Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mkb
#202118
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor Viaplay ikke kan streames via kabel i kabelmodem fra Stofa. Når mit tv (Lg55lb870v) er forbundet via kabel i kabelmodem hakker det hvis jeg trækker et kabel til vores router efter Stofas kabelmodem virker det fint. Har også prøvet at køre wifi dette virker også fint. Vores opkobling er en 40/5
Vores Zaptor boks skal køre direkte i kabelmodem ellers virker den ikke. Serup pt er 2 ethernet kabler fra tekninrum til tv i stuen det ene i Zaptorboks det andet i tv'et. Netflix og youtube køre fint på alle tilslutninger?
Af steen6400
#202121
Er det ikke fordi at kabelmodem ikke er sat op som router? Kan du ikke nøjes med at bruge kabelmodemets indbygget router og switch eller har du et gammel kabelmodem? Bruger du de nye kabelmodem med indbygget switch bør Zaptor også kunne kører fra den sammen med dit tv.

Edit: Det sidste er jeg i tvivl om. Zaptor skal vist køre trådløs men det er selvfølgelig også en mulighed.
Af Mkb
#202123
Kabelmodem er det nye Thomson fra Stofa sat op som router med wifi der efter en Apple time capsule til wifi til vores Apple udstyr med backup. Hvis Zaptoren skal køre wifi skal der en wifi dongel på mener jeg.
Kabelmodem giver trådført netværk til vores 2 Zaptorbokse, samt wifi til gæstenetværk. Apple time capsule (bridge mode) wifi netværk samt trådført netværk til tv og Apple udstyr.
Når vores 2 Lg tv køre direkte i kabelmodem virker netflix og youtube men ikke viaplay. Kan det være noget med sammenfald af frekvens?
Af steen6400
#202124
Ok, der er vist styr på netværksdelen ;) Er det galt på begge LG tv og gør det en forskel hvis kun ét er tilsluttet?
Af Mkb
#202125
Ja det er begge der har problemer ved direkte tilslutning på kabelmodem. Der er ingen forskel om en eller to er tilsluttet. Pt. er problemet løst med et ekstra ethernetværks til hvert tv men det undre mig at det ikke kan køre på samme kabel.