Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#206678
Hey!

Nå, jeg sprang ud i det i går aftes og kørte i Bilka og købte sådan et LG 55" UHD TV. Umiddelbart er jeg glad for det, det ser godt ud, billedet kæmper jeg lidt med at få instillet (mit gamle plasma kørte bare standard instillinger, og det virkede perfekt), Netflix kører rigtig godt, omend det loader lidt langsommere end på min PS3, men det var vel forventet.

Mit problem er med Viaplay. Billedet hakker helt ekstremt meget! Jeg kan normalt godt se igennem fingre med lidt fejl her og der, men på Viaplay er det virkelig slemt. Det er præcist som når man sætter details i computerspil for højt. F.eks. når en film viser et landskab man flyver ind over, så hakker det helt sindssygt, men når man ser en person der snakker, så kører det fint, indtil der kommer noget hurtig grafik.

Er det TV'et der ikke kan følge med, eller er det simpelthen Viaplay's app der er noget skrammel?

Mit TV kører ikke trådløst, der er et kabel på ca. 30-40cm ned til Thomson routeren fra Stofa. Vi har ligeledes 20/3mbit fra Stofa.
#206693
Hej
Først og fremmest skal du tjekke om du har den nyeste version af viaplays app. Det tjekkes på følgende måde: på tv'et under softwareopdatering, aflæs hvilken version du har, derefter tjekker du på LGs website om der er kommet nyere softwareopdatering til netop den model, du har købt. Hvis der er det, skal du downloade softwaren på et USB stik og derefter sætte USBen i TVEt. Nøjagtig udførelsen kan du læse på LGs website.
Jeg havde samme problem men efter ny software køre viaplay appen super, uden loadtider og lag.
Af Colt16v
#206694
Okay så opdateringer skal ske igennem et usb stik, og ikke direkte over tv'et? Men må lige prøve når jeg kommer hjem..
Af Colt16v
#206699
Jeg prøvede at opdatere firmware manuelt, men den sagde der ikke var noget nyt. Men må lige se om det stemmer overens.
Af Colt16v
#206719
Nå, jeg har lige kigget på LG's hjemmeside, og mit TV er ikke under support. Mit hedder UB820V, og de eneste to nogenlunde magen til, er UB830V og UB850V. UB850V kører med det nye WebOS, mens både 820V og 830V kører med Netcast 4.5. Er det så meningen at jeg skal downloade den til 830V?
#206724
Viaplays app er ligesom Viaplays andre streaming løsninger: skrammel. Det hakker konstant både via deres hjemmeside samt app, uanset hvad man gør. Jeg formoder, at de sender i en mærkelig frekvens, og/eller at deres software er noget lort.
Af Colt16v
#206726
Når jeg kører det over PS3 virker det fint. Det er ikke på samme niveau som Netflix, men det kører flydene. Jeg må lige have fat i LG's support imorgen og høre ad mht. opdateringer.
#206874
Fik du opdateret appen og hvordan virker det nu?
Jeg overvejer meget, at købe dette TV men har som dig, svært ved, at finde valide anmeldelser.

Hvad dine oplevelser med fjernsynes efter den korte tids brug

Hvordan er tiden fra kanalskift og smarttv skift
Af Colt16v
#206875
Jeg fik ikke opdateret appen. Det kan man så vidt jeg ved ikke. Supporten siger man kan, alternativt slette og geninstallere, men enten er jeg dum, eller også kan man ikke. Jeg kan ikke se hvordan man gør i hvert fald. Så jeg må leve med at køre det over ps3.

Tilgengæld kører netflix rigtig godt, og breaking bad og house of cards står rigtig flot i 4k. Jeg er rigtig tilfreds med tv'et. Det er et andet billede end på plasma, men det har jeg vænnet mig til allerede.
Af ramlas
#206887
Colt16v skrev:Jeg fik ikke opdateret appen. Det kan man så vidt jeg ved ikke. Supporten siger man kan, alternativt slette og geninstallere, men enten er jeg dum, eller også kan man ikke. Jeg kan ikke se hvordan man gør i hvert fald. Så jeg må leve med at køre det over ps3.

Tilgengæld kører netflix rigtig godt, og breaking bad og house of cards står rigtig flot i 4k. Jeg er rigtig tilfreds med tv'et. Det er et andet billede end på plasma, men det har jeg vænnet mig til allerede.

Åhhh jeg har da skrevet en hel handlingsplan til dig, om hvordan du gør!
Har du læst det?? :o
Af Colt16v
#206888
Jeg Prøvede at downloade opdateringen, da forskellen på 820 og 830 kun er 3D (820 har ikke 3D). Problemet er at jeg ikke kan åbne de filer, da computeren ikke kender filerne, og ikke kan finde et program der kan.

Nu er jeg ikke hjemme, men der er 7 filer der skal downloades og de hedder alle noget med .001 og så op til .007. Aner ikke hvad jeg skal stille op med dem.