Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#201688
Hej folkens,

bare lige et hurtigt spørgsmål - hvad har I af erfaringer med Tv2 play live? Så vidt jeg ved kører det på Microsoft Silverligt, hvilket jeg synes er umanérlig dårligt, blandt andet baseret på Viaplays brug af selv samme platform.

Det er som nævnt for at kunne se VM :-). Alle andre Tv2-løsninger jeg har ledt efter har kostet minimum 400kr, fordi der er 6 måneders binding, men hvis nogle kender til andet internet-tv end Tv2-play live, hvor man kan se Tv2, må I meget gerne nævne dette.

Planen er bare at afspille fra pc, men smide hdmi-stik i til fjernsynet, og allerede her er jeg desværre lidt skeptisk... Jeg kunne forestille mig Microsoft Silverligt ikke kører med nok fps eller med høj nok opløsning til at se godt ud på et 51".

Mange tak for alle tilbagemeldinger.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201690
Silverlight er nærmest altid en hovedpine. Det er ufatteligt, at alle streamingtjenester bygger på det via browseren. En gåde :)

Men jeg har faktisk eksperimenteret lidt med TV2 Play for nylig. Jeg har dog ikke brugt det via browserne, men i stedet via iPad. Os så sender jeg billedet over på tv-skærmen via Apple TV og Airplay. Deres eget indhold har ægte Airplay, men på visse udsendelser bliver man nødt til at bruge Airplay Mirroring, så her skal man have et ordentligt WiFi-netværk. Jeg vil tro, at Airplay Mirroring metoden også virker under VM, men det er naturligvis svært at bekræfte endnu :)

Jeg synes som sådan denne løsning har fungeret OK. Langt bedre oplevelse en med Silverlight og billedkvaliteten er pæn for det meste. Jeg har dog ikke set så meget sport, så jeg ved ikke om det er godt nok her.

Jeg kan godt give en ny melding på førstedagen af VM. Jeg har revet et ledbånd over i knæet, så jeg har masser af tid hjemme på sofaen for tiden.