Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KBW
#226258
Hhmmfpff

Netflix House of cards er fladt på begge skærme.

Alle indstillinger/kalibrering er overført.

Det er på Netflix at 2K ser bedre ud end 4K, ikke på andre input.

920'eren bliver kalibreret i morgen lørdag :)

Fladt og gulligt er min subjektive vurdering. Havde ikke Netflix før. Men holder det også op mod at se yousee kanaler, blue-ray og dvd. Så Ringenes Herre Kongen Vender Tilbage på dvd, rigtigt flot og ikke meget støj og ikke de sædvanlige problemer i skyggen (og her breder mørket sig jo!).

Havde Sony kdl-55hx920 baggrundsbelyst før. Intet slået til, og ikke fuld blus på, film profil, ikke meget baggrundslys når mørke etc etc. Men har ikke set Netflis på dette (eller andre steder).

Tak for alle inputtene :)
Af KBW
#226262
Smed lige 1. afsnit af House of Cards på min Macbook Pro Retina.

1. I indledningen ses massiv banding i aftenhimlen i billederne op ad statuerne

2. Gulligt billeder f.eks fra 6 min

3. Det er fladt
#226264
Jeg er ikke i tvivl om, at du har ret i, hvad du skriver.

MBP (HD mode) 6 min, Der er mit billed så dårligt, så det gider jeg slet ikke kigge på. Troede faktisk den havde et godt billed, men det var før jeg fik oled'en.
920 6 min, super fint billed, med masser af liv... Skifter jeg til 'biograf', så har jeg gult og fladt billed.
Mit tv spiller i 'eco' mode. Jeg kan næsten holde ud, at se ting i 'standard' mode, og de andre modes er totalt ubrugelig for mig.
Af KBW
#226517
Desværre måtte vi stoppe kalibreringen ganske hurtigt, den er bare udskudt til om nogle dage.

Vi nåede dog 2-punkts white. Jeg må sige, dette tv er utroligt følsomt, at få fra 1,5% point off til 0,5% gør en utrolig forskel, og det hele står synligt bedre, det gælder nær sort snavs og detaljer, også dybden i billedet (nok fordi det vide er klarere hvidt, og det gullige i House of Cards er mere naturligt nu (måske har der været noget galt i det område hvor de fleste indendørs scener er optaget). Endelig er Daredevil væsentligt forbedret og kan nu ses (igen skifter scenerne med meget mørke karakter når den lille smule lys der er er hvidt). Så jeg er håbefuld.
Af KBW
#226522
Når jeg stiller skarpt på iPhonen sætter den også hvidpunktet, resultatet er for blåt her, væggene er mere gule på tv'et og skjorten lidt mindre blå (men stadig blå - men er egentlig en hvid skjorte). Men igen, tusinder af scener der er gullige, for mig at se er hele serien gullig, som Ringenes Herre er grønlig!