Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#208200
Hej

Jeg har en PC koblet til TV med HDMI.

Ved VLC player er der ingen problemer. Og HBO er også fin.

Men Netflix i explorer eller firefox har flimmer ved bevægelse. Vandrette striber ved bevægelse (se foto). Det virker som frame drop eller som om billederne ikke er sync.

Hvis jeg sætter grafikkortet til 24Hz forsvinder det, men så virker det hele lidt hakkende. Og ved 50Hz og 60Hz optræder de vandrette stiber /forskydninger.

Er der nogen ideer fra dette super forum 8)
Vedhæftede filer
netflix jitter motion.jpg
netflix jitter motion.jpg (156.76 KiB) Vist 3467 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#208207
Det kan godt ligne noget Hz-konvertering, men det kan også være playeren.

Hvilket styresystem kører du med på PC'en? Hvis du kører Windows 8 så er der jo en Netflix-app. Hvis du kører browser så burde du hente seneste Chrome, der gerne skulle køre med Netflix's HTML5-player fremfor Silverlight.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#208210
Det ser jo ud som de V-sync problemer man får i spil, hvilket er et mismatch mellem opdateringsfrekvensen på kildematerialet og opdateringsfrekvensen på skærmen. Dvs. at de to ikke times rigitgt ift. hinanden.
#208263
Jeg oplever nu også samme flimmer i Netflix med nyeste chrome på Win7, skal man gøre noget specielt ud over at vælge det i Netflix?

I Hawaii 5-0 er der masser af eksempler da der ofte er landskabspanoreringer. Bruger jeg min blu-ray afspiller til Netflix er det væk, når jeg sætter den op til 24p.
#208603
opdatering:
andre kalder det "netflix tearing"
jeg har nu prøvet alt, uden held. (apple tv virker dog perfekt)
bare FYI :)

har prøvet at afinstallere silverligt.
har prøvet chrome
har prøvet anden pc med win 7
har prøvet 3 forskellige video drivere med forskellig opløsninger
slå v-sync til i 3D indstillinger
trykke alt+shift+museklik i netflix og ændre i buffering indstillinger

;;)