bbplayer skrev:
PeterD skrev:Desværre er der ingen steder man kan streame allle danske kanaler på nettet..
Canal digital klarer opgaven fint. Der er et par sports kanaler som er undtaget men ellers streames deres udbud fint via en app og supporteret på Chromecast.
Tak for tilbagemelding :)