Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#205773
Hej.

Jeg er på nippet til at købe et LG 55UB830V og har et håb om at komme til at streame noget lækkert 4K materiale (ved godt at der ikke er så meget endnu)

Er er dog interesseret i at høre, om der er nogen, der har erfaring med, hvor meget download der er nødvendig for at kunne streame 4K.

På Netflix' egen side står der 25 Mbit/s
https://help.netflix.com/da/node/306

Jeg har dog hørt flere sige, at de har streamet fint 4K fra Netflix med en langsommere forbindelse.

Jeg er i den situation at jeg muligvis kun kan få leveret omkring en 17 stykker via Fullrate.
(vil gerne undgå fiber hvis det kan lade sig gøre)

Så mit spørgsmål er:
Er der nogen der streamer 4K fra Netflix med en lavere båndbredde end 20 Mbit/s?
I så fald hvor meget download har I reelt?

Vh.
Søren
#205784
Jeg har 16 mbit (eller hvad det hedder), og jeg har bestemt ikke nok til at afspille 4K via nettet til mit Panasonic 4K. Det kører godt i måske 30 sekunder - og så går det galt med hakkeri.

Et skud i tågen, så skal du op i mindst 20, og endnu bedre 25. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#205787
Streamet er vist 15,6 Mb/s præcist, så teoretisk burde en 16 Mb/s forbindelse være nok hvis man ikke bruger den til andet imens, men der er jo mange faktorer der gør, at den kan svinge lidt.

Ideelt skal man nok have en 20 Mb/s. Det var det jeg selv brugte under testen, hvor jeg første gang streamede 4K fra Netflix. Her kørte det stabilt over flere House of Cards afsnit.
Af soerenkaa
#205789
Hej 'Johnhother' og Rasmus.
Tak for jeres svar omkring båndbredde.

I forhold til om TV'et kan streame 4K, har jeg lavet en tastefejl.
Det er netop 830V (som Elgiganten sælger) som jeg vil undgå. Det er rigtigt at det benytter deres gamle OS (NetCast 4.5).

Jeg går pt og håber på at 850V kommer ned omkring de 10K. (Ligger på 11 nu)
Jeg skrev forkert fordi jeg netop har været en del rundt om begge disse varianter.

I følge Elgiganten kan 830V dog godt streame Netflix i 4K.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... gn-55ub830 (Under spørgsmål og svar)

Kan se at du også selv har skrevet at TV'et som udgangspunkt har den teknik der skal til:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1406278084

Men du kan bekræfte nu, at for at kunne streame 4K fra Netflix, skal man have deres nye WebOS?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#205790
soerenkaa skrev:Men du kan bekræfte nu, at for at kunne streame 4K fra Netflix, skal man have deres nye WebOS?
Det er i hvert fald det jeg har fået at vide af LG. Den nye Netflix app som har understøttelse for HEVC og 4K skulle så vidt jeg ved kun findes på webOS-platformen.

Ellers så skal der være nyt fra LG på den front.
Af soerenkaa
#211187
Jeg trak mit netværk gennem strømkablerne med det der hedder powerline.
Har du overvejet det?
#211189
Jeg bruger wifi. Har lige målt min hastighed til 19,09 ved download på min iPad . Jeg kører 4K på Netflix ganske fint.
Af Google
#211207
Rasmus Larsen skrev:Men i øvrigt, 55UB830V kan altså ikke streame Netflix i 4K.

Det er kun LG's 4K-skærme med webOS, som kan.
Arrrh det passer nu ikke helt Rasmus ..

Alle LG 4K Ultra HD fra 2014 kan streame Netflix i 4K

Både UB800 - UB820 - UB830 - UB850 - UB950 og UB980

Desuden har alle disse modeller også HDMI 2.0 :p