Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 1981jensen
#213033
Hejsa,

jeg er bosiddende i Dubai, og har netop erhvervet mig et LG UB830T Smart TV.
Da jeg købte TV'et var jeg opmærksom på, at der grundet rettigheder IKKE er installeret en Netflix app, men jeg tænkte at det måtte kunne ændres forholdsvis nemt.

Sådan er det dog ikke :)

Jeg har prøvet nogle forskellige guides - blandt andet har jeg via VPN prøvet at installere en softwareopdatering (i håb om min amerikanske IP hentede US software), manuelt prøvet at ændre region i "settings" men intet har hjulpet.

Har i nogen ide om hvornår dette kan omgåes, så jeg kan få set noget 4K Netflix? :)

Kan det passe, at TV'et er låst på regionen via serial number?


Håber at der er nogen som kan og vil hjlæpe.


På forhånd tak.
Brugeravatar
Af edinger
#213034
Jeg skal ikke gøre mig klog på smart-tv-delen, men med en ekstern boks og en dynamisk DNS fra UnoTelly, Unlocator el.lign. skulle det være en smal sag at få adgang til alverdens Netflix-regioner.
Af 1981jensen
#213035
Hej edinger,

tak for hurtigt svar.

Men vil rigtig gerne opleve 4K delen, og det kan jeg vel ikke via ekstern box?
Af ChrisJJ
#213038
Jeg har to LG Tv. Det ene med den gamle smart TV og den anden med WebOS som på dig.

Du kan gå ind og bestemme region på TV og SmartTV hver for sig. Afhængigt af hvad du vælger af region bliver du præsenteret for forskellige apps i SmartTV delen.

Jeg har køber abonnement hos UnblockUS hver måned for ca. 5 USD. Derefter går jeg ind og ændre på DNS adressen på TV'et så kan du se Netflix fra US (og andre lande)
Af 1981jensen
#213040
Hej ChrisJJ,

mit LG kører NetCast så ved ikke om det ændrer på proceduren?

Er det egentlig muligt at opgradere fra NetCast til WebOS?

Rettelse: Er lidt i tvivl om jeg egentlig er på NetCast eller webOS (det undersøger jeg lige asap)
Af ChrisJJ
#213044
Det tv vi har i soveværelset kører også Netcast og nej man kan ikke opgraderer til webOS - desværre.

Ved WebOS kommer smartTV delen frem i bunden af skærmen samtidigt med at billedet fra tv kanalen stadig ses. Ved Netcast ryger man ud af tv billedet.

Kan se på Flatpanels oversigt med LG tv fra 2014 at det er Netcast du har. Proceduren for ændring af region vedr. smart tv er derfor den samme som mit soveværelses tv.
Af 1981jensen
#213046
Hej ChrisJJ,

Jeg helt ny på området her :)

Kan du ganske kort forklare hvilken procedure du benytter dig af på dit soveværelse TV?


På forhånd tak.