Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Filipo
#219709
Faldt lige over denne artikel. Det ser ud til at Apple har tænkt sig at udfordre Netflix, på tv streaming. Ifølge artiklen er Apple ved at rekruttere sit eget hold af produktionsfolk og producerer fra filmbyen Hollywood, til at producere serier og film i forbindelse med et projekt til det nye "Apple Tv". Jeg syntes Netflix har haft rigtig stor succes med de serier og dokumentarer de selv står bag og lidt konkurrence vil kun være sundt for markedet.
Når Apple allerede har "apple TV" har de en god platform til at starte en streaming tjeneste, det bliver spændende at se hvor meget der ligger i rygterne og hvor omfattende det eventuelt vil være.

http://marketnews.dk/opinion/blogs/view ... erier.html
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#219712
Som forbruger kan jeg kun sige "bring it". Jo flere tilbud jeg får jo bedre.
Om de bliver en succes med det, tror jeg er mere tvivlende. Hvis det er indhold som kun sendes på ATV'et, evt. igennem en iOS app, tror jeg måske nok de skyder sig selv i foden.
En af grundene til Netflix har så stor succes - som jeg ser det - er at de er overalt. Lige meget hvilken løsning du har, kan du få adgang til deres indhold.

Kvaliteten af indholdet er naturligvis vigtigt, men accessibility og usability er mindst lige så vigtige - se bare HBO Nordic.

Jeg har et ATV - så jeg synes bare de skal fyrer den af 8-)
Af Filipo
#219723
Helt enig Sonny.

Usability og accessibility er som du siger alt afgørende og de får nok svært ved at nå ligeså bredt ud som Netflix. Men jeg tror dog heller ikke det er deres mål. De vil helt sikkert kunne tage markedsandel fra Netflix, men de behøves ikke være markedsleder for at opnå succes med denne streaming tjeneste. Jeg tror de gør det for at styrke Apple ydeligere som "brand", og derfor er de nok også kun interesseret i at tilbyde det til deres egne brugere. Men det er tankegang som denne, som ses hele vejen igennem virksomheden, der gør til at flere og flere vælger Apple produkter fremfor konkurrenternes - da det er en helhedsløsning hvor alt spiller sammen.

Jeg håber også det bliver en realitet og vil se frem til endnu mere underholdning på mit apple tv 8-)
Brugeravatar
Af Montago
#219728
Den service som formår at samle flest film og serier er den som vinder.

hvis Apple kan tæske hele den idiotiske film/serie industri ligesom de gjorde med musik industrien, så tror jeg Apple Streaming (i starten) bliver en MEGA succes.

Dét at man skal abonnere på 5-10 tjenester for at kunne se 50% af alle film og serier er ikke holdbart.

I USA lavede man en måling som viste at man skulle abonnere på ikke mindre end 34 !!!! tjenester for at kunne se verdens 808 mest populære film ... det jo helt gak i låget !

Problemet med Apple er at de er liiiiidt for glade for deres egen platform, hvilket gør at deres service ikke umiddelbart bliver udbredt.. - altså... hvem tror på at Apple laver en SmartTV App til fx Samsung apparater ? eller endnu bedre... til Google TV ! hah
Af Filipo
#219730
Helt enig. Men som sagt tror jeg ikke Apple nødvendigvis stræber efter at vinde som streaming tjeneste, de ser mere på helhedsbilledet. De ønsker at vinde som den bedste IT virksomhed, hvor alt spiller sammen 8-)

Men ja det vil være helt fantastisk hvis man kunne finde alle film og serier samme sted, det kommer nok bare aldrig til at ske når de forskellige selskaber begynder at producerer deres eget.

Når vi er ved at kritiserer streaming tjenesterne, så syntes jeg også at Netflix og de andre halter efter på film udvalget. Hvis det rigtig skal blive godt der, skal de have flere rettigheder og hurtigere, så de ligger på tjenesterne kort efter filmene er udgået fra biograferne, sådan er det desværre ikke idag, der går mange år og mange gode film finder desværre aldrig vej til streaming tjenesterne.