Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sharders
#213013
Hej

Jeg er blevet opmærksom på lydproblemer ved kombinationen Netflix, Samsung og Sonos. Det drejer sig om "knas" og hyppige lydudfald. Problemerne er internationale og grundigt beskrevne, f.eks. her https://ask.sonos.com/sonos/topics/play ... _out-d3dcu.

Når jeg benytter Samsungs Netflix App, sker der én af to ting, uanset om app'en er indstillet til at afspille i alm. stereo eller Dolby Digital Plus 5.1 (DD+):
1) Hvis Tv'et er indstillet til PCM knaser lyden.
2) Hvis Tv'et er indstillet til Dolby Digital er der hyppige dropouts; min. x 3-4 pr minut.
Der har været ventileret mange forskellige teorier om hvorfor problemerne er opstået og hvordan de løses, men intet har rigtig hjulpet.

Jeg prøvede flere forskellige løsningsmodeller, men intet virkede.... Bortset fra, da jeg sluttede mit Apple Tv til Tv'et via alm. HDMI, og kørte Netflix derfra. Efterfølgende ingen knas ved PCM og, endnu bedre, ingen dropouts ved DD+. :D

Men... Man skal være opmærksom på Apple TV lydopsætningen. Hvis Apple TV -> Lyd -> Dolby står på "Auto" afspilles i alm. stereo, men hvis Apple TV -> Lyd -> Dolby står på "Til" afspilles i DD+.

Jeg har ikke haft problemer med HBO's App, og går derfor ud fra, at problemerne er relaterede til Netflix App'en.